Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.6 ABC] Ciekawostka - swap na 1.8T - teoria ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Romek1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 193
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:20
Lokalizacja: ok.Piotrków Tryb.

Post autor: Romek1983 » 15 sty 2010, 11:47

faktycznie przydało by się więcej info na temat przeszczepu na 1.8t lub 1.9tdi,

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 15 sty 2010, 12:03

labek pisze:Jeśli odrazu założysz że chcesz 300/350 koni to zrobisz to w tych samych kosztach co 250, wiec myśle, że to nie problem, szczególnie że dużo rzeczy można przygotować jak wkładasz silnik, a to bardzo duże ułatwienie.
Zrobić 250 a 350 to zupełnie inna bajka i zupełnie inny osprzęt silnika.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 sty 2010, 12:08

AUDI_A6 pisze:
labek pisze:Jeśli odrazu założysz że chcesz 300/350 koni to zrobisz to w tych samych kosztach co 250, wiec myśle, że to nie problem, szczególnie że dużo rzeczy można przygotować jak wkładasz silnik, a to bardzo duże ułatwienie.
Zrobić 250 a 350 to zupełnie inna bajka i zupełnie inny osprzęt silnika.
tu sie zgadzam inne graty i finanse.
nalezy sie na cos sensownego najpierw zdecydowac i w tym kierunku rozpatrywac i liczyc swap. a tani nie jest.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 15 sty 2010, 13:31

AUDI_A6 pisze:
labek pisze:Jeśli odrazu założysz że chcesz 300/350 koni to zrobisz to w tych samych kosztach co 250, wiec myśle, że to nie problem, szczególnie że dużo rzeczy można przygotować jak wkładasz silnik, a to bardzo duże ułatwienie.
Zrobić 250 a 350 to zupełnie inna bajka i zupełnie inny osprzęt silnika.
Czemu inny soprzęt ? Robisz praktycznie to samo pod 250/300/350 koni, wiec mając do wyboru wydać 10tyś na 250 i tyle samo na 350koni to chyba decyzja jest prosta. Bo robiąc 250 koni z 1.8T wymieniasz dokładnie to samo co wymieniałbyś pod większe moce.

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 08 lut 2010, 18:43

Czemu inny soprzęt ? Robisz praktycznie to samo pod 250/300/350 koni, wiec mając do wyboru wydać 10tyś na 250 i tyle samo na 350koni to chyba decyzja jest prosta. Bo robiąc 250 koni z 1.8T wymieniasz dokładnie to samo co wymieniałbyś pod większe moce
Sorry za odswieżenie starego tematu ale nie moge:
robiac 250 koni zostawiasz doł seryjny - ori korby i tloki wytrzymaja 250hp bez pierdniecia. Robiac 350koni wymieniasz tloki i korby na kute (glownie jednak sklanial bym sie ku korbowodom, tloki jeszcze dadza rade.
Kupujesz rowniez wieksze wtryski (drozsze), wieksze turbo (drozsze), zapewne inny kolektor wydechowy ew spawasz go od podstaw (wiecej kasy). Pod 250hp wystarczy seryjny wydech, tylko "udrozniony". Pod 350 trzeba zwiekszac srednice. Koszty wiec beda inne.

Odnosnie przerobki - najprosciej bedzie uchodzic sanie od 4cyl i na nich sadzac 1.8T. Jesli maja zostac sanie od V6 - trzeba bedzie dospawac mocowania.
Temat mechanicznie do ogarniecia, majac wszystkie potrzebne graty w +/- 2-3 dni.

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 08 lut 2010, 20:16

tutaj FranoF1 dał kilka cikeawych informacji na temat swapa bo sam robił <ok>

https://audi80.pl/b4-8c-18-20vt-by-franof1-vt605.htm

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 10 lut 2010, 13:03

dydo85 pisze:tutaj FranoF1 dał kilka cikeawych informacji na temat swapa bo sam robił <ok>

https://audi80.pl/b4-8c-18-20vt-by-franof1-vt605.htm
Franowi robiła to firma.

quzik, fakt pod 350 koni, nie wziąłem pod uwage korb, ale na lekko ponad 300 koni, koszty nie wychodzą, dużo dużo wieksze, żeby nie pokusić sie o odrazu 300+. Na 250 koni wydech w b5 też będzie miał za małą średnice, chyba że b6 bo tam wydech jest już podwójny. Co do kolektora, to bez różnicy czy spawasz pod 250 czy 300 koni, koszta podobne, bo pod 250 koni też wypadałoby kolektor zmienić.

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 10 lut 2010, 14:46

A tak podpinajac sie, mam do sprzedania kute korbowody do VAG 1.8T, jakby ktos byl zainteresowany, piszcie.
Jezeli ktos zainteresowany turbina... Np wielkosci Polski, piszcie, mam znajomosci.

Walki tez mozna wlepic, przydaja sie przy wiekszym rozkrecaniu. Pod 350KM, wypadaloby wsadzic kute korbowody, nawet pokusilbym sie o kute tloki. Zawsze mozna jeszcze powiekszyc przepustnice, niedrogi zabieg, a efektowny. No i ICek.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 10 lut 2010, 16:35

Ponoć gdzieś na audizine jest napisane ze do AEBów oryginalne tłoki ( które były kute) robiła firma Mahle, ale jaka to prawda to nie wiem.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 10 lut 2010, 17:07

labek pisze:AEBów oryginalne tłoki ( które były kute
tak to prawda dlatego sa poszukiwane te silniki.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 12 lut 2010, 11:54

Nie tylko ze względu na tłoki, ale też, ze względu, że mają najwieksze kanały ssące z chyba nawet wszystkich 1.8T (niewiem jak to jest w S3 i leonie couprze).

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 21 lut 2010, 15:31

szuan pisze:a co do 1.8t, to w ostatnich modelach cabrio było zastosowane 1.8 20v(podobny silnik), więc z umocowaniem serduszka raczej chyba niepowinno być większego problemu? <osohozi> choć Franek pisał w swoim temacie, że łatwo niebyło ale on z abt zmieniał - może więcej sam już napisze <piwo> .
Zapytaj Oofola, bo to on tu jest szefem działu tuning oraz majster od mechaniki samochodowej, ja nie mam zielonego pojęcia, ponoć mi warsztat wszystko robił&#8230;


A co do łap silnika, to jest pewny przepis, 100% który pasuje P&P, powiem tylko magiczne dwa słowa ADR i Cabrio FL.

Pozdro

noorbi

Post autor: noorbi » 21 lut 2010, 20:35

FranoF1 pisze:Zapytaj Oofola, bo to on tu jest szefem działu tuning oraz majster od mechaniki samochodowej, ja nie mam zielonego pojęcia, ponoć mi warsztat wszystko robił&#8230;

oj Frano, nie bierz do siebie słów wypowiadanych przez zakompleksione dzieci ;-)
( pamiętam tą akcję )

Wiem, że wiesz co jak gdzie wsadzić ( hehe, tylko bez skojarzeń ), chodzi o swap.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 21 lut 2010, 22:04

labek pisze:Ponoć gdzieś na audizine jest napisane ze do AEBów oryginalne tłoki ( które były kute) robiła firma Mahle, ale jaka to prawda to nie wiem.
a to nie przypadkowo nie chodzi o AGU??
nie mam teraz etki wiec nie moge sprawdzic.

franof1 napisz poprostu jak to bylo u ciebie ze swapem i wszystko bedzie jasne.
sam wkladales czy firma??
patent z lapami od cabrio po 98r z silnikiem ADR znalazl Słonik
niestety pod tdi nie podejdzie bo lapa zapiera sie o chlodnice oleju.
pozdro

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 21 lut 2010, 22:17

chmiel25 pisze:a to nie przypadkowo nie chodzi o AGU??
nie mam teraz etki wiec nie moge sprawdzic.
Tu chodzi o AEB.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl