[audi 80 b3 1.6 TD] trudności z odpaleniem odpala i gaśnie
[audi 80 b3 1.6 TD] trudności z odpaleniem odpala i gaśnie
witam panów
Chciałbym potwierdzić swoje przypuszczenia i sposób rozwiązania problemu. W zeszłą sobote przy temperatuże - 24 odpaliłem swojego audika mając w baku troche mniej niż połowe zbiornika. Przejechałem jakieś 6 km silnik nagrzał się już do prawie 90 stopni i auto mi zgasło. Odpalałem je jeszcze kilkanaście razy i odpalało bez problemu ale po kilkunastu sekundach obroty spdały i audik znowu gasł. Wymieniłem filtr paliwa który faktycznie był zawalony parafiną i brudny no i odpalił ale ciagle i tak gasł. Po kilku dniach jest tak samo odkręcam filtr paliwa zalewam do pełna ciepłą ropką auto odpala ale po 2 minutach gaśnie potem dalej odpala ale coraz gorzej odpala i coraz krucej pracuje. Aktualnie mam zalany cały zbiornik polskiego paliwa z uszlachetniaczem i 0,4 l denaturatu. Uważam że albo pod samochodem zamarsła rurka paliwowa albo na dnie zbiornika paliwa zebrała się parafina z wodą (może) i zasysa ten syf miesza sie z tym co jest w filtrze i jest dupa . Prosze o sowje spostrzeżenia i ewentualne rady. Sam uważam że wystarczy audika wstawić do ciepłego żeby odtajał i prooblem będzie z głowy. Prosze o upewnienie mnie w tym przekonaniu.
Chciałbym potwierdzić swoje przypuszczenia i sposób rozwiązania problemu. W zeszłą sobote przy temperatuże - 24 odpaliłem swojego audika mając w baku troche mniej niż połowe zbiornika. Przejechałem jakieś 6 km silnik nagrzał się już do prawie 90 stopni i auto mi zgasło. Odpalałem je jeszcze kilkanaście razy i odpalało bez problemu ale po kilkunastu sekundach obroty spdały i audik znowu gasł. Wymieniłem filtr paliwa który faktycznie był zawalony parafiną i brudny no i odpalił ale ciagle i tak gasł. Po kilku dniach jest tak samo odkręcam filtr paliwa zalewam do pełna ciepłą ropką auto odpala ale po 2 minutach gaśnie potem dalej odpala ale coraz gorzej odpala i coraz krucej pracuje. Aktualnie mam zalany cały zbiornik polskiego paliwa z uszlachetniaczem i 0,4 l denaturatu. Uważam że albo pod samochodem zamarsła rurka paliwowa albo na dnie zbiornika paliwa zebrała się parafina z wodą (może) i zasysa ten syf miesza sie z tym co jest w filtrze i jest dupa . Prosze o sowje spostrzeżenia i ewentualne rady. Sam uważam że wystarczy audika wstawić do ciepłego żeby odtajał i prooblem będzie z głowy. Prosze o upewnienie mnie w tym przekonaniu.
