Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Uszczelka pod głowicą biały korek?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 mar 2010, 14:59

Co do tej mazi pod korkiem: najlepiej jak sprawdzisz to po powrocie z trasy. wtedy silnik się dogrzewa i powinno to zniknąć. Przeciągnij go troche po obrotach na trasie i wtedy powinno ustąpić. Jeśli nie ustąpi, to znaczy, że możesz podejrzewać uszczelkę.
Inną sprawą jest to czy dogrzewa CI się silnik. Podczas jazdy trzyma właściwą temperaturę? Może jest niedogrzany?
Nie ubywa Ci płynu chłodniczego?

Poza tym na prawdę bardzo dużo tematów podobnych było więc śmiem wątpić czy w ogóle szukałeś :-/

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 mar 2010, 15:03

Po trasie tylko jaka minimalna długość lub czas przejazdu ciągłego? Może poczekać z miesiąc aż się ociepli i wtedy jak temp. będzie na plusie dużo się wyjaśni?!

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 mar 2010, 15:22

Ilość tego masła zależy od tego na jakich odcinkach się jeździ, czy silnik ma szansę się dogrzać i na jakim oleju się jeździ. Ja zimą jeżdżę głównie po mieście na bardzo krótkich odcinkach. Używam oleju Shell i przyznam, że nie mam większych problemów z tym masłem - mało się tego pojawia pod korkiem, a jeśli już, to dopiero końcem zimy. Wystarczy wtedy przejechać po trasie te 70 km, gdy się rozgrzeje, to przeciągnąć silnik po obrotach i przytrzymać go przez minutę na obrotach rzędu 3000 RPM i po powrocie nie ma śladu po tym osadzie.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 mar 2010, 15:25

Kupiłem audiczke w lutym, miała tyle masła co u autora wątku, zmieniłem olej na Castrol 10w40, teraz jest mało a po przejechaniu 100km jeszcze mniej ale jak pojeżdze kilka dni krótkie trasy to trochę więcej, więc co, czekać aż się naprawdę ociepli?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 mar 2010, 15:37

ciechan, a nie ubywa CI płynu do chłodnic? silnik łapie właściwą temperaturę? w sumie zima się już kończy więc jak mrozy się skończą to jeden czynnik będzie można wykluczyć.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 mar 2010, 15:53

Słuchajcie ubywa mi płynu ale nie jestem w 100% pewien czy to przez to "masło" bo dziś zauważyłem że po ściśnięciu węża idącego do chłodnicy zaraz przy króćcu przy głowicy wydobywa się woda sączy się z tej uszczelki, króciec wymieniałem przed zima bo stary pękł. Zrobię tą uszczelkę, doleje oleju , płynu i zobaczę czy po trasie nadal jest masło i czy ostro bierze olej i wodę.

Dobry pomysł?

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 mar 2010, 15:58

grze, przejechałem Olimpiadką ponad 1000km i nie widze ubytku a jak nawet by był to minimalny (niezauważalny) autko dość szybko łapie temp. np. po 15min, na jałowym łapie 95 stopni., na trasie też dość szybko i trzyma ok 80-90

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 mar 2010, 16:12

MaXuS pisze:rzy króćcu przy głowicy wydobywa się woda sączy się z tej uszczelki,
MaXuS, to jak najszybciej pozbądź się tej nieszczelności. było na forum wiele razy jak to zrobić więc jeśli nie będziesz wiedział jak, to na pewno znajdziesz. taka nieszczelność może powodować zapowietrzanie układu chłodzenia. aha i nie dolewaj wody, tylko płyn!

ciechan, jest Castrol 10w-40 i Castrol GTX 10w-40. ten drugi jest lepszy. jeśli nie wciąga Ci płynu do chłodnic, to wygląda na to, że to parafina z oleju się wydziela od niedogrzania silnika jeśli jeździsz na krótkich odcinkach. do końca zimy niedługo, jak skończą się przymrozki, to na wiosnę zmień olej i obserwuj sytuację, bo być może sytuacja rozwiąże się sama wraz z odejściem zimy.
Gorzej byłoby jeśli wciągałby Ci płyn do chłodnic i mieszał go z olejem.

drookash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: drookash » 10 mar 2010, 16:18

MaXuS - na Mazowieckiej w Bydzi u Kempińskiego za planowanie głowicy zapłacisz 40zł jak dobrze pogadasz. Planowania nie trzeba robić zawsze, ale wypada jak są jakiekolwiek wżery czy nierówności. Diesel po planowaniu wymaga grubszej uszczelki, czasami benzyniak też, ale tak po 2-3 razach. Uszczelka tak jak piszą przedmówcy - odtłuszczone powierzchnie !!! Żadnego smaru !!! mam w domu kupioną ori uszczelkę i ona jest czymś polakierowana - domyślam się, że jest to typ kleju, który z czasem od temperatury skleja blok z głowicą uszczelniając połączenie. Dokręcaj wcześniej np. po 1, 2, 6 i 12 tys. Czasami po 10 tyś może być już za późno :(
Woda w oleju = masakra :( Za chwilę odezwą się panewki, zetrą się pierścienie tłokowe, wytrą prowadnice zaworów, zetrą pierścienie oporowe itd... To co smarowane jest normalnie olejem teraz pluska się w roztworze wodno / olejowym.
W poprzednim aucie przerabiałem motyw uszczelki 3 razy i za każdym razem po ubywaniu wody tracił kompresję - ścierały się pierścienie :( Pocenie w ABT przy kanale olejowym tłoczącym olej do głowicy mam od prawie 2 lat, płynu nie ubywa oleju na 15 tyś wziął 0,8 litra. Poci się i już - wada konstrukcyjna - dolot i wydech po jednej stronie - termicznie inaczej obciążone 2 strony głowicy. W ori uszczelce jest gumowy oring uszczelniający właśnie ten kanał olejowy z którego lubi się pocić. A co do budyniu pod korkiem - na trasach po 6km dziennie mam to samo, ale wystarczy, ze przejadę 20km z jakąś tam większą prędkością i odparowuje :) Jeżeli gonisz audiolę po trasie i nadal masz budyń - czym prędzej to zrób !

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 mar 2010, 16:21

Zalałem Castrolem Magnatec 10w40 i sugerujesz ze po takim małym przebiegu np. 2k km zmienić ponownie? Filtr też?

[ Dodano: 2010-03-10, 16:27 ]
drookash, "na trasach po 6km dziennie mam to samo, ale wystarczy, ze przejadę 20km z jakąś tam większą prędkością i odparowuje" ale jak znów robisz po kilka km dziennie to znów sie pojawia?

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 10 mar 2010, 16:31

Dzięki drookash <piwo> Mam tylko wątpliwość czy muszę wymieniać uszczelkę jeszcze raz czy dać do wymiany uszczelniaczy auto dolać płynu i oleju uszczelnić ten "mały " wyciek przy króćcu i zobaczyć co będzie się działo, czy lepiej od razu wymienić jeszcze raz uszczelkę?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 mar 2010, 16:32

ciechan, ja zmieniam olej zawsze na wiosnę - bo po zimie olej traci swoje właściwości. Nie znam tego oleju, na którym jeździsz więc trudno mi powiedzieć.
Tak jak napisałem wcześniej. Jeśli nie ubywa Ci płynu do chłodnic to poczekaj na ocieplenie i wtedy zobaczysz czy masełko nie ustąpi samo.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 mar 2010, 16:34

grze, dokładnie taki jak ten z aukcji: http://allegro.pl/item931669066_olej_ca ... 40_4l.html

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 mar 2010, 16:38

ciechan, Castrol ma dobre oleje (jeśli nie są podrobione) ale warunki atmosferyczne robią swoje.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 10 mar 2010, 16:40

ps. na stronie Castrola tylko mineralne widziałem GTX, półsyntetyki to Magnatec

[ Dodano: 2010-03-10, 16:48 ]
grze, mogłem przed wymianą zrobić płukankę, ale trudno, za miesiąc lub dwa wymienię ponownie i będzie wszystko jasne, dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl