[B4 2.0E ABK] Problem olejowy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
na początek polecam przeczytać to:
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Ile-ol ... 415,1.html
Pamietam że VW w golfach mk2, mk3 dopuszcza zużycie litr/1000km. Ja osobiście muszę dolewać około 1,5 litRA NA 1000km. Głowica po kapitalnym remoncie ma 60 tys km przejechane, kompresja po 13...14bar żadnych wycieków. Jak ją męcze na wysokich obrotach lubi puścić delikatny błękitny dymek. ten typ tak ma i już.
pamiętać należy przy sprawdzaniu ciśnienia sprężania by odłączyć zasilanie cewki zapłonowej i układ wtryskowy, oraz podczas kręcenia rozrusznikiem gaz w podłoge!
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Ile-ol ... 415,1.html
Pamietam że VW w golfach mk2, mk3 dopuszcza zużycie litr/1000km. Ja osobiście muszę dolewać około 1,5 litRA NA 1000km. Głowica po kapitalnym remoncie ma 60 tys km przejechane, kompresja po 13...14bar żadnych wycieków. Jak ją męcze na wysokich obrotach lubi puścić delikatny błękitny dymek. ten typ tak ma i już.
u mnie nic się nie dzieje- czy silnik ABK po odkreceniu korka oleju przy wlaczonym silniku powinien zgasnac, czy dalej rowno pracowac (nie przygasac)?
autodata mówi 9-16 bar- jakie jest prawidlowe cisnienie sprezania dla silnika ABK?
wg mnie nei powinno kosztować więcej jak pół godzinki roboty. Zakładam tu że każdy potrafi wykręcić świece i przytrzymać manometr przy cylindrze, ludzie do tego nie potrzeba specjalisty!!- ile kosztuje badanie kompresji?
ja też sam to robię - używam sznurka...wpycham do cylindra sznurek przez otwór świecy, następnie kręce wałęm tak aby tłok wędrowałku górze, rozpinam zawór, zmieniam uszczelniacz, zapinam wyciągam sznurek i zrobione:)- - czy zna ktos mechanika z Sosnowca ktory potrafi wymienic uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy?
stopien sprezania w ABK to 10,5. manometr do 11bar nie wystarczy. Stopień sprężania i ciśneinie sprężania to 2 różne wielkości. Stopień sprężania to stosunek pojemności skokowej cylindra+pojemności komory sprężania do komory sprężania. I jest to wielkość którą silnik otrzymuje gdy wyjeżdza z fabryki, a ciśnienei sprezania to...poprostu ciśnienie jakie wytworzy nam tłok w suwie sprężania i zależy m.in. od stanu pierscieni i zaworów.Mysle, ze 11 bar wystarczy. Ze specyfikacji silnika ABK wychodzi, ze maksymalny stopien sprezania wynosi 10,4 bar. Zgadza sie?
pamiętać należy przy sprawdzaniu ciśnienia sprężania by odłączyć zasilanie cewki zapłonowej i układ wtryskowy, oraz podczas kręcenia rozrusznikiem gaz w podłoge!
krisss dziekuje za swietne wylozenie tematu. Szukam wiec manometru ze skala conajmniej 16 bar. Co do zuzycia oleju to widze tutaj duze rozbierznosci, nawet dla silnika ABK. Jedni pisza ze po wymianie uszczelniaczy bierze 0,1L/1000km, inni ze okolo 0,5-1,0L/1000km. Rozumiem ze w czasie remontu glowicy wymieniles takze uszczelniacze zaworow i pomimo tego nadal masz wysokie zuzycie oleju. Jezeli Audi 80 fabrycznie bierze do 1L/1000km to Audi 80 na LPG powinno brac chyba jeszcze wiecej, ze wzgledu na 'suche' paliwo jakim jest LPG. Na razie bede tak jezdzil, zobacze co sie bedzie dzialo dalej. Jezeli zdecyduje sie na wymiane uszczelniaczy, to i tak dopiero po Nowym Roku.
Czy jezeli moje ABK gasnie po odkreceniu korka oleju, oznacza to zuzyte pierscienie na tlokach? Czy moze to byc spowodowane czyms innym, np. niesprawna odma? Dodam ze mam oryginalny przebieg 186000km, auto sprawdzilem u Niemca od ktorego zostalo zakupione.
Czy jezeli moje ABK gasnie po odkreceniu korka oleju, oznacza to zuzyte pierscienie na tlokach? Czy moze to byc spowodowane czyms innym, np. niesprawna odma? Dodam ze mam oryginalny przebieg 186000km, auto sprawdzilem u Niemca od ktorego zostalo zakupione.
moze ale nie musi. Generalnie jest tak, że jeśli silnik wyposażony jest w przepływomierz to odkręcając korek dajemy silnikowi lewe powietrze za przepływką - więc przepływka tak naprawde nei wie ile powietrza dostał silnik i komp daje złą dawkę paliwa. Z tym gasnieciem silnika po odkreceniu korka oleju to tez reguły nie ma. jednemu gasnie, drugiemu nie, a trzeciemu obroty wzrastają. Mi np bmw gasło, jetta mk2 chodzi bez zażutu bez korka, a audi teraz moze delikatnie cos sie zmienia w obrotach.monkahead pisze:Czy jezeli moje ABK gasnie po odkreceniu korka oleju, oznacza to zuzyte pierscienie na tlokach?
Ja osobiście pilnuję tylko aby odma była drożna - nie oceniam stanu pierścieni odkręcając korek od oleju. W rodzinie mam auto które od niemca przyjechało pare lat temu z przebiegiem 116 tys km i był ideał... niby ideał bo jak siępozniej okazało to silnik musiałktos wczesniej przytrzeć - na 1 tloku byly zapieczone pierscienie. Kompresja niby była w normie książkowej, silnik i auto jak nówka a olej szedł gdzieś któredyś...
Zmierz sobie kompresje na ciepłym silniku i wtedy ocenisz stan piescieni.
wcale nei prawda niby po odkreceniu korka silnik ma chodzic normalnie normalna reakcja to jak silnik zacznie sie dlawic a na koncu moze nawet sie zadusic i sie wyłączy bo przeciez dostaje w tym momencie lewe powietrze.tak jest w ABKpiotrcsw pisze:Zmierz ciśnienie sprężania, to wiele wyjaśni. Poza tym zrób próbę, którą radzę większości: na włączonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź reakcję silnika (wydmuch, ewentualne spadki obrotów, bądź w najgorszym wypadku zgaśnięcie silnika). napisz co zaobserwowałeś
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mam też problemy z olejem i wybieram się na wymianę uszczelniaczy Koszt 100zł plus części bez zdejmowania głowicy a z głowicą i tu dochodzi plantowanie i parę innych spraw koszt 400zł ale chyba wybiorę pierwszą opcję znalazłem tu jeszcze takie ciekawe tematy dla zainteresowanych
Kolor dymu prawdę ci powie- http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 02787.html
Dlaczego znika olej- http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 40300.html
pozdrawiam
Kolor dymu prawdę ci powie- http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 02787.html
Dlaczego znika olej- http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 40300.html
pozdrawiam