Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 DZ] brak mocy, szarpianie na PB i LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
GrzesiekM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:50

[80 B3 1.8 DZ] brak mocy, szarpianie na PB i LPG

Post autor: GrzesiekM » 02 kwie 2010, 21:42

Witam serdecznie, wiem że problem był już setki razy rozgrzebywany na forum ale przypadku z silnikiem jaki posiadam nie znalazłem.

Więc jak w temacie niezależnie od tego czy jadę na PB czy na LPG autko się nie zbiera (wiem że z taka pojemnością i mocą pod maską nie można poszaleć ale jakieś pół roku temu jeszcze jakoś jeździło), kręci się dość znośnie do około 4000 obr/min i dalej jakby połowa mocy znikała.

Kolejnym problemem jest szarpanie, pojawia się po wciśnięciu pedału gazu gdy wcześniej np. hamuje silnikiem. Szarpanie jest tylko w momencie naciśnięcia pedału, dalej w miarę przyśpieszania ustępuje.

Zdarzy się dość często że gdy autko przez noc postoi w garażu nie chce odpalić tzn po przekręceniu kluczyka jakby chce odpalić "na przyłożenie" a potem od razu się dławi i tak z 5-7s trzeba "piłować" i naciskać pedał gazu to zaskoczy. Czasem po nieudanym odpaleniu czuć strasznie benzynę. Autko tak tylko robi co najdziwniejsze w garażu w którym jest jakieś 15st, a przy -20st paliło jak złoto. Nie gaszę silnika na PB, myślałem że problem tkwi w tym że gaszę na LPG ale to nie było to.

Dodam że nie wiem której generacji jest instalacja gazowa, była zakładana w zeszłym roku w sierpniu, ogólnie nie było żadnych problemów z gazem. Tzn zero strzałów, brak falowania obrotów i spalanie na poziomie średnio 11L (PB średnio 9L).

Przewody, świece, filtry, olej, kopułka rozdzielacza i nie pamiętam co jeszcze były wymieniane jesienią zeszłego roku.

Dużo napisałem bo i problemów trochę. Proszę o porady :)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Re: [80 B3 1.8 DZ] brak mocy, szarpianie na PB i LPG

Post autor: skoti » 03 kwie 2010, 01:57

GrzesiekM pisze: Więc jak w temacie niezależnie od tego czy jadę na PB czy na LPG autko się nie zbiera (wiem że z taka pojemnością i mocą pod maską nie można poszaleć ale jakieś pół roku temu jeszcze jakoś jeździło),
Co Ty gadasz :?: :!: wywal kuchenkę i ciesz się z jazdy, oto moja recepta
.prosta ,szybka, tania i skuteczna

GrzesiekM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:50

Post autor: GrzesiekM » 03 kwie 2010, 10:33

gazownia musi zostać ponieważ autka nie używam jako drugie czy trzecie. poza tym według mnie wina nie leży po stronie instalacji

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 03 kwie 2010, 22:15

Wiesz ,że znalezienie kogoś od ,,ośmiornicy'' graniczy z cudem (wiem bo swojego czasu szukałem). Każdy umywa ręce i poleca kogoś innego, a co dopiero ogarnięcie tego na lpg. To tylko potrafią wybrani :mrgreen:

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 05 kwie 2010, 22:08

Witam
ja mam takie same objawy co twoje kolego GrtześkuM i taki sam motor/ zmieniałem też cewe bo myślałem, że to ona nawala ,a jednak to nie ona. U mnie problem największy jest jak zgaszę motorek i całkowicie nie ostygnie tj. tragedia szarpie strasznie do 2 tysków ale i rewelacyjnie nie przyspiesza strasznie falują obrotki na jałowym potrafi też zgasnąć i potem nie tak łatwo odpalić objawy się powtarzają. Ja osobiście podejrzewam czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym zbliża się jego prawdopodobna śmierć spalanie też znacznie wzrosło. Dodam też ,że raz spadła mi wtyczka z tegoż oto czujnika w czasie jazdy silnik zgasł, ale założyłem wtyczkę i pojechałem dalej i w tedy to się wszystko zaczeło
pozdrawiam

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 06 kwie 2010, 01:16

Jeżeli chodzi o odpalanie zależne od temperatury oraz zapach benzyny to najprawdopodobniej przyczyną jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej, może mieć także wpływ na utrzymanie obrotów. Możesz sprawdzić rezystancję tego czujnika, tabelki są w dziale download. I lepiej nie pchajcie się w słabej jakości zamienniki typu EPS, Topran i podobnego typu nic nie warte częsci, mówię to z autopsji.
Sprawdźcie sobie też szczelność dolotu, jak wiadomo mechaniczny wtrysk jest na to bardzo wyczulony.
Szarpanie silnikiem może być powodowane przez poluzowane śruby poduszek silnika i skrzyni biegów. W najgorszym przypadku łożysko nie pamiętam już jakie, w każdym razie na łączeniu silnika ze skrzynią biegów.

Acha, apropos LPG, jeżeli jest to zwykła instalacja II generacji, to powyżej 4000obr. nie ma czego szukać, i tego nie przeskoczysz ze względu na zwężkę w dolocie - mikser.

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 06 kwie 2010, 08:36

maqubis ten czujnik to ja już przerabiałem :-? Miałem do dyspozycji 10 używanych oryginalnych czujników zdemontowanych z audi - ŻADEN nie działał poprawnie, nie wspominając już o rezystancji, bo tu była tragedia. Nowy czujnik jest niestety drogi, do 350zł oryginalny, EPS chyba 37zł i nie wiadomo czy będzie hulał? U mnie ewidentnie zepsuty jest ten właśnie czujnik, bo przy odpaleniu ma ok 600-900 RPM na zimnym, po przygazowaniu czasem zgaśnie-brak ssania.

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 08 kwie 2010, 00:51

Skąd takie ceny wziąłeś? z tego co pamiętam, to zamiennik tego czujnika firmy Hella to koszt ok. 80zł, a oryginalny BOSCH gdzieś w granicach 110zł, sprawdzałem w intercarsie :-)

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 08 kwie 2010, 15:03

Chyba nie do silnika DZ :-P Pytałem w sklepach, nie mają, a jak mają to za 350zł. Pytałem w kilku ASO ceny wahały się od 250 do 370zł oczywiście za oryginał. Z zamienników nic nie mieli nigdzie.

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 08 kwie 2010, 20:26

moment moment, chyba mówisz o czujniku hallotronowym? to zwracam honor <piwo>

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 08 kwie 2010, 21:01

bynajmniej nie ;-) Miałem na myśli czujnik temperatury cieczy, czy jak kto woli przekaźnik termiczny zwłoczny. Poza tym to w hallotronie raczej nie mierzy się rezystancji, a w tym pierwszym owszem. Poza tym czujnik Halla nie jest aż tak drogi, Boscha na znanym serwisie aukcyjnym kosztuje 149zł, zamiennik pewnie połowę z tego.

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 08 kwie 2010, 22:55

no to zgadza się, czujnik temperatury płynu chłodzącego o numerze 026906161, przykładowo zamiennik BOSCH 0 280 130 040 (czyli gwint 10x1) intercars: 84,28zł więc nawet staniały, wcześniejsze ceny pisałem z pamięci. Z tego co widzę masz ten sam :-P

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 09 kwie 2010, 00:11

fanatix pisze: U mnie ewidentnie zepsuty jest ten właśnie czujnik, bo przy odpaleniu ma ok 600-900 RPM na zimnym, po przygazowaniu czasem zgaśnie-brak ssania.
No to skoro wiesz co jest zesrane (czujnik) to na co czekasz :!: :?: bo nie rozumiem

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 09 kwie 2010, 14:01

maqubis pisze:no to zgadza się, czujnik temperatury płynu chłodzącego o numerze 026906161, przykładowo zamiennik BOSCH 0 280 130 040 (czyli gwint 10x1) intercars: 84,28zł więc nawet staniały, wcześniejsze ceny pisałem z pamięci. Z tego co widzę masz ten sam :-P
Ja mam ten u siebie

Obrazek

dwupinowy brązowy, jak dobrze widzę to inny gwint.
skoti pisze:No to skoro wiesz co jest zesrane (czujnik) to na co czekasz :!: :?: bo nie rozumiem
Bo tak jak pisałem wcześniej miałem do dyspozycji 10 czujników, oryginalnych, ale fakt faktem używanych i żaden nie działał poprawnie, nie mówiąc już o rezystancji. Z nich wszystkich, żeby było śmieszniej mój (zepsuty) wypadł najlepiej :shock:

Będę musiał się przełamać i napiszę do intercarsu, żeby mi dopasowali do mojego i już.

PS A czy ten czujnik może być również odpowiedzialny za falowanie na ciepłym, ciężkie palenie również na ciepłym silniku i szarpanie w przedziale obrotów ok. 1500 - 2300 ??? Jeżeli tak to wymieniam ;-)

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 09 kwie 2010, 22:52

dziwne, w intercarsie pod 1.8E jest właśnie ten czujnik o kótym ja mówię :roll: ale skoro tak mówisz to pewnie tak jest. Jeżeli chodzi o szarpanie i falowanie to na pewno ma w jakimś stopniu na to wpływ, z tym że na to mogą składać się jeszcze inne przyczyny. Ale najczęstsze objawy to ciężkie odpalanie albo na ciepłym albo na zimnym zależnie od temperatury w której nie trzyma parametrów. Ja mam u siebie jeszcze stary czujnik i objawy mam podobne tzn. ciężko pali a po rozgrzaniu nie trzyma idealnie obrotów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl