[B4 ABC Quattro] Stuki podczas jazdy
[B4 ABC Quattro] Stuki podczas jazdy
Witam
Panowie mam taki problem. Od jakiegos czasu slysze stuki w zawieszeniu. Mianowicie przenosza sie one na caly samochod. Gdy dodaje gazu to narastaja, natomiast gdy puszcze gaz to slabna badz calkowicie zanikna. Czuc to z lewej strony, zwlaszcza jak skrecam w prawo. Zawieszenie mam calkowicie ok (gumy w wachaczach wymienione ok 2000 km temu, laczniki stablizatora, lozysko na McPersonie, sworzen zwrotnicy ok), luzow na jarzmach hamulcow nie mam. Wiec jedyne co mi do glowy przychodzi to przegub. Czasami slychac 2 a nawet 3 stukniecia na jeden obrot kola. Guma na przegubie jest nienaruszona. Temat umiescilem tu bo z zawieszeniem mam na bank wszystko ok. Stuki slychac takze na rownej, prostej drodze. Poradzcie mi cos bo nie usmiecha mi sie bez potrzeby wymieniac czesci ktore moga dawac takie efekty.
Panowie mam taki problem. Od jakiegos czasu slysze stuki w zawieszeniu. Mianowicie przenosza sie one na caly samochod. Gdy dodaje gazu to narastaja, natomiast gdy puszcze gaz to slabna badz calkowicie zanikna. Czuc to z lewej strony, zwlaszcza jak skrecam w prawo. Zawieszenie mam calkowicie ok (gumy w wachaczach wymienione ok 2000 km temu, laczniki stablizatora, lozysko na McPersonie, sworzen zwrotnicy ok), luzow na jarzmach hamulcow nie mam. Wiec jedyne co mi do glowy przychodzi to przegub. Czasami slychac 2 a nawet 3 stukniecia na jeden obrot kola. Guma na przegubie jest nienaruszona. Temat umiescilem tu bo z zawieszeniem mam na bank wszystko ok. Stuki slychac takze na rownej, prostej drodze. Poradzcie mi cos bo nie usmiecha mi sie bez potrzeby wymieniac czesci ktore moga dawac takie efekty.
Cześć
Mam podobny problem po wymianie nie tak dawno przednich amorów występują identyczne objawy. Najczęściej podczas skrętów słychać mocne stuki. Na początku myślałem że to wał, gdyż samo uderzenie tak jak sam pisałeś: rozchodzi się po całym aucie, sprawdziłem wydech, zawias jak i wszystkie poduchy, które są nowe od A do Z. Sprawdziłem prawie wszystko i zero luzów, a tutaj dalej stuka . Pojutrze jeszcze wyciągnę McPersa i zobaczę czy przypadkiem nie jest za słabo skręcony może przez to się tłucze. Jak coś się dowiem to dam znać.
Zdrów <ok>
Mam podobny problem po wymianie nie tak dawno przednich amorów występują identyczne objawy. Najczęściej podczas skrętów słychać mocne stuki. Na początku myślałem że to wał, gdyż samo uderzenie tak jak sam pisałeś: rozchodzi się po całym aucie, sprawdziłem wydech, zawias jak i wszystkie poduchy, które są nowe od A do Z. Sprawdziłem prawie wszystko i zero luzów, a tutaj dalej stuka . Pojutrze jeszcze wyciągnę McPersa i zobaczę czy przypadkiem nie jest za słabo skręcony może przez to się tłucze. Jak coś się dowiem to dam znać.
Zdrów <ok>
jeśli chodzi o przegub to jego stukanie ma specyficzny dźwięk ja już w swojej wymieniłem 2
JPJ moim zdaniem nie musisz zwalać całego Macphersona wystarczy duża żaba i jak pod lewarujesz zmieścisz się miedzy zwojami sprężyny i sprawdź czy idzie dokręcić jeśli tak to wtedy wyciągnij wszystko wyczyść skręć i użyj punktaka ja tak zrobiłem i jeżdżę 1.5 roku i jest ok
[ Dodano: 2009-11-18, 08:56 ]
jeszcze jedno jeśli chodzi o przegub u mnie jak jechałem na wprost była cisza jeśli skręciłem kołami i dodałem gazu zaczęły strzelać
JPJ moim zdaniem nie musisz zwalać całego Macphersona wystarczy duża żaba i jak pod lewarujesz zmieścisz się miedzy zwojami sprężyny i sprawdź czy idzie dokręcić jeśli tak to wtedy wyciągnij wszystko wyczyść skręć i użyj punktaka ja tak zrobiłem i jeżdżę 1.5 roku i jest ok
[ Dodano: 2009-11-18, 08:56 ]
jeszcze jedno jeśli chodzi o przegub u mnie jak jechałem na wprost była cisza jeśli skręciłem kołami i dodałem gazu zaczęły strzelać
U mnie zaczelo sie tak jak pisalem od stukow, ktore zwiekszaly czestotliwosc wraz z predkoscia, luzy na prowadnicach jarzm juz wykluczylem, wiec jedyne co moze dawac taki efekt to przegub, zwlaszcza ze wydobywaja sie inne dzwieki jak hamuje silnikiem i jak dodaje gazu. Na kierownicy czuje to juz gruchotanie.
A więc właśnie skończyłem wraz z Artkiem i Tomkiem z quattro-serivce.pl (za co bardzo im dziękuję ) wymieniać przedni prawy przegub wewnętrzny bo był walnięty (reszta jest dobra), sprawdzać amory czy są dokręcone, ponownie wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu, luzy na podporze dyfra i wału, wydech czy gdzieś nie wali o karoserię, sprawdzać czy przeguby są dokręcone wewn i zewn, przekładnia jest ok, nie czuję drgań na kierownicy, brak swobodnie poruszających się większych elementów w samochodzie, które mogły by latać w/g własnego uznania, nawet szpile w kołach dociągnąłem i......... dalej są te @#$%^Y&U* stuki
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być? Szczerze to już mnie jasna anielka trafia z tym bo wszystko jest niby ok a jednak nie i to jest najbardziej irytujące.... :-|
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być? Szczerze to już mnie jasna anielka trafia z tym bo wszystko jest niby ok a jednak nie i to jest najbardziej irytujące.... :-|
po swoich doświadczeniach wiem że przegób stuka przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem zwłaszcza na zakrętach. mam wątpliwości żeby w twoim przypadku chodziło o przegub. ale oczywiście jak każdy, mylić się mogeflgmnft pisze:Witam
Panowie mam taki problem. Od jakiegos czasu slysze stuki w zawieszeniu. Mianowicie przenosza sie one na caly samochod. Gdy dodaje gazu to narastaja, natomiast gdy puszcze gaz to slabna badz calkowicie zanikna. Czuc to z lewej strony, zwlaszcza jak skrecam w prawo. Zawieszenie mam calkowicie ok (gumy w wachaczach wymienione ok 2000 km temu, laczniki stablizatora, lozysko na McPersonie, sworzen zwrotnicy ok), luzow na jarzmach hamulcow nie mam. Wiec jedyne co mi do glowy przychodzi to przegub.
Też wymieniłem przegub wewnętrzny, zewnętrzny dostał nowy smar jedynie. Same stuki nie pochodzą bezpośrednio z przegubów (tak mi się wydaje). Dalej stuka... Sprawdziłem wszystko ponownie, podokręcałem (chociaż nie było co dokręcać) Dźwignąłem auto na kołki tak z ciekawości, wrzuciłem 1 skręcałem kołami i zero stuków, czyli tylko przy obciążeniu... Zrzuciłem auto na ziemię dalej stuka, więc znalazłem super lekarstwo na to daję głośniej muzykę i tyle-jeżdżę.
łożysko faktycznie wyje a poza tym luz był by zaawansowanym stadium zużycia był by wyczuwalny luz na całym kole, jedyne co się jeszcze dokręca to przegub do zwrotnicy, możesz sprawdzić dokręcenie, ja bym jednak brnął dalej w te przeguby, wyjąć, rozebrać, umyć, sprawdzić stan wizualny i ew. luzy, nowy smar, nowe gumy, składać i sprawdzać czy nie przestało stukać