[b4 ABT] Uszczelka pod głowicą biały korek?
Co do tej mazi pod korkiem: najlepiej jak sprawdzisz to po powrocie z trasy. wtedy silnik się dogrzewa i powinno to zniknąć. Przeciągnij go troche po obrotach na trasie i wtedy powinno ustąpić. Jeśli nie ustąpi, to znaczy, że możesz podejrzewać uszczelkę.
Inną sprawą jest to czy dogrzewa CI się silnik. Podczas jazdy trzyma właściwą temperaturę? Może jest niedogrzany?
Nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
Poza tym na prawdę bardzo dużo tematów podobnych było więc śmiem wątpić czy w ogóle szukałeś
Inną sprawą jest to czy dogrzewa CI się silnik. Podczas jazdy trzyma właściwą temperaturę? Może jest niedogrzany?
Nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
Poza tym na prawdę bardzo dużo tematów podobnych było więc śmiem wątpić czy w ogóle szukałeś
Ilość tego masła zależy od tego na jakich odcinkach się jeździ, czy silnik ma szansę się dogrzać i na jakim oleju się jeździ. Ja zimą jeżdżę głównie po mieście na bardzo krótkich odcinkach. Używam oleju Shell i przyznam, że nie mam większych problemów z tym masłem - mało się tego pojawia pod korkiem, a jeśli już, to dopiero końcem zimy. Wystarczy wtedy przejechać po trasie te 70 km, gdy się rozgrzeje, to przeciągnąć silnik po obrotach i przytrzymać go przez minutę na obrotach rzędu 3000 RPM i po powrocie nie ma śladu po tym osadzie.
Słuchajcie ubywa mi płynu ale nie jestem w 100% pewien czy to przez to "masło" bo dziś zauważyłem że po ściśnięciu węża idącego do chłodnicy zaraz przy króćcu przy głowicy wydobywa się woda sączy się z tej uszczelki, króciec wymieniałem przed zima bo stary pękł. Zrobię tą uszczelkę, doleje oleju , płynu i zobaczę czy po trasie nadal jest masło i czy ostro bierze olej i wodę.
Dobry pomysł?
Dobry pomysł?
MaXuS, to jak najszybciej pozbądź się tej nieszczelności. było na forum wiele razy jak to zrobić więc jeśli nie będziesz wiedział jak, to na pewno znajdziesz. taka nieszczelność może powodować zapowietrzanie układu chłodzenia. aha i nie dolewaj wody, tylko płyn!MaXuS pisze:rzy króćcu przy głowicy wydobywa się woda sączy się z tej uszczelki,
ciechan, jest Castrol 10w-40 i Castrol GTX 10w-40. ten drugi jest lepszy. jeśli nie wciąga Ci płynu do chłodnic, to wygląda na to, że to parafina z oleju się wydziela od niedogrzania silnika jeśli jeździsz na krótkich odcinkach. do końca zimy niedługo, jak skończą się przymrozki, to na wiosnę zmień olej i obserwuj sytuację, bo być może sytuacja rozwiąże się sama wraz z odejściem zimy.
Gorzej byłoby jeśli wciągałby Ci płyn do chłodnic i mieszał go z olejem.
MaXuS - na Mazowieckiej w Bydzi u Kempińskiego za planowanie głowicy zapłacisz 40zł jak dobrze pogadasz. Planowania nie trzeba robić zawsze, ale wypada jak są jakiekolwiek wżery czy nierówności. Diesel po planowaniu wymaga grubszej uszczelki, czasami benzyniak też, ale tak po 2-3 razach. Uszczelka tak jak piszą przedmówcy - odtłuszczone powierzchnie !!! Żadnego smaru !!! mam w domu kupioną ori uszczelkę i ona jest czymś polakierowana - domyślam się, że jest to typ kleju, który z czasem od temperatury skleja blok z głowicą uszczelniając połączenie. Dokręcaj wcześniej np. po 1, 2, 6 i 12 tys. Czasami po 10 tyś może być już za późno
Woda w oleju = masakra Za chwilę odezwą się panewki, zetrą się pierścienie tłokowe, wytrą prowadnice zaworów, zetrą pierścienie oporowe itd... To co smarowane jest normalnie olejem teraz pluska się w roztworze wodno / olejowym.
W poprzednim aucie przerabiałem motyw uszczelki 3 razy i za każdym razem po ubywaniu wody tracił kompresję - ścierały się pierścienie Pocenie w ABT przy kanale olejowym tłoczącym olej do głowicy mam od prawie 2 lat, płynu nie ubywa oleju na 15 tyś wziął 0,8 litra. Poci się i już - wada konstrukcyjna - dolot i wydech po jednej stronie - termicznie inaczej obciążone 2 strony głowicy. W ori uszczelce jest gumowy oring uszczelniający właśnie ten kanał olejowy z którego lubi się pocić. A co do budyniu pod korkiem - na trasach po 6km dziennie mam to samo, ale wystarczy, ze przejadę 20km z jakąś tam większą prędkością i odparowuje Jeżeli gonisz audiolę po trasie i nadal masz budyń - czym prędzej to zrób !
Woda w oleju = masakra Za chwilę odezwą się panewki, zetrą się pierścienie tłokowe, wytrą prowadnice zaworów, zetrą pierścienie oporowe itd... To co smarowane jest normalnie olejem teraz pluska się w roztworze wodno / olejowym.
W poprzednim aucie przerabiałem motyw uszczelki 3 razy i za każdym razem po ubywaniu wody tracił kompresję - ścierały się pierścienie Pocenie w ABT przy kanale olejowym tłoczącym olej do głowicy mam od prawie 2 lat, płynu nie ubywa oleju na 15 tyś wziął 0,8 litra. Poci się i już - wada konstrukcyjna - dolot i wydech po jednej stronie - termicznie inaczej obciążone 2 strony głowicy. W ori uszczelce jest gumowy oring uszczelniający właśnie ten kanał olejowy z którego lubi się pocić. A co do budyniu pod korkiem - na trasach po 6km dziennie mam to samo, ale wystarczy, ze przejadę 20km z jakąś tam większą prędkością i odparowuje Jeżeli gonisz audiolę po trasie i nadal masz budyń - czym prędzej to zrób !
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
Zalałem Castrolem Magnatec 10w40 i sugerujesz ze po takim małym przebiegu np. 2k km zmienić ponownie? Filtr też?
[ Dodano: 2010-03-10, 16:27 ]
drookash, "na trasach po 6km dziennie mam to samo, ale wystarczy, ze przejadę 20km z jakąś tam większą prędkością i odparowuje" ale jak znów robisz po kilka km dziennie to znów sie pojawia?
[ Dodano: 2010-03-10, 16:27 ]
drookash, "na trasach po 6km dziennie mam to samo, ale wystarczy, ze przejadę 20km z jakąś tam większą prędkością i odparowuje" ale jak znów robisz po kilka km dziennie to znów sie pojawia?
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
grze, dokładnie taki jak ten z aukcji: http://allegro.pl/item931669066_olej_ca ... 40_4l.html