Audi Cabriolet 2.6 V6
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 lut 2010, 13:03
Przedwczoraj chciałem wypolerować sobie alusy domowym sposobem, czyli wiertarka, końcówka polerska i pasta polerska. Niestety.. na alufelgach są białe "pajączki" (ciężko to nazwać), a w niektórych miejscach biel przechodzi w czerń. Na pierwszy rzut oka wygląda to jak przyklejona stara guma do życia. Chyba bez piaskowania się nie obejdzie. Jak myślicie?
Co miejsc bez takich "kwiatków" i tego sposobu polerowania to trochę to pomaga ale chyba nic nie zastąpi profesjonalnej obróbki.
Dzisiaj ładna pogoda to może uda mi się zrobić jakieś zdjęcie tego.
Następna sprawa. Chyba zacznę rozglądać się za uchwytem na napoje, który montuje się w tunelu. Kiedyś wiedziałem coś takiego u kogoś - chyba na forum. Jak bardzo drogi jest taki bajer? Na Allegro nie mogę tego znaleźć i pewnie nie znajdę, więc pozostaje ebay.de i tutaj pytanie: pod jaką frazą szukać tej rzeczy? Nigdy nie miałem do czynienia z językiem niemieckim.. no może poza ich filmami
Co miejsc bez takich "kwiatków" i tego sposobu polerowania to trochę to pomaga ale chyba nic nie zastąpi profesjonalnej obróbki.
Dzisiaj ładna pogoda to może uda mi się zrobić jakieś zdjęcie tego.
Następna sprawa. Chyba zacznę rozglądać się za uchwytem na napoje, który montuje się w tunelu. Kiedyś wiedziałem coś takiego u kogoś - chyba na forum. Jak bardzo drogi jest taki bajer? Na Allegro nie mogę tego znaleźć i pewnie nie znajdę, więc pozostaje ebay.de i tutaj pytanie: pod jaką frazą szukać tej rzeczy? Nigdy nie miałem do czynienia z językiem niemieckim.. no może poza ich filmami
quick Te Twoje pajączki to normalny ślad użytkowania czasem jakiś piasek to miejsce wypiaskuje ewentualnie jakiś kamień porysuje i aluminium ma to do siebie że śniedzieje jeżeli nie jest pokryte lakierem a czarne plamki jak guma do żucia to z brudu jedyne co bynajmniej ja u siebie wziąłem papier 2000 i na mokro to przeszlifowałem delikatnie no i wtedy bierzesz filc czy tez dobrą miękką szmatkę i polerujesz
Ja u siebie polerowałem papierami ściernymi wodnymi o gradacji 600/800/1000/1200/1500/2000 a na koniec pasta polerska AUTOSOL - METAL POLISH
zdjęcia nie są najlepszej jakości bo robione na szybko ale w rzeczywistości wyszło to o wiele lepiej :mrgreen:
przed polerowaniem
po wypolerowaniu
Ja u siebie polerowałem papierami ściernymi wodnymi o gradacji 600/800/1000/1200/1500/2000 a na koniec pasta polerska AUTOSOL - METAL POLISH
zdjęcia nie są najlepszej jakości bo robione na szybko ale w rzeczywistości wyszło to o wiele lepiej :mrgreen:
przed polerowaniem
po wypolerowaniu
Hm.. zapytam się jako laik: jaka jest różnica w papierze wodnym i ściernym ? Domyślam się, że nie należy używać normalnego papieru ściernego do polerki ale czym różnią się te dwa papiery, że zalecany jest ten wodny? Używając wodnego a potem filcu da radę pozbyć się tych pajączków/"gumy do żucia" ? Ile czasu zajmuje polerowanie takiej alufelgi? Pi razy drzwi.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
papier wodny jest bardzo drobniutki i podczas jego uzywania trzeba tak czesto jak to tylko mozliwe koszystac z wody, powinny zejsc, z tym ze zalezy jak duze sa wzery... od tego tez zalezy jak dlugo bedziesz polerowal... to tez jest kwestia wlasnych wymagan, ja tlumik polerowalem dwie godziny, wiec felga bedzie napewno dluzej, jedna
tak jak kolczat napisał ogólnie to się wodnego używa z tego względu iż nie zostawia po sobie dużych rys na powierzchni polerowanej i czym drobniejsze ziarno tym wiadomo gładsza powierzchnia polerowana Papiery ścierne suche można tylko i wyłacznie użyć wtedy gdy są mocne wżery czy też głębokie rysy w powierzchni polerowanej przechodząc ten proces i tak powracamy na końcowy etap do papierów wodnych
a te pajączki zapewne takie same masz jak u mnie na feldze to spolerowałem papierem widocznym na zdjęciu oczywiście wodnym !
właśnie jestem na etapie końcowym drugiej felgi czas jest zależny od stanu felgi ale ja nie patrzę na czas robię to spokojnie no i z moim tempem to jakieś 3/4h
a te pajączki zapewne takie same masz jak u mnie na feldze to spolerowałem papierem widocznym na zdjęciu oczywiście wodnym !
właśnie jestem na etapie końcowym drugiej felgi czas jest zależny od stanu felgi ale ja nie patrzę na czas robię to spokojnie no i z moim tempem to jakieś 3/4h
ty miałeś już polerowane ranty czy też są oryginalne nie ruszane ? dlaczego pytam bo na rancie oryginalnym jest lakier zabezpieczający i tego tak łatwo nie spolerujesz byś musiał pierw usunąć lakier bezbarwny a dopiero wówczas polerować na mokro papierem 2000 i polerować pastą ja usuwałem środkiem firmy 3V3 w formie żelu