Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3] Całe zegary z benzyny do diesla 1.6 td SB

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

[B3] Całe zegary z benzyny do diesla 1.6 td SB

Post autor: wampir1988 » 05 sty 2010, 23:12

Witam pierwsze co muszę napisać to dlaczego chcę zrobić takie rezanko. Więc jeszcze niedawno świeciły mi kontrolki od świateł drogowych i prawy kierunek uporałem się z tym (słaba masa) natomiast teraz nie nalicza km ani dziennych ani stałych. Chciałem zamontować sam obrotek z benzynki wg instrukcji znalezionej na forum.

Teraz rozważam wymianę całych zegarów z benzynki 4 cyl. i tu moje pytanie jak wygląda sprawa z działaniem tych zegarów po zamontowaniu do diesla wiadomo też że w benzynie nie ma kontrolki od świec żarowych i co z tym fantem?? Następnie obrotek jakie będzie miał wskazania??

Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2010, 08:41 przez wampir1988, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 06 sty 2010, 00:11

wampir1988 pisze:Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.
To mało ze zrozumieniem czytasz. Jak kupisz z 4/5 cylindrów to podejdą ale należy podrezać potencjometr i ustawić nim wolne obroty na 900+-50, reszta zostaje bez zmian

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 06 sty 2010, 00:43

dubbler pisze:wampir1988 napisał/a:
Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.


To mało ze zrozumieniem czytasz
i szukasz :oops:
wampir1988 pisze:nie nalicza km ani dziennych ani stałych
do wymiany masz zębatkę :-P

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 06 sty 2010, 09:43

Rozłożyłem licznik i wszystkie zębatki są dobre nawet ta malutka pomarańczowa. Ma ktoś może jakiś pomysł jeszcze? Jeśli chodzi o regulację obrotomierza to też już czytałem i wiem co gdzie i jak. Najważniejsza sprawa to kontrolki jak będą działać i czy trzeba coś przerabiać?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 06 sty 2010, 09:54

Ja zrobiłem tak: kupiłem spreparowany zestaw od Cobry, przełożyłem (bo chciałem mieć stare kontrolki i prędkościomierz) wszystkie wskaźniki poza BigBenem na nową płytę główną i działało jak należy. Więc powinno być dobrze jak założysz ten potencjometr do obrotomierza jak w instrukcji od Cobry. podobno trzeba przestawiać wskazówkę, ale nie wiem bo tego nie robiłem.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 06 sty 2010, 11:53

Poskładałem wszystko i zrobiłem test. przez pierwszy km nie ruszył nawet, natomiast po chwili zaczął naliczać normalnie. :roll: Sam nie wiem co o tym myśleć (może licznik wystraszył się wymiany? :mrgreen: )

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 06 sty 2010, 13:46

może coś z wiązką lub wtyczką :?:

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 06 sty 2010, 14:40

Też właśnie myślałem że może to być wtyczka ale dobrze pasuje i wszystko działa. A te km naliczają się jak im się podoba raz liczy normalnie raz wcale. Może coś się stało z tym małym silniczkiem który obraca tymi zębatkami albo kolejna opcja zimne luty (a tu pytanie : może ma ktoś jakąś fotkę gdzie luty poprawiać??)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sty 2010, 00:10

wampir1988 pisze:Najważniejsza sprawa to kontrolki jak będą działać i czy trzeba coś przerabiać?
Jeśli włożysz żarówki w odpowiednie miejsca do zegarów od benzyny to będą działać, nawet na ich tarczach są odpowiednie symbole kontrolek.
wampir1988 pisze:albo kolejna opcja zimne luty (a tu pytanie : może ma ktoś jakąś fotkę gdzie luty poprawiać??)
Najlepiej potraktować wszystkie możliwe luty lutownicą, to powinno je "odświeżyć". Ewentualnie mógł się jakiś element złapać luz w płytce z powodu zbyt małej ilości cyny.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 07 sty 2010, 09:05

<ok> Dzięki kolego aldi za rzeczową odpowiedź o to właśnie mi chodziło :mrgreen: Po południu sprawdzę te luty a jak nie poskutkuje to kupię te zegary z benzyniaka z obrotkiem.



edit:

W starych zegarach poprawiłem luty i przekręciłem przebieg z 219960 na tyle ile sam tym autkiem zrobiłem ponieważ pod maską i tak nie jest już silnik z fabryki tylko ten sam model od jakiegoś dawcy :mrgreen: i teraz km się elegancko naliczają WNIOSEK - zimne luty.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 22 sty 2010, 09:37

Podepne się pod temat z małym pytankiem. Czy jeżeli do B3 1,6 TD silnik SB wersja bez obrotomierza, założe zegary z benzyny z obrotomierzem, to obrotomierz będzie działał?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2010, 09:51

kerpen_rp, było o tym wiele razy. Obrotomierz będzie działał, ale będzie zawyżał ci obroty. Konieczny jest dodatkowy potencjometr który wyskalujesz odpowiednio obroty. Użyj <szukaj> bo jest sporo informacji na ten temat. A w dziale dowlnoad masz nawet dwie instrukcje.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 22 sty 2010, 10:11

No tak, ale zastanawia mnie skąd ten obrotomierz będzie brał sygnał. W B3 1,6TD chyba nie ma komputera, a instalacji zapłonowej napewno nie ma. Czy z alternatora?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 sty 2010, 10:36

kerpen_rp, tak z alternatora, w dieslach alternator ma dodatkowe wyjście (chyba z uzwojeń przed diodami). Jest on potrzebny między innymi do sygnału dźwiękowego informującego o niskim ciśnieniu oleju przy wyższych obrotach.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2010, 10:52

kerpen_rp pisze:No tak, ale zastanawia mnie skąd ten obrotomierz będzie brał sygnał.
Z alternatora. Benzyna bierze sygnał z innego miejsca więc dla tego wymagany jest ten dodatkowy potencjometr. Od razu uprzedzę twoje pytanie - cała instalacja jest już pociągnięta więc żadnych dodatkowych kabli nie musisz ciągnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl