Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 24 lis 2009, 10:12

Mam tylko BP.

Panowie które grupa w Vagu żeby sprawdzić przepływke. Czy ciśnienie paliwa też można Vagiem sprawdzić..??

Wczoraj przed Hamownią wymieniałem filtr ale staryt filtr był jak najbardziej OK.

Kolego co do hamowni i strat no to się zgodzę, że benzyna nie utrzymuje zawsze serii ale niech będzie strata 10KM a nie 40KM. Po drugie na hamowni były sprawdzane jeszcze dwa inne autka i każde kręciło się koło serii. Także jest za duża strata a po za tym nie może on tak nisko się kręcić.. powinien dużo wyżej.. i od 4000 tysięcy obrotów nie mogą tak spadać gwałtownie parametry... :(

Panowie dostałem informację od poprzedniego właściciela i mówił, że jak go sprowadził ze Szwajcarii to autko nie chciało jechać w ogóle ale wymienił dwie sondy i wymienił czujniki spalania stukowego i mówił, że autko odżyło ale nie jeździł nim na hamownie.. a wyszło co wyszło.. i mówił, że jeden z tych czujników spalania włożył jakiś inny nie oryginalny.. nawet kolorem wtyczki był inny.. ale autko jeździć zaczęło lepiej.. i nie szukał już dalej bo fajnie jeździć zaczęło..

I pytanie czy może ten czujnik spalania stukowego szwankować..?? Może dawać jakieś złe sygnały i psuć całą pracę silnika..?? Za co on odpowiada..??

Bardzo proszę o pomoc.. bo spać bez autko nie mogę.. <osohozi>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 lis 2009, 10:17

a na jakim paliwie hamowałeś?
AAH powinno jeździć na 98.
do sprawdzenia fakt, diagnoza całego osprzętu, od przepływki do sond lambda.

[ Dodano: 2009-11-24, 10:20 ]
na którymś z dysków w domu mam rozpiskę bloków pomiarowych do AAH, to sobie będziesz mógł posprawdzać co chcesz.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 24 lis 2009, 10:20

Tak kolego byłem na 98.

Jeśli chodzi o diagnozę Vagiem to proszę, żebyście podali jak możecie która grupa za co odpowiedzialna i jakie wartości powinny być..

I powiedzcie co myślicie o tym czujniku spalania stukowego..??

Z tego co czytałem to on jakoś przestawia kąt wyprzedzedzenia zapłonu, żeby nie dochodziło do spalania stukowego, to może jeżeli on wali sprawę, to kąt jest za wcześnie przestawiany i nie może się wkręcić i traci moc.. ?? Możecie coś o tym powiedzieć..??

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 lis 2009, 10:23

wszystko jest możliwe.
Czujnik stukowy musi być konkretnie od tego silnika i konkretnie ten. Najszybciej możesz to sprawdzić, jakbyś mógł się z kimś na chwilę podmienić na czujniki, wtedy będzie wiadomo odrazu.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 24 lis 2009, 10:25

No z tym jest problem.. :( A może sprawdzić oporność czujnika i porównać z tym drugim..??

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 lis 2009, 10:27

lepiej nie, co jesli oba sa popsute albo inne?

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 24 lis 2009, 10:33

No trudno.. pojadę i dowiem się jaka jest cena nowych i będzie trzeba zamówić.

Ale co myślisz o rozrządzie..?? Może być przestawiony i może to być problem ze spadkiem mocy autka..??

[ Dodano: 2009-11-24, 10:45 ]
Panowie a jaka będzie reakcja jak bym odłączył całkiem te czujniki spalania stukowego..?? Co będzie się działo.>??

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 24 lis 2009, 10:47

Leo pisze:lepiej nie, co jesli oba sa popsute albo inne?
No jak nie sprawdzi to nie bedzie wiedziec , co ma wszystkie czujniki po kolei wymieniac. Przykladowo przeciez czujniki od temperatury sie sprawdza opornosci i jest to miaro dajne wiec czemu tu nie przejdzie ten numer ?
Tylko zeby bylo wiadomo jaki ma myc opor na nich to bylo by do czego porownac.
Ale ja mylse ze dwa nie moga byc kopniete poniewaz tak jak poprzedni wlasciciel wymienial i auto odrzylo wiec ktorys jest dobry.
Jesli sa dwa to moze jeden odpowiada w zakresie niskich obrotow a drugi w zakresie wyzszych. Nie mialem do czynienia z tymi silnikami wiec to jest takie gdybanie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 lis 2009, 11:02

nie :D
Są dwa, bo jeden jest dla cylindrów 1-3 a drugi dla 4-6 .

Czujniki stukowe po oporności sprawdza się tylko to , czy mają przerwę czy nie, a to tak naprawdę wykluczy tylko całkowitą niesprawność czujnika, z powodu przerwania obwodu - a to samo pokaże VAG bez zdejmowania czujnika.
Inna sprawa, jak czujnik działa np. zbyt delikatnie, i wychwytuje drgania nie z tego zakresu co powinien (bo to w końcu taki dokładny mikrofon, ustawiony na konkretną częstotliwość), wtedy mierzenie oporu nic nie da. Do tego służy oscyloskop i lekkie uderzanie o blok silnika aby wytworzyć sygnał, a i tak to jest mało dokładna metoda, bo nikt nie walnie młotkiem tak, aby zasymulować spalanie stukowe.

[ Dodano: 2009-11-24, 11:04 ]
rafal102 pisze:No trudno.. pojadę i dowiem się jaka jest cena nowych i będzie trzeba zamówić.

Ale co myślisz o rozrządzie..?? Może być przestawiony i może to być problem ze spadkiem mocy autka..??

[ Dodano: 2009-11-24, 10:45 ]
Panowie a jaka będzie reakcja jak bym odłączył całkiem te czujniki spalania stukowego..?? Co będzie się działo.>??
to Ci wpadnie w awarię i wogóle nie pojedzie.
Rozrząd też może być, wtedy byłyby kłopoty przy odpalaniu, ale przestawiony rozrząd vag też pokaże. Jedź na diagnozę komputerową do serwisu, jak nie masz gdzie. Za podpięcie i diagnozę życzą sobie 150 zł z tego co wiem, to nie tak dużo.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 24 lis 2009, 11:11

Komp nie wyrzuca błędów. Mam Vaga i wszytsko jest OK. Potrzebuje tylko informacji w jakich grupach co jest odpowiedzialne i jakie mają być parametry i dam radę sam sprawdzić. Mogę również zrobić logi ale nie umiem ich interpretować, ale muszę wiedzieć których grup mam zrobić.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 lis 2009, 11:20

znajdę w domu rozpiskę bloków dla AAH to Ci wyślę

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 24 lis 2009, 12:59

Leo pisze:nie :D
Są dwa, bo jeden jest dla cylindrów 1-3 a drugi dla 4-6 .
Trochę zdobyłem informacji co jest z tymi czujnikami..

Są założone dwa czujniki z niebieską wtyczką.. a powinien być jeden z niebieską to niebieskiej podłączony a druga powinna być zielona podłączona do zielonej wtyczki.. już zamówiłem ten drugi czujnik, ale one nie są takie same mają różne numery i są w innej cenie..
Także czy może być tak, że jeden pracuje na cylindrach 1-3 a drugi na 4-6..??

Bo dziwne, że są dwa inne..??

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 lis 2009, 13:31

a czemu nie ? w 2.2 20vt i 2.3 20v też są po dwa, mimo, że to rzędowe silniki, i tam też jeden jest na cylindry 1-3 a drugi 4-5 , i też są różne, i też mają różną długość przewodów i inne kolory.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 24 lis 2009, 13:37

Ciekawe dlaczego tak robią.. No nic na jutro przyjdzie czujnik.. będzie wiadomo czy to to czy nie.. chodź źle to widzę.. :(

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 lis 2009, 14:04

aha, i dokręca się je momentem 10Nm , nie większym!
Takie rzeczy , szukanie po omacku , musisz się liczyć, że zanim znajdziesz to co trzeba to się trochę naszukasz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl