[b4 2.6 ABC] Ciekawostka - swap na 1.8T - teoria ?
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Zrobić 250 a 350 to zupełnie inna bajka i zupełnie inny osprzęt silnika.labek pisze:Jeśli odrazu założysz że chcesz 300/350 koni to zrobisz to w tych samych kosztach co 250, wiec myśle, że to nie problem, szczególnie że dużo rzeczy można przygotować jak wkładasz silnik, a to bardzo duże ułatwienie.
tu sie zgadzam inne graty i finanse.AUDI_A6 pisze:Zrobić 250 a 350 to zupełnie inna bajka i zupełnie inny osprzęt silnika.labek pisze:Jeśli odrazu założysz że chcesz 300/350 koni to zrobisz to w tych samych kosztach co 250, wiec myśle, że to nie problem, szczególnie że dużo rzeczy można przygotować jak wkładasz silnik, a to bardzo duże ułatwienie.
nalezy sie na cos sensownego najpierw zdecydowac i w tym kierunku rozpatrywac i liczyc swap. a tani nie jest.
Czemu inny soprzęt ? Robisz praktycznie to samo pod 250/300/350 koni, wiec mając do wyboru wydać 10tyś na 250 i tyle samo na 350koni to chyba decyzja jest prosta. Bo robiąc 250 koni z 1.8T wymieniasz dokładnie to samo co wymieniałbyś pod większe moce.AUDI_A6 pisze:Zrobić 250 a 350 to zupełnie inna bajka i zupełnie inny osprzęt silnika.labek pisze:Jeśli odrazu założysz że chcesz 300/350 koni to zrobisz to w tych samych kosztach co 250, wiec myśle, że to nie problem, szczególnie że dużo rzeczy można przygotować jak wkładasz silnik, a to bardzo duże ułatwienie.
Sorry za odswieżenie starego tematu ale nie moge:Czemu inny soprzęt ? Robisz praktycznie to samo pod 250/300/350 koni, wiec mając do wyboru wydać 10tyś na 250 i tyle samo na 350koni to chyba decyzja jest prosta. Bo robiąc 250 koni z 1.8T wymieniasz dokładnie to samo co wymieniałbyś pod większe moce
robiac 250 koni zostawiasz doł seryjny - ori korby i tloki wytrzymaja 250hp bez pierdniecia. Robiac 350koni wymieniasz tloki i korby na kute (glownie jednak sklanial bym sie ku korbowodom, tloki jeszcze dadza rade.
Kupujesz rowniez wieksze wtryski (drozsze), wieksze turbo (drozsze), zapewne inny kolektor wydechowy ew spawasz go od podstaw (wiecej kasy). Pod 250hp wystarczy seryjny wydech, tylko "udrozniony". Pod 350 trzeba zwiekszac srednice. Koszty wiec beda inne.
Odnosnie przerobki - najprosciej bedzie uchodzic sanie od 4cyl i na nich sadzac 1.8T. Jesli maja zostac sanie od V6 - trzeba bedzie dospawac mocowania.
Temat mechanicznie do ogarniecia, majac wszystkie potrzebne graty w +/- 2-3 dni.
tutaj FranoF1 dał kilka cikeawych informacji na temat swapa bo sam robił <ok>
https://audi80.pl/b4-8c-18-20vt-by-franof1-vt605.htm
https://audi80.pl/b4-8c-18-20vt-by-franof1-vt605.htm
Franowi robiła to firma.dydo85 pisze:tutaj FranoF1 dał kilka cikeawych informacji na temat swapa bo sam robił <ok>
https://audi80.pl/b4-8c-18-20vt-by-franof1-vt605.htm
quzik, fakt pod 350 koni, nie wziąłem pod uwage korb, ale na lekko ponad 300 koni, koszty nie wychodzą, dużo dużo wieksze, żeby nie pokusić sie o odrazu 300+. Na 250 koni wydech w b5 też będzie miał za małą średnice, chyba że b6 bo tam wydech jest już podwójny. Co do kolektora, to bez różnicy czy spawasz pod 250 czy 300 koni, koszta podobne, bo pod 250 koni też wypadałoby kolektor zmienić.
A tak podpinajac sie, mam do sprzedania kute korbowody do VAG 1.8T, jakby ktos byl zainteresowany, piszcie.
Jezeli ktos zainteresowany turbina... Np wielkosci Polski, piszcie, mam znajomosci.
Walki tez mozna wlepic, przydaja sie przy wiekszym rozkrecaniu. Pod 350KM, wypadaloby wsadzic kute korbowody, nawet pokusilbym sie o kute tloki. Zawsze mozna jeszcze powiekszyc przepustnice, niedrogi zabieg, a efektowny. No i ICek.
Jezeli ktos zainteresowany turbina... Np wielkosci Polski, piszcie, mam znajomosci.
Walki tez mozna wlepic, przydaja sie przy wiekszym rozkrecaniu. Pod 350KM, wypadaloby wsadzic kute korbowody, nawet pokusilbym sie o kute tloki. Zawsze mozna jeszcze powiekszyc przepustnice, niedrogi zabieg, a efektowny. No i ICek.
Zapytaj Oofola, bo to on tu jest szefem działu tuning oraz majster od mechaniki samochodowej, ja nie mam zielonego pojęcia, ponoć mi warsztat wszystko robił…szuan pisze:a co do 1.8t, to w ostatnich modelach cabrio było zastosowane 1.8 20v(podobny silnik), więc z umocowaniem serduszka raczej chyba niepowinno być większego problemu? <osohozi> choć Franek pisał w swoim temacie, że łatwo niebyło ale on z abt zmieniał - może więcej sam już napisze .
A co do łap silnika, to jest pewny przepis, 100% który pasuje P&P, powiem tylko magiczne dwa słowa ADR i Cabrio FL.
Pozdro
FranoF1 pisze:Zapytaj Oofola, bo to on tu jest szefem działu tuning oraz majster od mechaniki samochodowej, ja nie mam zielonego pojęcia, ponoć mi warsztat wszystko robił…
oj Frano, nie bierz do siebie słów wypowiadanych przez zakompleksione dzieci
( pamiętam tą akcję )
Wiem, że wiesz co jak gdzie wsadzić ( hehe, tylko bez skojarzeń ), chodzi o swap.
a to nie przypadkowo nie chodzi o AGU??labek pisze:Ponoć gdzieś na audizine jest napisane ze do AEBów oryginalne tłoki ( które były kute) robiła firma Mahle, ale jaka to prawda to nie wiem.
nie mam teraz etki wiec nie moge sprawdzic.
franof1 napisz poprostu jak to bylo u ciebie ze swapem i wszystko bedzie jasne.
sam wkladales czy firma??
patent z lapami od cabrio po 98r z silnikiem ADR znalazl Słonik
niestety pod tdi nie podejdzie bo lapa zapiera sie o chlodnice oleju.
pozdro