Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

[B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów

Post autor: cinekp82 » 25 kwie 2010, 15:53

Pozwoliłem sobie założyć temat z fotostory - mam nadzieję że będzie jasne
dla wszystkich i zrozumiałe - w razie pytań PW

Poduszki amortyzatora -6N0 412 331 A (w kodzie VW POLO)
Łożyska amortyzatora -1J0 412 249 (w kodzie GOLF 4) (na opakowaniu F1111)
Nakrętki amortyzatora -1H0 412 365 A (w kodzie GOLF 3)

Zakupione części.
Obrazek
Porównanie poduszek.
ObrazekObrazekObrazek
Porównanie łożysk.
Obrazek
Oraz porównanie tajemniczej nakrętki z kołnierzykiem ;)
Obrazek

Więc do roboty :)Rozbieramy naszego amorka.
Tak wygląda oryginalny zestaw. -pozycja nr7 licząc od lewej powinna znajdować się poduszka amortyzatora tylko zapomniałem położyć ją do zdjęcia ;)
Obrazek
Po rozebraniu naszego amorka należy rozwiercić otwór w talerzyku
Obrazek
tak by trzpień amortyzatora przeszedł niego.
Obrazek
Wystający trzpień amortyzatora ma za zadanie wejść w łożysko.
Obrazek
Po rozwierceniu talerzyka możemy zacząć składać nasz rezany amorek w kolejności od lewej do prawej nie zapominając o sprężynie ;D
Jak widać nie zakładamy podkładki na odbój bo trzeba było by ją rozwiercać żeby również trzpień amortyzatora przechodził przez nią ale nie była by niczym dociśnięta ani skręcona co za tym idzie dzwoniła by denerwując nasze ucho - podkładka robi papa
Obrazek
Porównanie po złożeniu.
Obrazek
Nasza poduszeczka jest minimalnie większa od oryginalnej więc żeby elegancko wskoczyła w kielich należy ja posmarować (najlepiej płynem domycia naczyń lub mydełkiem - smar może wejść w reakcje z gumą) Wejdzie pięknie cała na ciasno ;)Po zamontowaniu moje autko poszło 3mm w dół (mierzone od rantu błotnika do rantu felgi)U kolegi w B3 jak robiliśmy zbieżność nie zmieniła się u mnie cosik się popitoliła tak więc po przeróbce naszych poduszek amortyzatora wskazana będzie kontrola i ewentualna regulacja zbieżności.

Życzę zadowolenia z przyjemnej, spokojnej i cichej jazdy.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2010, 19:26 przez cinekp82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 kwie 2010, 19:29

Super.
Może wrszcie pożegnam się raz na zawsze ze stukami.
W B4 międzu tależykiem a golenią amora jest podkładka dystansowa. Z tego co widzę należy się jej pozbyć.
W pierwszym tygodniu maja będę wymieniał gorne mocowania to dam znać czy nastała cisz :roll: oby.l

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 25 kwie 2010, 20:41

Dokładnie tak - podkładki należy się pozbyć !
kokolino1 uwierz że cisza nastanie :mrgreen:
Nie jest to patent typu (a bo słyszałem że kolega kolegi co zna kolegę stosował coś takiego)
Nie jest to wytwór zdegustowanego użytkownika AUDI 80 który męczył się z tematem kilka lat, no i męczył aż w końcu wymęczył :->
Co do trwałości na razie jedno auto (B3 2.0E R5) jeździ już około 4/5 miesięcy i żyje :mrgreen:
Ja tyle co założyłem u siebie, Zobaczymy jak długo pociągną (większy nacisk na poduszki przez masę i wysunięty motor do przodu)
BOGE na laczkach 245 i Wrocławskich drogach wytrzymały 2 miesiące po czym zaczęło się stukanie i pukanie.
A teraz zjeżdżam nawet z krawężnika i co !!!!!
I nic :-D
Wpadam w dziurkę nie chcący i słyszę tylko oponę jak tłucze.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2010, 12:41 przez cinekp82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 25 kwie 2010, 20:53

Długo czekałem na ten patent w sobotę zabieram się za wymianę poduch <piwo>
Da rade wymienić poduchę bez wyjmowania całej kolumny? tzn. sprężyny na ściągacz auto do góry to dostanę się do poduchy?
Jakie fundusze przygotować na poduchy itd? jakiej firmy najlepiej kupić?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 kwie 2010, 21:23


Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 25 kwie 2010, 21:33

Rozumiem, że końcówki drążka i/lub łącznika stabilizatora nie będzie trzeba odkręcać, czy też można spróbować może koło niżej opadnie?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 25 kwie 2010, 21:38

Ja wymieniałem tylko poduchę i końcówki na pewno nie odkręcałem a łącznik stabilizatora z tego co pamiętam tak ale drążek zdjąć to też nie jest problem jak masz ściągacz oczywiście.
Zawsze to więcej miejsca.

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 25 kwie 2010, 21:48

LeeOne pisze:Długo czekałem na ten patent w sobotę zabieram się za wymianę poduch <piwo>
Da rade wymienić poduchę bez wyjmowania całej kolumny? tzn. sprężyny na ściągacz auto do góry to dostanę się do poduchy?
Jakie fundusze przygotować na poduchy itd? jakiej firmy najlepiej kupić?
Ja zawsze wyjmowałem kolumnę.
Części kupowałem FEBI LEMFORDER
Co do kosztów ja po rabatach za komplet
2x łożyska
2x poducha
2x nakrętka
zapłaciłem 59zł
Czyli do 100zł powinien każdy się zamknąć.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 27 kwie 2010, 00:05

cinekp82 pisze: Co do trwałości na razie jedno auto (B3 1.9E R5) jeździ już około 4/5 miesięcy i żyje
ps. nie było takiego czegoś :roll:

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 27 kwie 2010, 12:41

skoti pisze:
cinekp82 pisze: Co do trwałości na razie jedno auto (B3 1.9E R5) jeździ już około 4/5 miesięcy i żyje
ps. nie było takiego czegoś :roll:
Masz racje - pomyliłem się ;-) 2.0E R5

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 27 kwie 2010, 13:35

o to chodzi, ciiszaaa. skończę feleczki, zmienię przegub i przy okazji zrobię podobnie jak kolega:)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 27 kwie 2010, 13:48

jeżeli po takim zabiegu była by cisza to było by super a tak nie jest u mnie cala zawiecha robiona byla kilka krotnie na koncu powoli sam rozbieralem skladalem i jak ciszy nie bylo tak nie ma amory bilstein,poduchy boge ,nakretki rowkowe ktore dociskaja łozysko poduchy ori nowe, tuleje wachaczy lemforder ,tuleje kołyski lemforder,łączniki tez markowe ponad 120 za 2 szt dalem koncowki kierownicze , swożnie nowe i na nierownosciach jak łomotało tak łomocze wkład amora dokręcony dobrze w srodek zalany olej.
i nie wydaje mi sie by po usunieciu podkladki którą osadza sie na goleni amora puzniej talezyk idzie i poducha by ucichlo lomotanie

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 27 kwie 2010, 14:11

Kupiłem już poduchy ori do VW Polo i szczerze mówiąc jak porównywałem w sklepie poduchy do 80 i Polo to te pierwsze to sama blacha oklejona gumą są twarde jak diabli. Te od Polówki mają więcej gumy i są miękkie w dotyku. Zostały mi do kupienia tylko nakrętki, ale wszyscy ręce rozkładają, mówią, że dostępne są tylko z amorami.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 maja 2010, 13:21

Jestem właśnie po przeróbce. Róźnica jest kolosalna. Fajnie i cicho. Geometrię musze zrobić bo koło kierownicy się przestawiło. Teraz wystarczy obserwować jak z trwałością takiego zabiegu. Jednak V6 jest cięższe niż Polo.

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 05 maja 2010, 13:48

kokolino1 pisze:Jestem właśnie po przeróbce. Róźnica jest kolosalna. Fajnie i cicho. Geometrię musze zrobić bo koło kierownicy się przestawiło. Teraz wystarczy obserwować jak z trwałością takiego zabiegu. Jednak V6 jest cięższe niż Polo.
Co do trwałości w V6 też ciekaw jestem, w lekkim motorze spisują się zacnie ;-)
Jeżeli będzie krótkotrwałe wymyśli się coś innego 8-)
Jeżeli ktoś ma gwinty z przodu może walnąć komplet poduszek z Golfa IV
(auto na poduszce pójdzie w górę a na gwincie skręci w dół)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl