Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] N75 dobry czy zepsuty??

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 21 mar 2010, 14:15

graffity1, jeśli chcesz usunąć katalizator to można wytłuc sam wkład a zostawić puszkę po katalizatorze. Nie trzeba nic kombinować i nie ma przy tym dużo roboty. Sam wkład można wytłuc wiertarką z funkcją młota - metoda może mało fachowa ale skuteczna. Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 mar 2010, 18:14

ptaak pisze:jeśli chcesz usunąć katalizator to można wytłuc sam wkład a zostawić puszkę po katalizatorze
No i po takim zabiegu mamy piękne buczenie spowodowane rezonansem w pustej puszcze po kacie .Już lepiej wywiercić w siatce kata parę dziur dużym wiertłem ,niż wybijać bebechy i zostawiać pustą puszkę

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 21 mar 2010, 18:38

MUNIOR pisze:No i po takim zabiegu mamy piękne buczenie spowodowane rezonansem w pustej puszcze po kacie .Już lepiej wywiercić w siatce kata parę dziur dużym wiertłem ,niż wybijać bebechy i zostawiać pustą puszkę
Akurat tak zrobiłem w swoim aucie i żadnego buczenia nie słyszę ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 mar 2010, 18:43

ptaak pisze:Akurat tak zrobiłem w swoim aucie i żadnego buczenia nie słyszę
Pewnie jest tak jak piszesz .Fakt że puszka po kacie w naszych tdi -kach to miniaturka i nie wiele może w niej rezonować .Niektórzy po wybiciu opisywali że daje się słyszeć buczenie .Ja wymieniłem na mały tłumiczek przelotowy ;-) Faktem jest też że jak wybiłem kata w fiestce 1,1 benzynka i zostawiłem pusta puchę to rozonans był wyrażny ,ale tam puszka po kacie parę razy większa była .

graffity1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:38

Post autor: graffity1 » 22 mar 2010, 09:52

MUNIOR pisze:Faktem jest też że jak wybiłem kata w fiestce 1,1 benzynka i zostawiłem pusta puchę to rozonans był wyrażny
Wirze ci że tak było bo jeżdziłem eskortem kolegi bez kata i powiem ci że tez tyło bardzo słychać ten rezonans.
MUNIOR pisze:Fakt że puszka po kacie w naszych tdi -kach to miniaturka i nie wiele może w niej rezonować
Też mi sie tak wydaje. Z tego co wiem i czytałem to w naszych audiczkach taki dzwiek będzie prawie niesłyszalny :mrgreen: ale wszystko okarze sie jak go wyrzuce :lol:

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 22 mar 2010, 10:19

graffity1 pisze: Też mi sie tak wydaje. Z tego co wiem i czytałem to w naszych audiczkach taki dzwiek będzie prawie niesłyszalny :mrgreen: ale wszystko okarze sie jak go wyrzuce :lol:
Podziel sie efektami pracy i wrazeniami, bo tez przymierzam sie do wyrzucenia kata i sie zastanawiam jaka metoda bedzie najlepsza ;)

piotr2210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 19 gru 2009, 09:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: piotr2210 » 22 mar 2010, 10:29

najlepsza metoda to odpiłować go i dać wstawkę z rury ja tak zrobiłem i żadnych problemów

graffity1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:38

Post autor: graffity1 » 22 mar 2010, 18:42

piotr2210 pisze:najlepsza metoda to odpiłować go i dać wstawkę z rury ja tak zrobiłem i żadnych problemów
miałeś zabity katalizator?? odczułeś różnice w mocy po jego wywaleniu??

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 22 mar 2010, 19:34

ja tam nie odczułem róznicy po wywaleniu kata
za to co do n75 to mam go całkowicie odpietego i wg jest nonstop zamkniete
wstawiony reduktor cisnienia przed mapem i ładuje 1,3 bara
pozatym pare innnych modyfikacji wtym chip

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 mar 2010, 22:43

graffity1 pisze:odczułeś różnice w mocy po jego wywaleniu??
Jak kat zabity sadzą to powinna być zmiana na lepsze, zabity kat to zawsze jakaś przeszkoda dla spalin.Ja dziś wykastrowałem swojego kata a w jego miejsce wstawiłem tłumik przelotowy. Kat nie był zabity sadzą .Fakt że nie wyglądał na ori ,tak jak by go ktoś już wymieniał co by potwierdzał fakt że śruby były jakoś dziwnie czyste i szły bez problemu. Różnicy po wymianie nie wyczuwam ,dopiero jak pyknę opornik to jest róznica :mrgreen: normalnie szatan

graffity1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:38

Post autor: graffity1 » 23 mar 2010, 08:35

MUNIOR pisze:dopiero jak pyknę opornik to jest róznica
o jaki opornik chodzi??

a z tym wkreceniem kata to jest tak że z jednej strony są 3 sróby do wykrecenia a z drugiej taka opaska która trzeba poluzować tak??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 mar 2010, 11:11

graffity1 pisze: o jaki opornik chodzi??
taki bajer dla wtajemniczonych :mrgreen: czyli dodatkowe konie na zawołanie 8-) poczytaj sobie "tuning TDI za 10gr."
graffity1 pisze:..a z tym wkreceniem kata to jest tak że z jednej strony są 3 sróby do wykrecenia a z drugiej taka opaska która trzeba poluzować tak??
dokładnie tak

graffity1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:38

Post autor: graffity1 » 23 mar 2010, 13:30

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie związane z VAGiem. W związku z tym że diagnosta nie mogł sie połaczyc z moim silnikiem i nie wiem co w trawie piszczy a autko dalej nie ma tej mocy co powinno mieć a pół auta nie mam zamiaru wymieniać wię postanowiłem kupic kabel i sam pokabinować :mrgreen: i teraz moja prożba aby ktoś rzucił okiem na ten kabel i powiedział czy bedzie on dobry :-)
http://moto.allegro.pl/item970236618_pr ... olski.html
a tu adapter:
http://moto.allegro.pl/item959909813_ad ... arsze.html
I jaki program do tego :-)

[ Dodano: 2010-03-23, 18:24 ]
Wywaliłem dzisiaj katalizator :-) wybiłem sam środek i puszke załozyłem spowrotem :-) było do połowy zabity przyrostu mocy nie odczułem no moze tylko jak by sie troszke lepiej zbierał od dołu ale to tylko moje wrażenie nie wiem czy żeczywiście tak jest czy tylko rozum każe mi tak myśleć :mrgreen:

a i przy okazji da sie te bebechy sprzedać?? :-D z czego on jest zrobiony??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 mar 2010, 20:49

graffity1 pisze:i teraz moja prożba aby ktoś rzucił okiem na ten kabel i powiedział czy bedzie on dobry :-)
http://moto.allegro.pl/it...usb_polski.html
a tu adapter:
http://moto.allegro.pl/it...vw_starsze.html
Wszystkie kable są dobre tylko jakąś "drożyznę "znalazłeś ,masz tu to samo taniej http://www.allegro.pl/item967471478_ada ... l_ob2.html i interfeis http://www.allegro.pl/item957673024_int ... b_kb1.html

[ Dodano: 2010-03-23, 20:51 ]
graffity1 pisze:I jaki program do tego
VAG KOM 3.11 najlepszy <ok>

graffity1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:38

Post autor: graffity1 » 24 mar 2010, 08:12

jakoś przegapiłem te co mi wysłałeś ;-) a są może polskie wersje tego VAGa 311 bo ja jakoś nie mogłem znależć tylko same polskie instrukcje były a polska wersja to zawsze bardziej wygodna dla oka :mrgreen: jak znasz jakiś link do polskiej wersji to bym był ci bardzo wdzięczny :lol:
sa jakieś nowsze wersje polskie np. 4.9 ale ponoć moga być problemy z połączeniem się...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl