Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Światła mijania na przekaźnikach

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 21 lis 2009, 22:16

kubik rozumiem ze 'Lampa' oznacza u Ciebie pomiar na stykach zarowki H4, a nie na pustej kostce H4 (nie obciazonej swiecaca zarowka), tak? Bo te wartosci, ktore ja podalem wczesniej byly mierzone na pustej kostce H4. Nastepne pomiary juz po rezaniu zrobie na stykach zarowki, tak bedzie bardziej miarodajnie.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 22 lis 2009, 00:23

Zróbmy po niedzieli spota <pijaczek> i pomierzymy jednocześnie.
Ja mam żarówki H1 więc nie mam kostki, ale lampa to żarówka <ok>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 22 lis 2009, 19:36

Racja, na tych tuningowanych kloszach sa 2 odrebne zarowki na swiatla mijania i drogowe. Mozna sie spiknac, czemu nie ale ... dam znac na priv jak juz zrezam do konca swiatelka. W ten weekend mialem chrzciny, wiec ciezko bylo z czasem.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 22 lis 2009, 20:23

OK czekam na info.

Tak apropo

Dzisiaj z kumplem wracaliśmy z uczelni i on sam powiedział że te światła jakoś jaśniej świecą <ok>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 gru 2009, 20:34

No ja tez juz zrezalem swiatelka, tydzien temu ale dopiero teraz mam czas zeby cos wrzucic na forum ... z dwojka dzieci na chacie ciezko znalezc wolne weekendowe popoludnie :mrgreen:

No wiec wyglada to tak, napiecie mierzylem na wtyczce H4 z wlaczona lampa, uklad obciazony zarowka H4 55/60W. Moje poprzednie pomiary byly robione na golej wtyczce (bez zarowki), takze nie sa zbytnio wiarygodne.

- napiecie ladowania akumulatora przy wlaczonym silniku >> 14,3V
- napiecie na wlaczonej zarowce H4 bez przekaznika, przy wlaczonym silniku >> 13,3V
- napiecie na wlaczonej zarowce H4 z przekaznikiem, przy wlaczonym silniku >> 13,85V

Wynik: napiecie na zarowce H4 wzroslo o 0,55V

Jak to sie ma do wykresu:

Obrazek

Fabryczne wartosci napiecia 13,3V pokrywaja sie praktycznie z nominalna wartoscia dla wykresu powyzej (13,2V), odpowiadajaca 100% wartosci mocy oraz temperatury barwowej. Zmiana napiecia o 0,55V >> do 13,85V odpowiada odpowiednio:

- okolo 108% wartosci mocy nominalnej
- okolo 102% wartosci temperatury barwowej nominalnej

Czy mowiac krotko, efekt koncowy (poprawa) jest widoczny ale nie powala na kolana.

Moim zdaniem, jezeli roznica pomiedzy napieciem mierzonym na obciazonej wtyczce H4 (wlaczona zarowka), BEZ PRZEKAZNIKA, a napieciem mierzonym na obciazonej wtyczce H4 (wlaczona zarowka), Z PRZEKAZNIKIEM wynosi od 0 do 0,5V roznica (widoczna) bedzie minimalna. Jezeli ktos ma fabryczne napiecie na instalacji w okolicach 12,0V i podniesie napiecie za pomoca przekaznika do 13,5 - 14,0V bedzie widzial WYRAZNA roznice w wydajnosci przednich swiatel H4, wzrost o okolo 30% :mrgreen:

Teraz po rezaniu, mysle ze w moim przypadku, instalacja przekaznikow byla zbyteczna. Wiadomo, lepiej jak jest wiecej V na zarowce ale tak jak pisalem, OGROMNEJ roznicy w oswietleniu nie widze.

Ponizej pokazuje jeszcze wykres zaleznosci wartosci napiecia do zywotnosci zarowki. Nominal 13,2V = 100%. Widac, ze dla wartosci napiecia 13,85V zywotnosc zarowki spada o okolo 50%.

Obrazek

Moim zdaniem, jest wysoce prawdopodobne, ze zarowki typu +50% etc. beda padac duzo szybciej na instalacji z przekaznikami. Oczywiscie wszystko zalezy od konkretnej zarowki, marki, etc. Nie od dzisiaj wiadomo, ze te zarowki i tak szybciej padaja, bo sa wysilone same w sobie.

Mam nadzieje ze moje pomiary beda dla Was pomocne.

Temat ten, polaczony jest niejako z TYM tematem.

Awatar użytkownika
marcin6666n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 05 cze 2009, 16:25
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: marcin6666n » 12 lut 2010, 13:38

Witam.

U mnie także słabiutkie światełka są.

Dziś przeczyściłem klosze VALEO i trochę odbłyśniki z kurzu.

I zastanawiam się nad przekaźnikami.

Napięcie na żarówce przy włączonych światłąch mijania wynosi około 12,81 V.
Napięcie na akumulatorze jakieś 14,05.


Dziś założyłem przekaźniki ale całkiem inaczej bo umieściłem je pod kierownica.
Znalazłem przewód odpowiadający za krótkie(żółty) i długie(biało-czarny) i przeciąłem oba przewody.
Następnie przedłużyłem je i zarobiłem konektorami.
Złapałem mase z jakiekoś grubego brązowego przewodu i zarobiłem na dwa przewody minusowe.
Następnie plus z jakiegoś średnio grubego czerwonego przewodu.

Użyłem dwóch przekaźników (jeden na krótkie i jeden na długie).

Nie stosowałem dodatkowych bezpieczników bo wpiąłem się do istniejącej instalacji(muszę tylko sprawdzić który bezpiecznik odpowiada za mój czerwony przewód który podaje plus na światła).
Obrazek
Obrazek

Efekt końcowy taki żę napięcie na włączonych światłach mijania przy włączonym silniku wynosi 13,35 V (wcześniej 12,8 V).

Do tego kupiłem także nowe żarówki OSRAM BILUX +30% (stare miały już wypalony odblask od mijania i wogóle słabo świeciły). Za żarówki zapłąciłem 12zł za sztuke w sklepie w okolicy i powiem że świecą bardzo ładnie , więc po co przepłacać?

U mnie widać poprawę, ale ja najpierw umyłem klosze i odblask i założyłem nowe żarówki
i już miałem wystarczające światła ale z nudów załozyłem także przekaźniki(7zł za sztukę).

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 13 mar 2010, 14:07

Witam.Tez chcialem zalozyc przekazniki ale po sprawdzeniu napiecia na pracujacym silniku na aku jest 14.2V a na zarowkach 13.3V wiec chyba nie ma sensu :roll:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 19 mar 2010, 09:15

Jeżeli chodzi o poprawę świecenia to faktycznie dużej różnicy nie będzie ale przekaźniki mają jeszcze jedną funkcje - odciążają styki pająka . <ok>

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 19 mar 2010, 22:33

a u mniena aku jest 12.02V a na żarówce 11,56V na odpalonym na aku14.02v a na żarówce 13,54v Wiec różnicy by nie było chyba znacznej . A ja się kiedyś zastanawiałem po co te przekaźniki było przy leflektorach w poprzedniej audiczce... he he he

Pelwis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 mar 2010, 22:29

Post autor: Pelwis » 22 mar 2010, 12:26

mam pytanie jedno... z godnie z ta instrukcja zrobiłem swiatełka w Audi B2 i jest naprawde duza poprawa ;) a czy długie tez mozna w jakis sposob "przerobic" bo w tej mojej B2 sa gorsze niz krotkie ;/

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 22 mar 2010, 14:20

Możesz zrobić dokładnie tak samo jak z mijania. Pytanie tylko czemu długie słabo świecą. Najpierw pomierz napięcie bo może to nie wina elektryki

Pelwis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 mar 2010, 22:29

Post autor: Pelwis » 23 mar 2010, 00:38

bede przy niej troche grzebał za tydzien...
a pytanie czy moge podłaczyc pod te same przekazniki czy musze kupic kolejne...

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 23 mar 2010, 07:10

To są dwa osobne obwody więc wspólnych przekaźników raczej mieć nie mogą.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 kwie 2010, 17:16

Pozwolę się podczepić pod temacik. Czy czyszczenie szkieł poprzez psikanie "brake part cleanerem" (coś jak benzyna ekstrakcyjna) przez otwór od żarówek coś da? :shock: Nie chce mi się za bardzo odkręcać zderzaka po to żeby wyciągać reflektory do "czyściochowej" rozbiórki :-o

Dodano: 2010-04-04, 16:18
zależy mi przede wszystkim na wyczyszczeniu szkieł, wiem że jeśli chodzi o odbłyśniki to że nie jest to taka łatwa sprawa.

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 05 kwie 2010, 22:48

Po pierwsze nie trzeba rozbierac zdesia żeby wyjąć lampy. Po drugie jeśli chcesz to zrobic porządnie to już lepiej wyjąc te lampy i zrobic to na spokojnie. A po trzecie 2h max roboty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl