Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 b3 1.6 TD] trudności z odpaleniem odpala i gaśnie

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

[audi 80 b3 1.6 TD] trudności z odpaleniem odpala i gaśnie

Post autor: stolpin83 » 28 sty 2010, 09:34

witam panów
Chciałbym potwierdzić swoje przypuszczenia i sposób rozwiązania problemu. W zeszłą sobote przy temperatuże - 24 odpaliłem swojego audika mając w baku troche mniej niż połowe zbiornika. Przejechałem jakieś 6 km silnik nagrzał się już do prawie 90 stopni i auto mi zgasło. Odpalałem je jeszcze kilkanaście razy i odpalało bez problemu ale po kilkunastu sekundach obroty spdały i audik znowu gasł. Wymieniłem filtr paliwa który faktycznie był zawalony parafiną i brudny no i odpalił ale ciagle i tak gasł. Po kilku dniach jest tak samo odkręcam filtr paliwa zalewam do pełna ciepłą ropką auto odpala ale po 2 minutach gaśnie potem dalej odpala ale coraz gorzej odpala i coraz krucej pracuje. Aktualnie mam zalany cały zbiornik polskiego paliwa z uszlachetniaczem i 0,4 l denaturatu. Uważam że albo pod samochodem zamarsła rurka paliwowa albo na dnie zbiornika paliwa zebrała się parafina z wodą (może) i zasysa ten syf miesza sie z tym co jest w filtrze i jest dupa :(. Prosze o sowje spostrzeżenia i ewentualne rady. Sam uważam że wystarczy audika wstawić do ciepłego żeby odtajał i prooblem będzie z głowy. Prosze o upewnienie mnie w tym przekonaniu.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 sty 2010, 10:19

stolpin83, no wstawisz do ciepłego pomieszczenia i się przekonasz. Ja miałem identyczne zjawisko przy wymianie, że po zalaniu filtra paliwem autko chodziło tylko tyle ile było ropy a następnie gasło. Okazało się, że za słabo filtr dokręciłem i zasysał powietrze i nie pociągło paliwa z baku. Posłuchaj przy filtrze czy nie zasysa powietrza...
Forum A6Klub i Audi80

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 28 sty 2010, 11:32

No filtr akurat mam dobrze dokręcony zresztą na starym było tak samo. Mam jeszcze jedne pytanie czy w wylocie z baku paliwa nie ma jakiegoś sitka czy małego filterka? Może jest i sie parafiną i syfem zapchał nie wiem taka luzna suhgestia.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 sty 2010, 11:43

jest sitko w zbiorniku ja miałem też podobnie wziąłem kumpla pojechaliśmy do niego do garażu rozpaliliśmy w piecu 5godz.postał no i teraz śmiga a zamiast denaturatu to nalej ok.3-5l benzyny ja dolałem i jest ok. miałem jeszcze problem z powietrzem i musiałem wszystkie zaciski wymienić na przewodach bo pompa łapała powietrze .zmieniłem na normalne bo te ori są do bani i teraz pali z pół obrotu i żadnych bąbelków w przewodach nie ma no niestety taki mróz swoje robi

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 28 sty 2010, 12:48

faktycznie zaciski na wężykach też miałem zamiar wymienić bo kręcą się wokuł własnej osi razem z wężykami już nawet kupiłem kilka, dzisiaj zaciagne go do garażu ziomka i pozwole odmarznąć najbardziej martwi mnie to sitko w zbiorniku jak sie zapchało to może być problemik wie ktoś może jak je wyczyścić bez opruzniania zbiornika i czy wogule się da coś takiego zrobić i jeśli tak to od której strony do tego podejść z pod podłogi, z bagażnika nie zaglądałem tam jeszcze i nic nie kombinowałem z tym wiedząc za wczasu byłbym mądżejszy 8-) z góry dziękówa panowie za pomoc

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 sty 2010, 16:56

spróbuj tylko benzyny dolać a jak ją wstawisz do ciepłego to parafina rozpuści się sama i koniecznie zmień zaciski

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 28 sty 2010, 17:14

W b3 nie ma smoka w baku. Od spodu wchodzi wężyk ktory zakończony jest sitkiem i moglo Ci go zabic parafinom i pompa nie jest w stanie uciągnać. Jak masz kanal, to dasz rade coś zobic. Możesz tez włożyć ferelke do bagażnika i zagrzac paliwo.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 28 sty 2010, 18:41

Właśnie prubowałem znowu odpalić go na podwórku no i standardowo odpalił ale po jakimś czasie zgasł jest jakieś 3-4 na plusie na zewnątrz ale parafina rozpuszcza sie chyba dopiero powyżej 0. Niedługo bede go cholował do ciepłego ale wygłąda na to że do filtra nie dociera żadne paliwko z baku wczoraj zalałem do pełna filtr popracował łącznie może jakieś 3-5 minutek łaacznie licząc wszystie odpalenia i dzisiaj po odkr eceniu go ponownie dolałem do pełna dokładnie 80 ml paliwa. Najwyraźniej spala tyle co jest w filtrze i jak już nie da rady wyssać z niego nic wiecej gaśnie i tyle :-/ .

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 sty 2010, 20:11

z tego co się orientuję to problemy z parafiną powinny pojawić się dopiero przy ok -18 -20 stopniach tzw zablokowanie zimnego filtra.oczywiście chodzi mi o okres zimowy i paliwo dobrej jakości.dziś temperatura na zewnątrz była o wiele większa niż jeszcze wczoraj więc nie powinieneś mieć już problemów z parafiną.słyszałem również ale nie wiem ile w tym prawdy ze filtr zablokowany przez parafinę nadaje się do wymiany.pozostaje ci albo tak jak piszesz zaciagnięcie do garażu albo suszarka i grzejemy filtr <ok>

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 28 sty 2010, 20:22

miałem podobnie jak ty że auto gasło wstawiłem auto na garaż i problem znikł.
byla: Skoda Rapid
jest: Audi 80 b3 1.6D :-D
Obrazek

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 28 sty 2010, 20:23

zdejmij korek wlewu paliwa i odpal auto i czy tak samo i
z bańki go odpal tak będzie wiadomo gdzie szukać problemu
hudy pisze:dziś temperatura na zewnątrz była o wiele większa niż jeszcze wczoraj więc nie powinieneś mieć już problemów z parafiną.
właśnie

[ Dodano: 2010-01-28, 20:40 ]
hudy pisze:słyszałem również ale nie wiem ile w tym prawdy ze filtr zablokowany przez parafinę nadaje się do wymiany
nie
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 29 sty 2010, 07:20

Panowie wielkie podziękowanie za zainteresowanie moim problemem, który wczoraj wieczorem rozwiązałem :mrgreen: zacholowałem autko do garażu ziomka podgrzaliśmy je jakąś godzinke troche bak troche silnik pompe i filtr troche przewody pod samochodem (które swoją drogą uważam za sprawce całego zamieszania) i odjarał i jest git :-D w kkońcu. Temat uważam oficjalnie za zamknięty.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 sty 2010, 14:48

no ale w sumie nie wiesz co było winne i gdzie było przytkane.po weekendzie znów ma być po -20 stopni więc myślisz że sytuacja się nie powtórzy??

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 29 sty 2010, 16:28

Przerabialem to samo na poczatku tygodnia i masz racje winowajca sa przewody paliwowe ktore zapchala parafina. Ja nie bawilem sie w podgrzewanie bo za dlugo to trwa wiec przedmuchalem wszystkie przewody paliwowe i jest ok no i profilaktycznie benzyny dolalem zeby problem sie nie powtorzyl. U mojego brata w 1Z bylo to samo tylko ze jego stal daleko od domu na parkingu ale przedmuchanie zwykla pompka przewodu zasilajacego pompe pomoglo, od razu zapalil i jezdzi normalnie.

andbus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lis 2014, 08:04

Post autor: andbus » 26 lis 2014, 12:10

Witam mam problem z moja 80 a mianowicie zgasilem ja normalnie na drugi dzien chce jechać a tu klops ani nie pusci dymka wyczerpalem akus.wiec naladowalem go do autka druga proba i to samo wyciagnolem filtr paliwa byl zapchany wiec na krutko podlaczylem maly filtr chce odpalic i znowu to samo moge krecic a tu nic co moze byc powodem takiego zachowania pomocy :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga