Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Całe zegary z benzyny do diesla 1.6 td SB

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

[B3] Całe zegary z benzyny do diesla 1.6 td SB

Post autor: wampir1988 » 05 sty 2010, 23:12

Witam pierwsze co muszę napisać to dlaczego chcę zrobić takie rezanko. Więc jeszcze niedawno świeciły mi kontrolki od świateł drogowych i prawy kierunek uporałem się z tym (słaba masa) natomiast teraz nie nalicza km ani dziennych ani stałych. Chciałem zamontować sam obrotek z benzynki wg instrukcji znalezionej na forum.

Teraz rozważam wymianę całych zegarów z benzynki 4 cyl. i tu moje pytanie jak wygląda sprawa z działaniem tych zegarów po zamontowaniu do diesla wiadomo też że w benzynie nie ma kontrolki od świec żarowych i co z tym fantem?? Następnie obrotek jakie będzie miał wskazania??

Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2010, 08:41 przez wampir1988, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 06 sty 2010, 00:11

wampir1988 pisze:Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.
To mało ze zrozumieniem czytasz. Jak kupisz z 4/5 cylindrów to podejdą ale należy podrezać potencjometr i ustawić nim wolne obroty na 900+-50, reszta zostaje bez zmian

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 06 sty 2010, 00:43

dubbler pisze:wampir1988 napisał/a:
Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.


To mało ze zrozumieniem czytasz
i szukasz :oops:
wampir1988 pisze:nie nalicza km ani dziennych ani stałych
do wymiany masz zębatkę :-P

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 06 sty 2010, 09:43

Rozłożyłem licznik i wszystkie zębatki są dobre nawet ta malutka pomarańczowa. Ma ktoś może jakiś pomysł jeszcze? Jeśli chodzi o regulację obrotomierza to też już czytałem i wiem co gdzie i jak. Najważniejsza sprawa to kontrolki jak będą działać i czy trzeba coś przerabiać?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 06 sty 2010, 09:54

Ja zrobiłem tak: kupiłem spreparowany zestaw od Cobry, przełożyłem (bo chciałem mieć stare kontrolki i prędkościomierz) wszystkie wskaźniki poza BigBenem na nową płytę główną i działało jak należy. Więc powinno być dobrze jak założysz ten potencjometr do obrotomierza jak w instrukcji od Cobry. podobno trzeba przestawiać wskazówkę, ale nie wiem bo tego nie robiłem.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 06 sty 2010, 11:53

Poskładałem wszystko i zrobiłem test. przez pierwszy km nie ruszył nawet, natomiast po chwili zaczął naliczać normalnie. :roll: Sam nie wiem co o tym myśleć (może licznik wystraszył się wymiany? :mrgreen: )

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 06 sty 2010, 13:46

może coś z wiązką lub wtyczką :?:

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 06 sty 2010, 14:40

Też właśnie myślałem że może to być wtyczka ale dobrze pasuje i wszystko działa. A te km naliczają się jak im się podoba raz liczy normalnie raz wcale. Może coś się stało z tym małym silniczkiem który obraca tymi zębatkami albo kolejna opcja zimne luty (a tu pytanie : może ma ktoś jakąś fotkę gdzie luty poprawiać??)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sty 2010, 00:10

wampir1988 pisze:Najważniejsza sprawa to kontrolki jak będą działać i czy trzeba coś przerabiać?
Jeśli włożysz żarówki w odpowiednie miejsca do zegarów od benzyny to będą działać, nawet na ich tarczach są odpowiednie symbole kontrolek.
wampir1988 pisze:albo kolejna opcja zimne luty (a tu pytanie : może ma ktoś jakąś fotkę gdzie luty poprawiać??)
Najlepiej potraktować wszystkie możliwe luty lutownicą, to powinno je "odświeżyć". Ewentualnie mógł się jakiś element złapać luz w płytce z powodu zbyt małej ilości cyny.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 07 sty 2010, 09:05

<ok> Dzięki kolego aldi za rzeczową odpowiedź o to właśnie mi chodziło :mrgreen: Po południu sprawdzę te luty a jak nie poskutkuje to kupię te zegary z benzyniaka z obrotkiem.



edit:

W starych zegarach poprawiłem luty i przekręciłem przebieg z 219960 na tyle ile sam tym autkiem zrobiłem ponieważ pod maską i tak nie jest już silnik z fabryki tylko ten sam model od jakiegoś dawcy :mrgreen: i teraz km się elegancko naliczają WNIOSEK - zimne luty.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 22 sty 2010, 09:37

Podepne się pod temat z małym pytankiem. Czy jeżeli do B3 1,6 TD silnik SB wersja bez obrotomierza, założe zegary z benzyny z obrotomierzem, to obrotomierz będzie działał?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2010, 09:51

kerpen_rp, było o tym wiele razy. Obrotomierz będzie działał, ale będzie zawyżał ci obroty. Konieczny jest dodatkowy potencjometr który wyskalujesz odpowiednio obroty. Użyj <szukaj> bo jest sporo informacji na ten temat. A w dziale dowlnoad masz nawet dwie instrukcje.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 22 sty 2010, 10:11

No tak, ale zastanawia mnie skąd ten obrotomierz będzie brał sygnał. W B3 1,6TD chyba nie ma komputera, a instalacji zapłonowej napewno nie ma. Czy z alternatora?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 sty 2010, 10:36

kerpen_rp, tak z alternatora, w dieslach alternator ma dodatkowe wyjście (chyba z uzwojeń przed diodami). Jest on potrzebny między innymi do sygnału dźwiękowego informującego o niskim ciśnieniu oleju przy wyższych obrotach.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2010, 10:52

kerpen_rp pisze:No tak, ale zastanawia mnie skąd ten obrotomierz będzie brał sygnał.
Z alternatora. Benzyna bierze sygnał z innego miejsca więc dla tego wymagany jest ten dodatkowy potencjometr. Od razu uprzedzę twoje pytanie - cała instalacja jest już pociągnięta więc żadnych dodatkowych kabli nie musisz ciągnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl