Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDi ] Dziwny problem z skaźnikiem paliwa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

[b4 1.9 TDi ] Dziwny problem z skaźnikiem paliwa

Post autor: hackthemilk » 26 lis 2009, 22:56

Mam problem ze wskaźnikiem paliwa

zachowuje sie on dość dziwnie. Bo ile bym nie nalał to baku to pokazuje mi co innego - na zatankowaniu ok 20 L diesla pokazuje mi 1/4 baku po czym, po przejechaniu kilku set metrów już rezerwę (pierwsza czerwona kreska) a czasem tak bywa ze często bywa ze najczęściej rest rezerwa lub :-/ pod rezerwą jakby nie działał :-(

czy to jest związane z pływakiem ? czy zimne luty licznika (mam UN4) i tu kolejne pytanie czy da sie go wogule rozebrać - aby mu "przylutować" bo on jest ponoć nierozbieralny?

czytałem post o ustawianiu rezerwy ale sądzę ze to będzie robota na sam koniec (po ewentualnych "przylutowaniu" )

ale mam tez pomysł a raczej pytanie. Czy można ostawić rezerwę, wtedy gdy ropa w autku się skończy i silnik zgaśnie (raz miałem taką przygodę) po zatrzymaniu ustawiłbym wskazówkę na ostatnią z rezerwy ? co Wy na to? pomysł warty zachodu?

Proszę o opnie i komentarze

pozdr

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 26 lis 2009, 23:13

po zatrzymaniu ustawiłbym wskazówkę na ostatnią z rezerwy
A nie lepiej zalać wtedy 5l ropy i ustawić na 2 kropkę? Będziesz wiedział wtedy, że zrobisz na tym np 100km. Ja ostatnio rozbierałem cały licznik i ustawiłem wskazówkę równo na 1 kropkę. Chwilę przed tym miałem podpięty inny licznik i on wskazywał 1/4 baku, a nowy na ostatnią czerwoną kreskę (idąc od prawej strony). Najpewniejsza metoda to patrzenie na przejechane kilometry :-D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lis 2009, 23:23

Spróbuj przeczyścić połączanie śrubek wskaźnika paliwa z płytą deski rozdzielczej aby to zrobić wystarczy wyjąć liczniki - nie trzeba ich rozbierać. Jeszcze jedną metodą która działała w moim B4 (dopóki nie przeczyściłem tych połączeń) było wciskanie zaślepki pokrętła od kalibracji rezerwy.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 26 lis 2009, 23:23

ryju pisze:Najpewniejsza metoda to patrzenie na przejechane kilometry
wiesz juz tak jeździłem :) w Renault 19 na gaz jeździłem na kilometry - porażka :cry:

Jak jest z tym licznikiem UN4 czy da sie go wogule rozebrać - aby mu "przylutować"

i czy to pomoże? ktoś działał coś w tym temacie?

[ Dodano: 2009-11-26, 23:27 ]
aldi pisze:Spróbuj przeczyścić połączanie śrubek wskaźnika paliwa z płytą deski rozdzielczej aby to zrobić wystarczy wyjąć liczniki - nie trzeba ich rozbierać. Jeszcze jedną metodą która działała w moim B4 (dopóki nie przeczyściłem tych połączeń) było wciskanie zaślepki pokrętła od kalibracji rezerwy.
dzięki za info jutro - mimo urodzin :-P <piwo> - chyba się za to wezmę - bo doprowadza mnie to szału :evil: :-x

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 27 lis 2009, 09:03

hackthemilk, jak to zrobisz to napisz czy pomogło bo aż jestem ciekawy. Powodzenia!
<ok>

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 27 lis 2009, 12:05

oki niemam problem jak bede wiedział co i jak napisze

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 27 lis 2009, 14:32

Rozebrać się da, przelutować też. Pytanie czy to na pewno wina zimnych lutów? Może odpowietrznik nie działa jak należy i to jest przyczyną?

Mam podobnie, zatankowałem "do pełna"=odbił pistolet do nalewania, po 2 dniach i 50km mam już 3/4. wynika to z tego że poprzednio nie odpowietrzył sie przewód odpowietrzający i wlało się mniej paliwa. Jak tankuję na samoobsługowej to wale na maksa, czyli śrubokrętem podważam odpowietrznik i leje pod korek, wchodzi wtedy nawet do 73l. Sprawdź, nawet spalanie się zmieni i będziesz wiedział ile na prawdę masz paliwa

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 27 lis 2009, 14:51

jak dobrać się do tego odpowietrznika? jak go sprawdzić?

a z licznikiem się wstrzymam - ale i tak go przelutuje ale poczekam az przyjdą mi alu ramki na zegary aby zrobić wszytko jednym machem :-P

[ Dodano: 2009-12-08, 23:30 ]
oki rozebrałem licznik było kilka miejsc grze przylutowałem a kilka przeczyściłem papierem ściernym delikatnie bo było czarnawy nalot

złożyłem licznik do kupy i wlałem do prawie pustego baku 5 l ropy i chciałem skalibrować wskaźnik i okazało sie ze skale na wskaźniku można tylko zmniejszyć a nie powiększyć tak aby wskazywała druga kreskę BA nawet do pierwszej nie dochodzi - oczywiście odczekałem książkowy czas 2 min i stałem na prostej drodze a zapłon był włączony

nie wiem co jest? może we wskaźniku zębatką regulacja się przestawiła? jest to możliwe? zakładałem ringi na zegary moze coś zruszyłem?

jutro ide szukac przyczyny baku :-( :cry:

kb160
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 gru 2009, 18:16
Lokalizacja: ŚWIDNIK

Post autor: kb160 » 20 gru 2009, 10:11

Chyba, że masz ten sam problem, który był u mnie.
Wskaźnik wariował i potrafił oszukiwać nawet o połowę stanu.
Pomogło dopiero po wymianie paliwomierza, którego szukałem ponad trzy miesiące.
Prawdopodobnie były wytarte ścieżki na suwaku paliwomierza. Problem narastał przy rezerwie. Wyjmij paliwomierz ze zbiornika i dobrze go obejrzyj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl