Problem polega na tym ze gdy rano próbuje go odpalić owszem łapie szybko powiedzmy ze rozrusznik chodzi jakieś 4 lub 3 sekundy ale gdy załapie zaczyna chodzić jakby nie na wszystkich cylindrach tak jak by przy maluchu zdjąć jeden przewód od świecy to zachowuje się tak samo. Oczywiście odpalam z wyciągniętym przyśpieszaczem, nie pomaga nawet 2-krotne podgrzanie świec czy tez odpalanie z wciśniętym pedałem gazu. ostatnio przy większych obrotach miałem jakieś dziwne drgania w środku samochodu założyłem oddzielny temat https://audi80.pl/19-azz-dziwne-drga ... ht=#393675
okazało sie ze przy pompie brakuje jednej śróbki
(DAJE ZDJĘCIE. TYLKO POGLĄDOWE CZERWONA STRZAŁKA ZAZNACZA W KTÓRYM MIEJSCU BRAKOWAŁO TEJ ŚRUBKI) Czy jest możliwe ze bez niej pompa mogla się delikatnie przestawić ? czy kąt wtrysku się przestawił ?po przykręceniu tej pompy w tym miejscu drgania całkowicie ustały... czy wogole to możne mieć wpływ na te dziwne odpalanie ??
Pozatym Mój silnik chodzi podobnie jak na tym filniku
Słychac takie dziwne cykanie...
Przecież wszystko opisałem i zaznaczyłem na rysunku której śrubki mi brakowało. ale już nie brakuje bo przykręciłem przeczytaj dokładnie. chodzi mi o to czy mogla się przesunąć i w skutek tego tak pali. czy to inny powod ? zaznaczyłem na twoim zdjęciu o którą mi chodzi
mogla ale nie musiala, duzo zalezy od reszty srub trzymajacych pompe od strony kola pasowego, jesli byly dobrze dokreocne to pompa nie powinna sie przemiescic, a jesli nie to mogl wystapic ruch pompa na + albo - ....
Polecam dokładnie sprawdzić świece żarowe, mają bardzo duże znaczenie. W moim TDI objawy były podobne: szybko łapał, odpalał na 3 tłoki nawet przy dodatniej temperaturze i pracował tak nierówno przez 10-15 sekund. Okazało się że jedna świeca była spalona a dodatkowo czapeczka pęknięta i nie łączyła. Teraz jest OK. Świece sprawdzałem pojedynczo po wykręceniu, przy 12V po 5 sekundach sprawne świece były już czerwone. Gdyby to nie pomogło można dalej sprawdzić ciśnienie sprężania (na zimnym silniku) lub też ciśnienie tłoczenia pompy. Prawda w końcu wyjdzie na jaw.
No tak odpala pieknie a czy kaszle troszke na poczatku? Sprawdz swiece i wtryski bo po filmie slychac ze ktorys moze lekko lac. Na cieplym silniku stukanie ustaje?
Wtryski bez problemu sprawdzą Ci w jakimś warsztacie gdzie zajmują się regeneracją pomp wtryskowych i wtryskiwaczy, w moich okolicach to koszt 30 do 60zł, jak będzie potrzeba to wyregulują lub wymienią końcówki za dodatkową dopłatą. Stukanie i cykanie najczęściej jest powodem uszkodzonych (zatartych) popychaczy hydraulicznych.