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
stolpin83, no wstawisz do ciepłego pomieszczenia i się przekonasz. Ja miałem identyczne zjawisko przy wymianie, że po zalaniu filtra paliwem autko chodziło tylko tyle ile było ropy a następnie gasło. Okazało się, że za słabo filtr dokręciłem i zasysał powietrze i nie pociągło paliwa z baku. Posłuchaj przy filtrze czy nie zasysa powietrza...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
jest sitko w zbiorniku ja miałem też podobnie wziąłem kumpla pojechaliśmy do niego do garażu rozpaliliśmy w piecu 5godz.postał no i teraz śmiga a zamiast denaturatu to nalej ok.3-5l benzyny ja dolałem i jest ok. miałem jeszcze problem z powietrzem i musiałem wszystkie zaciski wymienić na przewodach bo pompa łapała powietrze .zmieniłem na normalne bo te ori są do bani i teraz pali z pół obrotu i żadnych bąbelków w przewodach nie ma no niestety taki mróz swoje robi
faktycznie zaciski na wężykach też miałem zamiar wymienić bo kręcą się wokuł własnej osi razem z wężykami już nawet kupiłem kilka, dzisiaj zaciagne go do garażu ziomka i pozwole odmarznąć najbardziej martwi mnie to sitko w zbiorniku jak sie zapchało to może być problemik wie ktoś może jak je wyczyścić bez opruzniania zbiornika i czy wogule się da coś takiego zrobić i jeśli tak to od której strony do tego podejść z pod podłogi, z bagażnika nie zaglądałem tam jeszcze i nic nie kombinowałem z tym wiedząc za wczasu byłbym mądżejszy 8-) z góry dziękówa panowie za pomoc
Właśnie prubowałem znowu odpalić go na podwórku no i standardowo odpalił ale po jakimś czasie zgasł jest jakieś 3-4 na plusie na zewnątrz ale parafina rozpuszcza sie chyba dopiero powyżej 0. Niedługo bede go cholował do ciepłego ale wygłąda na to że do filtra nie dociera żadne paliwko z baku wczoraj zalałem do pełna filtr popracował łącznie może jakieś 3-5 minutek łaacznie licząc wszystie odpalenia i dzisiaj po odkr eceniu go ponownie dolałem do pełna dokładnie 80 ml paliwa. Najwyraźniej spala tyle co jest w filtrze i jak już nie da rady wyssać z niego nic wiecej gaśnie i tyle .
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
z tego co się orientuję to problemy z parafiną powinny pojawić się dopiero przy ok -18 -20 stopniach tzw zablokowanie zimnego filtra.oczywiście chodzi mi o okres zimowy i paliwo dobrej jakości.dziś temperatura na zewnątrz była o wiele większa niż jeszcze wczoraj więc nie powinieneś mieć już problemów z parafiną.słyszałem również ale nie wiem ile w tym prawdy ze filtr zablokowany przez parafinę nadaje się do wymiany.pozostaje ci albo tak jak piszesz zaciagnięcie do garażu albo suszarka i grzejemy filtr <ok>
zdejmij korek wlewu paliwa i odpal auto i czy tak samo i
z bańki go odpal tak będzie wiadomo gdzie szukać problemu
[ Dodano: 2010-01-28, 20:40 ]
z bańki go odpal tak będzie wiadomo gdzie szukać problemu
właśniehudy pisze:dziś temperatura na zewnątrz była o wiele większa niż jeszcze wczoraj więc nie powinieneś mieć już problemów z parafiną.
[ Dodano: 2010-01-28, 20:40 ]
niehudy pisze:słyszałem również ale nie wiem ile w tym prawdy ze filtr zablokowany przez parafinę nadaje się do wymiany
Panowie wielkie podziękowanie za zainteresowanie moim problemem, który wczoraj wieczorem rozwiązałem :mrgreen: zacholowałem autko do garażu ziomka podgrzaliśmy je jakąś godzinke troche bak troche silnik pompe i filtr troche przewody pod samochodem (które swoją drogą uważam za sprawce całego zamieszania) i odjarał i jest git w kkońcu. Temat uważam oficjalnie za zamknięty.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Przerabialem to samo na poczatku tygodnia i masz racje winowajca sa przewody paliwowe ktore zapchala parafina. Ja nie bawilem sie w podgrzewanie bo za dlugo to trwa wiec przedmuchalem wszystkie przewody paliwowe i jest ok no i profilaktycznie benzyny dolalem zeby problem sie nie powtorzyl. U mojego brata w 1Z bylo to samo tylko ze jego stal daleko od domu na parkingu ale przedmuchanie zwykla pompka przewodu zasilajacego pompe pomoglo, od razu zapalil i jezdzi normalnie.
Witam mam problem z moja 80 a mianowicie zgasilem ja normalnie na drugi dzien chce jechać a tu klops ani nie pusci dymka wyczerpalem akus.wiec naladowalem go do autka druga proba i to samo wyciagnolem filtr paliwa byl zapchany wiec na krutko podlaczylem maly filtr chce odpalic i znowu to samo moge krecic a tu nic co moze byc powodem takiego zachowania pomocy :cry: