[B3] Całe zegary z benzyny do diesla 1.6 td SB
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
[B3] Całe zegary z benzyny do diesla 1.6 td SB
Witam pierwsze co muszę napisać to dlaczego chcę zrobić takie rezanko. Więc jeszcze niedawno świeciły mi kontrolki od świateł drogowych i prawy kierunek uporałem się z tym (słaba masa) natomiast teraz nie nalicza km ani dziennych ani stałych. Chciałem zamontować sam obrotek z benzynki wg instrukcji znalezionej na forum.
Teraz rozważam wymianę całych zegarów z benzynki 4 cyl. i tu moje pytanie jak wygląda sprawa z działaniem tych zegarów po zamontowaniu do diesla wiadomo też że w benzynie nie ma kontrolki od świec żarowych i co z tym fantem?? Następnie obrotek jakie będzie miał wskazania??
Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.
Teraz rozważam wymianę całych zegarów z benzynki 4 cyl. i tu moje pytanie jak wygląda sprawa z działaniem tych zegarów po zamontowaniu do diesla wiadomo też że w benzynie nie ma kontrolki od świec żarowych i co z tym fantem?? Następnie obrotek jakie będzie miał wskazania??
Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2010, 08:41 przez wampir1988, łącznie zmieniany 1 raz.
To mało ze zrozumieniem czytasz. Jak kupisz z 4/5 cylindrów to podejdą ale należy podrezać potencjometr i ustawić nim wolne obroty na 900+-50, reszta zostaje bez zmianwampir1988 pisze:Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
i szukasz :oops:dubbler pisze:wampir1988 napisał/a:
Proszę o nie odsyłanie mnie do szukajki bo przetrawiłem wiele tematów i nic konkretnego nie znalazłem oprócz kompletu wiadomości na temat montażu obrotka.
To mało ze zrozumieniem czytasz
do wymiany masz zębatkęwampir1988 pisze:nie nalicza km ani dziennych ani stałych
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Ja zrobiłem tak: kupiłem spreparowany zestaw od Cobry, przełożyłem (bo chciałem mieć stare kontrolki i prędkościomierz) wszystkie wskaźniki poza BigBenem na nową płytę główną i działało jak należy. Więc powinno być dobrze jak założysz ten potencjometr do obrotomierza jak w instrukcji od Cobry. podobno trzeba przestawiać wskazówkę, ale nie wiem bo tego nie robiłem.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Też właśnie myślałem że może to być wtyczka ale dobrze pasuje i wszystko działa. A te km naliczają się jak im się podoba raz liczy normalnie raz wcale. Może coś się stało z tym małym silniczkiem który obraca tymi zębatkami albo kolejna opcja zimne luty (a tu pytanie : może ma ktoś jakąś fotkę gdzie luty poprawiać??)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli włożysz żarówki w odpowiednie miejsca do zegarów od benzyny to będą działać, nawet na ich tarczach są odpowiednie symbole kontrolek.wampir1988 pisze:Najważniejsza sprawa to kontrolki jak będą działać i czy trzeba coś przerabiać?
Najlepiej potraktować wszystkie możliwe luty lutownicą, to powinno je "odświeżyć". Ewentualnie mógł się jakiś element złapać luz w płytce z powodu zbyt małej ilości cyny.wampir1988 pisze:albo kolejna opcja zimne luty (a tu pytanie : może ma ktoś jakąś fotkę gdzie luty poprawiać??)
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
<ok> Dzięki kolego aldi za rzeczową odpowiedź o to właśnie mi chodziło :mrgreen: Po południu sprawdzę te luty a jak nie poskutkuje to kupię te zegary z benzyniaka z obrotkiem.
edit:
W starych zegarach poprawiłem luty i przekręciłem przebieg z 219960 na tyle ile sam tym autkiem zrobiłem ponieważ pod maską i tak nie jest już silnik z fabryki tylko ten sam model od jakiegoś dawcy :mrgreen: i teraz km się elegancko naliczają WNIOSEK - zimne luty.
edit:
W starych zegarach poprawiłem luty i przekręciłem przebieg z 219960 na tyle ile sam tym autkiem zrobiłem ponieważ pod maską i tak nie jest już silnik z fabryki tylko ten sam model od jakiegoś dawcy :mrgreen: i teraz km się elegancko naliczają WNIOSEK - zimne luty.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z alternatora. Benzyna bierze sygnał z innego miejsca więc dla tego wymagany jest ten dodatkowy potencjometr. Od razu uprzedzę twoje pytanie - cała instalacja jest już pociągnięta więc żadnych dodatkowych kabli nie musisz ciągnąć.kerpen_rp pisze:No tak, ale zastanawia mnie skąd ten obrotomierz będzie brał sygnał.