[AAH] Załamanie po wizycie na hamownii. Autko nie ma mocy
Mam tylko BP.
Panowie które grupa w Vagu żeby sprawdzić przepływke. Czy ciśnienie paliwa też można Vagiem sprawdzić..??
Wczoraj przed Hamownią wymieniałem filtr ale staryt filtr był jak najbardziej OK.
Kolego co do hamowni i strat no to się zgodzę, że benzyna nie utrzymuje zawsze serii ale niech będzie strata 10KM a nie 40KM. Po drugie na hamowni były sprawdzane jeszcze dwa inne autka i każde kręciło się koło serii. Także jest za duża strata a po za tym nie może on tak nisko się kręcić.. powinien dużo wyżej.. i od 4000 tysięcy obrotów nie mogą tak spadać gwałtownie parametry...
Panowie dostałem informację od poprzedniego właściciela i mówił, że jak go sprowadził ze Szwajcarii to autko nie chciało jechać w ogóle ale wymienił dwie sondy i wymienił czujniki spalania stukowego i mówił, że autko odżyło ale nie jeździł nim na hamownie.. a wyszło co wyszło.. i mówił, że jeden z tych czujników spalania włożył jakiś inny nie oryginalny.. nawet kolorem wtyczki był inny.. ale autko jeździć zaczęło lepiej.. i nie szukał już dalej bo fajnie jeździć zaczęło..
I pytanie czy może ten czujnik spalania stukowego szwankować..?? Może dawać jakieś złe sygnały i psuć całą pracę silnika..?? Za co on odpowiada..??
Bardzo proszę o pomoc.. bo spać bez autko nie mogę.. <osohozi>
Panowie które grupa w Vagu żeby sprawdzić przepływke. Czy ciśnienie paliwa też można Vagiem sprawdzić..??
Wczoraj przed Hamownią wymieniałem filtr ale staryt filtr był jak najbardziej OK.
Kolego co do hamowni i strat no to się zgodzę, że benzyna nie utrzymuje zawsze serii ale niech będzie strata 10KM a nie 40KM. Po drugie na hamowni były sprawdzane jeszcze dwa inne autka i każde kręciło się koło serii. Także jest za duża strata a po za tym nie może on tak nisko się kręcić.. powinien dużo wyżej.. i od 4000 tysięcy obrotów nie mogą tak spadać gwałtownie parametry...
Panowie dostałem informację od poprzedniego właściciela i mówił, że jak go sprowadził ze Szwajcarii to autko nie chciało jechać w ogóle ale wymienił dwie sondy i wymienił czujniki spalania stukowego i mówił, że autko odżyło ale nie jeździł nim na hamownie.. a wyszło co wyszło.. i mówił, że jeden z tych czujników spalania włożył jakiś inny nie oryginalny.. nawet kolorem wtyczki był inny.. ale autko jeździć zaczęło lepiej.. i nie szukał już dalej bo fajnie jeździć zaczęło..
I pytanie czy może ten czujnik spalania stukowego szwankować..?? Może dawać jakieś złe sygnały i psuć całą pracę silnika..?? Za co on odpowiada..??
Bardzo proszę o pomoc.. bo spać bez autko nie mogę.. <osohozi>
Tak kolego byłem na 98.
Jeśli chodzi o diagnozę Vagiem to proszę, żebyście podali jak możecie która grupa za co odpowiedzialna i jakie wartości powinny być..
I powiedzcie co myślicie o tym czujniku spalania stukowego..??
Z tego co czytałem to on jakoś przestawia kąt wyprzedzedzenia zapłonu, żeby nie dochodziło do spalania stukowego, to może jeżeli on wali sprawę, to kąt jest za wcześnie przestawiany i nie może się wkręcić i traci moc.. ?? Możecie coś o tym powiedzieć..??
Jeśli chodzi o diagnozę Vagiem to proszę, żebyście podali jak możecie która grupa za co odpowiedzialna i jakie wartości powinny być..
I powiedzcie co myślicie o tym czujniku spalania stukowego..??
Z tego co czytałem to on jakoś przestawia kąt wyprzedzedzenia zapłonu, żeby nie dochodziło do spalania stukowego, to może jeżeli on wali sprawę, to kąt jest za wcześnie przestawiany i nie może się wkręcić i traci moc.. ?? Możecie coś o tym powiedzieć..??
No trudno.. pojadę i dowiem się jaka jest cena nowych i będzie trzeba zamówić.
Ale co myślisz o rozrządzie..?? Może być przestawiony i może to być problem ze spadkiem mocy autka..??
[ Dodano: 2009-11-24, 10:45 ]
Panowie a jaka będzie reakcja jak bym odłączył całkiem te czujniki spalania stukowego..?? Co będzie się działo.>??
Ale co myślisz o rozrządzie..?? Może być przestawiony i może to być problem ze spadkiem mocy autka..??
[ Dodano: 2009-11-24, 10:45 ]
Panowie a jaka będzie reakcja jak bym odłączył całkiem te czujniki spalania stukowego..?? Co będzie się działo.>??
No jak nie sprawdzi to nie bedzie wiedziec , co ma wszystkie czujniki po kolei wymieniac. Przykladowo przeciez czujniki od temperatury sie sprawdza opornosci i jest to miaro dajne wiec czemu tu nie przejdzie ten numer ?Leo pisze:lepiej nie, co jesli oba sa popsute albo inne?
Tylko zeby bylo wiadomo jaki ma myc opor na nich to bylo by do czego porownac.
Ale ja mylse ze dwa nie moga byc kopniete poniewaz tak jak poprzedni wlasciciel wymienial i auto odrzylo wiec ktorys jest dobry.
Jesli sa dwa to moze jeden odpowiada w zakresie niskich obrotow a drugi w zakresie wyzszych. Nie mialem do czynienia z tymi silnikami wiec to jest takie gdybanie.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie
Są dwa, bo jeden jest dla cylindrów 1-3 a drugi dla 4-6 .
Czujniki stukowe po oporności sprawdza się tylko to , czy mają przerwę czy nie, a to tak naprawdę wykluczy tylko całkowitą niesprawność czujnika, z powodu przerwania obwodu - a to samo pokaże VAG bez zdejmowania czujnika.
Inna sprawa, jak czujnik działa np. zbyt delikatnie, i wychwytuje drgania nie z tego zakresu co powinien (bo to w końcu taki dokładny mikrofon, ustawiony na konkretną częstotliwość), wtedy mierzenie oporu nic nie da. Do tego służy oscyloskop i lekkie uderzanie o blok silnika aby wytworzyć sygnał, a i tak to jest mało dokładna metoda, bo nikt nie walnie młotkiem tak, aby zasymulować spalanie stukowe.
[ Dodano: 2009-11-24, 11:04 ]
Rozrząd też może być, wtedy byłyby kłopoty przy odpalaniu, ale przestawiony rozrząd vag też pokaże. Jedź na diagnozę komputerową do serwisu, jak nie masz gdzie. Za podpięcie i diagnozę życzą sobie 150 zł z tego co wiem, to nie tak dużo.
Są dwa, bo jeden jest dla cylindrów 1-3 a drugi dla 4-6 .
Czujniki stukowe po oporności sprawdza się tylko to , czy mają przerwę czy nie, a to tak naprawdę wykluczy tylko całkowitą niesprawność czujnika, z powodu przerwania obwodu - a to samo pokaże VAG bez zdejmowania czujnika.
Inna sprawa, jak czujnik działa np. zbyt delikatnie, i wychwytuje drgania nie z tego zakresu co powinien (bo to w końcu taki dokładny mikrofon, ustawiony na konkretną częstotliwość), wtedy mierzenie oporu nic nie da. Do tego służy oscyloskop i lekkie uderzanie o blok silnika aby wytworzyć sygnał, a i tak to jest mało dokładna metoda, bo nikt nie walnie młotkiem tak, aby zasymulować spalanie stukowe.
[ Dodano: 2009-11-24, 11:04 ]
to Ci wpadnie w awarię i wogóle nie pojedzie.rafal102 pisze:No trudno.. pojadę i dowiem się jaka jest cena nowych i będzie trzeba zamówić.
Ale co myślisz o rozrządzie..?? Może być przestawiony i może to być problem ze spadkiem mocy autka..??
[ Dodano: 2009-11-24, 10:45 ]
Panowie a jaka będzie reakcja jak bym odłączył całkiem te czujniki spalania stukowego..?? Co będzie się działo.>??
Rozrząd też może być, wtedy byłyby kłopoty przy odpalaniu, ale przestawiony rozrząd vag też pokaże. Jedź na diagnozę komputerową do serwisu, jak nie masz gdzie. Za podpięcie i diagnozę życzą sobie 150 zł z tego co wiem, to nie tak dużo.
Trochę zdobyłem informacji co jest z tymi czujnikami..Leo pisze:nie
Są dwa, bo jeden jest dla cylindrów 1-3 a drugi dla 4-6 .
Są założone dwa czujniki z niebieską wtyczką.. a powinien być jeden z niebieską to niebieskiej podłączony a druga powinna być zielona podłączona do zielonej wtyczki.. już zamówiłem ten drugi czujnik, ale one nie są takie same mają różne numery i są w innej cenie..
Także czy może być tak, że jeden pracuje na cylindrach 1-3 a drugi na 4-6..??
Bo dziwne, że są dwa inne..??