Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1z] problem z odpalaniem

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 22 lis 2009, 11:52

hudy pisze:wszystko zostało sprawdzone i wygląda na to że problemy mogą powodowa świece.sprawdzane były tylko miernikiem i każda była dobra (11,40A) jednak mogą całe nie grzać i tu może być problem...
raczej to nie to 8-) jak zapala i gaśnie to nie wina świec ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 lis 2009, 12:32

ostatnio przestał gasnąć tylko po odpaleniu spadają mu obroty tak do 400 -500 na jakieś 2 sekundy po tym wskakują z powrotem na normalny poziom.oczywiście dzieje się to po postoju na mrozie...

abruzi

Post autor: abruzi » 22 lis 2009, 15:20

A ja Ci mówie że masz coś nie halo z pompą wtryskową

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 22 lis 2009, 16:23

abruzi pisze:nie halo z pompą wtryskową
też tak obstawiam... tak jak by sie jednak zapowietrzał układ paliwowy i pompa musiałaby najpierw napompowac paliwo...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 lis 2009, 17:46

no tak ale czemu dzieje się to tylko i wyłącznie jak stoi na mrozie wtedy gdy grzeją się świece przed odpaleniem.jak stoi całą noc przy temperaturze gdy nie grzeją się świece lub nawet stoi po 20 godzin w garażu to odpala od razu i ani nie gaśnie ani nie spadają obroty.dzieje się to tylko przy niskich temperaturach więc jaki związek z tym miała by pompa lub zapowietzający się układ?? przecież układ zapowietrzał by się tez podczas postoju w garażu i wtedy tez by gasnął lub spadały by obroty...

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 22 lis 2009, 20:45

hudy pisze:jak stoi całą noc przy temperaturze gdy nie grzeją się świece lub nawet stoi po 20 godzin w garażu to odpala od razu i ani nie gaśnie ani nie spadają obroty.dzieje się to tylko przy niskich temperaturach
możłiwe że nie chodzi tu o temperature tylko o to że 4 miesiące temu wszystko było OK a teraz nie działa...

jak jest zimniej to płyny(olej, paliwko) gęstnieje może układ jest leciutko zapowietrzony i w zime potrzebuje 3 podejść do odpalania żeby ruszyć...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 lis 2009, 21:43

junglist pisze:jak jest zimniej to płyny(olej, paliwko) gęstnieje może układ jest leciutko zapowietrzony i w zime potrzebuje 3 podejść do odpalania żeby ruszyć...
niestety w tym przypadku twoja teoria nie trzyma się kupy ponieważ stoi samochód całą noc przy temperaturze ok 7 stopni to samochód odpala normalnie a jak temperatura spada powiedzmy do 3 - 4 stopni i zapalają sie świece żarowe wtedy samochód odpala tak jak opisywałem czyli albo gaśnie albo spadają obroty...myślę ze te 4 stopnie nie robią różnicy na gęstości płynów itd...

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 22 lis 2009, 23:28

a ja myślę że nie sprawdzasz tego z laboratoryjnym termometrem co dziennie i dlatego to nie może być podstawą do stawiania diagnozy albo jej odrzucania...

piszesz, że "wszystko" co może powodować problem, działa a mimo to masz problem z odpalaniem...


Nie wiem jak to działa na prawdę
ale świece żarowe nagrzewają się zawsze
(poprawcie mnie jak coś)
Jak jest ciepło to wystarcza moment
a jak jest ZIMNO to potrzeba podgrzania dłużej...

pozatym nie napisałem żę z paliwa robi sie olej a z oleju kamień i dlatego nie chce płynąc...
po prostu możliwe, że gęstość/krystalizowanie się paliwa przy niższych temperaturach LEPIEJ UJAWNIA problem ze szczelnością układu PALIWOWEGO...
hudy pisze:przy temperaturze ok 7 stopni to samochód odpala normalnie a jak temperatura spada powiedzmy do 3 - 4 stopni i zapalają sie świece żarowe wtedy samochód odpala tak jak opisywałem czyli albo gaśnie albo spadają obroty
te warunki mogły się zgrać przypadkowo... może chodzi o ilość paliwa w baku i o ciśnienie wpływającego paliwa...

Problemy masz co roku czy dopiero od niedawna.??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 lis 2009, 23:49

A regulowany był w pompie wydatek szczątkowy i kąt wtrysku? Jak nie to to zróbcie i dajcie znać jak wygląda sytuacja :-)

BTW.
Skoro świece są dobre i grzeją a jest jakiś z nimi problem to obstawiał bym układ, który załącza świece jak temp. spadnie do +5*C.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 lis 2009, 01:19

Może coś w tym byc. W 1Z swiece włączają się niby dopiero ponizej +5st. Moze byc tak że układ który załącza świece powoduje tak duzy pobór prądu, ze alterntor robi opór i zadusza silnik. Przed paleniem odepnij kabel ze świec i zobacz oc się będzie działo.
Moze któraś swieca jest uszkodzona i zamiast 10A ma wiecej i to obciaza silnik za bardzo.

abruzi

Post autor: abruzi » 23 lis 2009, 10:32

hudy pisałem Ci już kiedyś że miałem identyczny przypadek! Dlaczego Ty nie wyciagasz wnioskow z tego tylko dalej tłuczesz i dumasz? Temperatura dodatnia-zawsze palił elegancko, obroty OK, gdy tylko pojawił się mróz zapalił i zgasł i tak 3x. Jedź do fachowca, zostaw auto mu na noc, wyreguluje Ci pompe i przyszykuj pieniążki.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 lis 2009, 15:50

abruzi pisze:Dlaczego Ty nie wyciagasz wnioskow z tego tylko dalej tłuczesz i dumasz
dlatego ze to o czym piszesz już dawno jest ustawione a problem jest nadal taki sam.samochód był podpięty pod vag który też nic nie wykazał.świece mierzone miernikiem wykazują 11,40 A każda więc też wyglądają że są ok.układ nie zapowietrza się bo jest widoczne paliwo w wężykach a po odpaleniu paliwo leci cały czas nie ma żadnych przerw...

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 25 lis 2009, 18:31

koledzy.ja bym radził sprawdzić czujnik temperatury.bo w 1z miałem ten sam problem.po wymianie czujnika temperatury wszystko wróciło do normy.a okazało się że świece nie dogrzewały do takiej temperatury do jakiej powinny :-D

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 28 lis 2009, 15:22

hudy

Jak macie taką możliwość spróbuj zamienić się z kolegą świecami żarowymi i wtedy sprawdźcie problem. Druga rzecz tu czujnik temperatury, jeżeli pompa jest ok.

bmewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 23 sty 2010, 16:29

Re: [b4 1.9tdi 1z] problem z odpalaniem

Post autor: bmewa » 23 sty 2010, 17:01

hudy pisze:witam.problem dotyczy samochodu kumpla z silnikiem 1Z.za każdym razem jak odpala po całonocnym postoju powtarza sie sytuacja że samochód sam gaśnie.opisze bardziej szczegółowo: po przekręceniu kluczyka zapalają sie świece,silnik odpala bez problemu,bez zbędnego kręcenia rozrusznikiem i od razu gaśnie.obroty wyskoczą do 1000 i od razu spadają do zera tak jak by ktoś przekręcił kluczyk by odpalić samochód i od razu przekręcił by go zgasić.po ponownym uruchomieniu juz chodzi normalnie.jednak za każdym razem gaśnie przy pierwszym starcie.spotkał sie ktoś z was z takim przypadkiem??

Witam serdecznie, również mam problem z odpalaniem mojego audika (B4 1,9 TDI). Otóż miała miejsce u mnie sytuacja następująca: przy dużym mrozie bez problemów większych odpaliłam auto, po czym gdy przystąpiłam do skrobania szyb, po kilku minutach samo zgasło i już nie odpaliło. Rozrusznik kręcił i to całkiem dobrze, jednak auto zachowywało się tak, jakby nie dostawało paliwa (tak mi się wydaje przynajmniej). Gdy miało to miejsce po raz pierwszy, myślałam że to wina paliwa, zaciągnełam auto do garażu, podładowałam akumulator, ale bez zmian... Kręciło ale nie odpalało. Mechanik wymienił rozrusznik, coś tam pogrzebał, skasował 410zł i auto jeździło przez miesiąc jak nowe, po czym dzisiaj sytuacja się powtórzyła. Wsiadłam rano, odpaliłam (na sprzęgle), poczekałam chwilę i zaczęłam skrobać szyby. I nagle zgasło. Znów rozrusznik kręci bardzo dobrze, ale audi za diabła nie odpala.... Nie wiem co robić, czego to może być wina, co naprawiać żeby nie bawić się w ciuciubabkę tylko wyeliminować przyczynę mojej bolączki... Jeżeli ktoś ma jakieś propozycje lub spotkał się z czymś podobnym proszę o info... Będę wdzięczna, Ewa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl