[b4 1.9 TDi ] Dziwny problem z skaźnikiem paliwa
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
[b4 1.9 TDi ] Dziwny problem z skaźnikiem paliwa
Mam problem ze wskaźnikiem paliwa
zachowuje sie on dość dziwnie. Bo ile bym nie nalał to baku to pokazuje mi co innego - na zatankowaniu ok 20 L diesla pokazuje mi 1/4 baku po czym, po przejechaniu kilku set metrów już rezerwę (pierwsza czerwona kreska) a czasem tak bywa ze często bywa ze najczęściej rest rezerwa lub pod rezerwą jakby nie działał
czy to jest związane z pływakiem ? czy zimne luty licznika (mam UN4) i tu kolejne pytanie czy da sie go wogule rozebrać - aby mu "przylutować" bo on jest ponoć nierozbieralny?
czytałem post o ustawianiu rezerwy ale sądzę ze to będzie robota na sam koniec (po ewentualnych "przylutowaniu" )
ale mam tez pomysł a raczej pytanie. Czy można ostawić rezerwę, wtedy gdy ropa w autku się skończy i silnik zgaśnie (raz miałem taką przygodę) po zatrzymaniu ustawiłbym wskazówkę na ostatnią z rezerwy ? co Wy na to? pomysł warty zachodu?
Proszę o opnie i komentarze
pozdr
zachowuje sie on dość dziwnie. Bo ile bym nie nalał to baku to pokazuje mi co innego - na zatankowaniu ok 20 L diesla pokazuje mi 1/4 baku po czym, po przejechaniu kilku set metrów już rezerwę (pierwsza czerwona kreska) a czasem tak bywa ze często bywa ze najczęściej rest rezerwa lub pod rezerwą jakby nie działał
czy to jest związane z pływakiem ? czy zimne luty licznika (mam UN4) i tu kolejne pytanie czy da sie go wogule rozebrać - aby mu "przylutować" bo on jest ponoć nierozbieralny?
czytałem post o ustawianiu rezerwy ale sądzę ze to będzie robota na sam koniec (po ewentualnych "przylutowaniu" )
ale mam tez pomysł a raczej pytanie. Czy można ostawić rezerwę, wtedy gdy ropa w autku się skończy i silnik zgaśnie (raz miałem taką przygodę) po zatrzymaniu ustawiłbym wskazówkę na ostatnią z rezerwy ? co Wy na to? pomysł warty zachodu?
Proszę o opnie i komentarze
pozdr
A nie lepiej zalać wtedy 5l ropy i ustawić na 2 kropkę? Będziesz wiedział wtedy, że zrobisz na tym np 100km. Ja ostatnio rozbierałem cały licznik i ustawiłem wskazówkę równo na 1 kropkę. Chwilę przed tym miałem podpięty inny licznik i on wskazywał 1/4 baku, a nowy na ostatnią czerwoną kreskę (idąc od prawej strony). Najpewniejsza metoda to patrzenie na przejechane kilometrypo zatrzymaniu ustawiłbym wskazówkę na ostatnią z rezerwy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
wiesz juz tak jeździłem w Renault 19 na gaz jeździłem na kilometry - porażka :cry:ryju pisze:Najpewniejsza metoda to patrzenie na przejechane kilometry
Jak jest z tym licznikiem UN4 czy da sie go wogule rozebrać - aby mu "przylutować"
i czy to pomoże? ktoś działał coś w tym temacie?
[ Dodano: 2009-11-26, 23:27 ]
dzięki za info jutro - mimo urodzin - chyba się za to wezmę - bo doprowadza mnie to szału :evil: :-xaldi pisze:Spróbuj przeczyścić połączanie śrubek wskaźnika paliwa z płytą deski rozdzielczej aby to zrobić wystarczy wyjąć liczniki - nie trzeba ich rozbierać. Jeszcze jedną metodą która działała w moim B4 (dopóki nie przeczyściłem tych połączeń) było wciskanie zaślepki pokrętła od kalibracji rezerwy.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Rozebrać się da, przelutować też. Pytanie czy to na pewno wina zimnych lutów? Może odpowietrznik nie działa jak należy i to jest przyczyną?
Mam podobnie, zatankowałem "do pełna"=odbił pistolet do nalewania, po 2 dniach i 50km mam już 3/4. wynika to z tego że poprzednio nie odpowietrzył sie przewód odpowietrzający i wlało się mniej paliwa. Jak tankuję na samoobsługowej to wale na maksa, czyli śrubokrętem podważam odpowietrznik i leje pod korek, wchodzi wtedy nawet do 73l. Sprawdź, nawet spalanie się zmieni i będziesz wiedział ile na prawdę masz paliwa
Mam podobnie, zatankowałem "do pełna"=odbił pistolet do nalewania, po 2 dniach i 50km mam już 3/4. wynika to z tego że poprzednio nie odpowietrzył sie przewód odpowietrzający i wlało się mniej paliwa. Jak tankuję na samoobsługowej to wale na maksa, czyli śrubokrętem podważam odpowietrznik i leje pod korek, wchodzi wtedy nawet do 73l. Sprawdź, nawet spalanie się zmieni i będziesz wiedział ile na prawdę masz paliwa
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
jak dobrać się do tego odpowietrznika? jak go sprawdzić?
a z licznikiem się wstrzymam - ale i tak go przelutuje ale poczekam az przyjdą mi alu ramki na zegary aby zrobić wszytko jednym machem
[ Dodano: 2009-12-08, 23:30 ]
oki rozebrałem licznik było kilka miejsc grze przylutowałem a kilka przeczyściłem papierem ściernym delikatnie bo było czarnawy nalot
złożyłem licznik do kupy i wlałem do prawie pustego baku 5 l ropy i chciałem skalibrować wskaźnik i okazało sie ze skale na wskaźniku można tylko zmniejszyć a nie powiększyć tak aby wskazywała druga kreskę BA nawet do pierwszej nie dochodzi - oczywiście odczekałem książkowy czas 2 min i stałem na prostej drodze a zapłon był włączony
nie wiem co jest? może we wskaźniku zębatką regulacja się przestawiła? jest to możliwe? zakładałem ringi na zegary moze coś zruszyłem?
jutro ide szukac przyczyny baku :cry:
a z licznikiem się wstrzymam - ale i tak go przelutuje ale poczekam az przyjdą mi alu ramki na zegary aby zrobić wszytko jednym machem
[ Dodano: 2009-12-08, 23:30 ]
oki rozebrałem licznik było kilka miejsc grze przylutowałem a kilka przeczyściłem papierem ściernym delikatnie bo było czarnawy nalot
złożyłem licznik do kupy i wlałem do prawie pustego baku 5 l ropy i chciałem skalibrować wskaźnik i okazało sie ze skale na wskaźniku można tylko zmniejszyć a nie powiększyć tak aby wskazywała druga kreskę BA nawet do pierwszej nie dochodzi - oczywiście odczekałem książkowy czas 2 min i stałem na prostej drodze a zapłon był włączony
nie wiem co jest? może we wskaźniku zębatką regulacja się przestawiła? jest to możliwe? zakładałem ringi na zegary moze coś zruszyłem?
jutro ide szukac przyczyny baku :cry:
Chyba, że masz ten sam problem, który był u mnie.
Wskaźnik wariował i potrafił oszukiwać nawet o połowę stanu.
Pomogło dopiero po wymianie paliwomierza, którego szukałem ponad trzy miesiące.
Prawdopodobnie były wytarte ścieżki na suwaku paliwomierza. Problem narastał przy rezerwie. Wyjmij paliwomierz ze zbiornika i dobrze go obejrzyj.
Wskaźnik wariował i potrafił oszukiwać nawet o połowę stanu.
Pomogło dopiero po wymianie paliwomierza, którego szukałem ponad trzy miesiące.
Prawdopodobnie były wytarte ścieżki na suwaku paliwomierza. Problem narastał przy rezerwie. Wyjmij paliwomierz ze zbiornika i dobrze go obejrzyj.