Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 09 maja 2010, 12:09

Ja właśnie wczoraj wyrezałem zawieszenie zgodnie z pomysłem kolegi Cinekp82. Patent działa znakomicie. Po raz pierwszy odkąd mam to autko szlag mnie nie trafia na myśl o tłukącym się zawieszeniu :mrgreen: . Wielkie dzięki!!!!! <ok>

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 09 maja 2010, 13:25

Jaką średnicą wiertła rozwiercałeś talerzyk?

adam61
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:23
Lokalizacja: swidnica

Post autor: adam61 » 09 maja 2010, 13:49

Do rozwiercenia talerzyka potrzeba wirtło 22

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 maja 2010, 21:47

cinekp82, ja jeszcze nie sprawdziłem Twojego patentu, ale jeżeliby była taka możliwość, to już bym Ci przyznał za niego forumowego Nobla. <ok>

Mam pytanie co do tej nakrętki. To musi być tylko i wyłącznie ta którą pokazałeś, czy można ją zastąpić jakąś podobną?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 10 maja 2010, 10:35

IC69 pisze:ja jeszcze nie sprawdziłem Twojego patentu
Kokolino jest już po modach, możesz go spytać o opinie.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 10 maja 2010, 15:02

koko mówił że mod na prawdę godny polecenia.

Ja dodam od siebie, że osobiście się nie spotkałem z takim problemem w żadnej A80...

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 10 maja 2010, 15:33

Z nieba mi spadłeś :!: :!: :!:

Właśnie wybieram się do sklepu bo wylał mi się lewy amor <mur>

Wierzę z całego serducha, że mod jest przedni. W końcu sprawdzany we Wrocławiu <rotfl2>

Lepszego miejsca na testy nie znam ;-)

[ Dodano: 2010-05-10, 15:40 ]
Mam tylko małe pytanie. Jaki koszt moda?

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 10 maja 2010, 15:48

Kolega napisał na samym początku ze w 100zł powinno się zmiescić!

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 10 maja 2010, 17:18

Do IC69. Nakrętka może zostać oryginalna, ale wtedy otwór w talerzyku musisz rozwiercić idealnie na wymiar Tą sugerowaną łatwiej się dokręca bo jest na zwykły klucz. Pozdro

slay5555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 28 gru 2008, 17:20
Lokalizacja: warm-mazurskie

poduszka amora

Post autor: slay5555 » 22 maja 2010, 21:12

dziś zastosowałem patent kolegi wszystko działa znakomicie ale niestety pojawił się kolejny problem a mianowicie skończyły się już symeringi we wkładzie amortyzatora i mam pytanie czy dostane gdzieś takie symeringi czy trzeba cały wkład

truskawkowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: truskawkowy » 24 maja 2010, 23:01

Gratuluję pomysłu i wykonania, niestety zastanawia mnie jeden fakt tj. Na czym będzie się trzymać talerzyk jeśli się go niczym nie skręci? z jednej strony nowa poducha z drugiej sprężyna? Bo jeśli tak, to czy nie może się pojawić dzwonienie między tłoczyskiem amora, a wyżej wspomnianym talerzykiem? Zastanawiam się, bo też już mam dosyć swojego przedniego zawieszenia, wszystko nowe, a wali coraz bardziej, szczególnie prawa strona. Bardzo bym prosił o wyjaśnienie, na czym będzie się trzymał talerzyk. Osobiście zastanawiam się nad gumą "od góry" np. z mocowania silnika w maluchu (126p) które miałoby zapobiegać opadaniu całej kolumny. U mnie na podniesionym aucie kolumna goni góra dół mniej więcej 1cm (na boki nie) i może to jest wina stuków?!

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 25 maja 2010, 18:02

Jak to niczym. Z jednej strony łożysko i nakrętka, z drugiej sprężyna

truskawkowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: truskawkowy » 25 maja 2010, 20:43

No właśnie taka sytuacja znaczy dla mnie "niczym nie skręcone", chyba w golfie 3 jest podobna sytuacja, ale to tylko zasłyszane wieści, i jakoś to jeździ. Co do oryginalnych poduszek, to i FOTA i HART podają 2 rodzaje bez rozróżnienia modelu, silnika, rocznika, tak jakby ktoś już kombinował (nie wiem czy fabryka czy producenci zamienników) wys. 37mm ma opis zielona, 41mm czarna. Taka sytuacja jest w Febi, Lemforderze i jeszcze 2 czy 3 firmach uwzględnionych w katalogach. Sam stoję przed decyzją czy innowacyjny patent home made, czy stara dobra myśl inżynierów (która doskonała nie jest, ale wątpię czy auta na progu fabryki już klupały na poduszkach). Poradźcie proszę, bo już wszystko wykluczone tj. gumy w kołysce i wahaczach, łączniki i gumki stabilizatora, szeroko rozumiana przekładnia kierownicza, wszelkie gałki i sworznie, zostały poduszki (stare niby dobre ale... jedyne zostały stare). Pozdrawiam i życzcie mi natchnienia.
Po prostu boję się, że ten patent może mieć jakiegoś zonka który nie miał możliwości ujawnienia się na setkach testów w fabryce.

slay5555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 28 gru 2008, 17:20
Lokalizacja: warm-mazurskie

poduch

Post autor: slay5555 » 25 maja 2010, 20:52

Truskawkowy talerzyk niebedzie dzwonił bo z jednej strony jest łożysko a od dołu do łożyska dopycha talerzyk sprężyna wiec nawet niema szans żeby zadzwoniła :mrgreen: a co do patentu to jeżeli długo nie wytrzyma to wtedy zamontujesz oryginały tak jak było ja miałem już dosyć stukania pukania a teraz błoga cisza aż głupio jak się jedzie :roll:

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Re: [B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów

Post autor: berthold » 28 maja 2010, 16:29

cinekp82 pisze:Pozwoliłem sobie założyć temat z fotostory - mam nadzieję że będzie jasne
dla wszystkich i zrozumiałe - w razie pytań PW

Poduszki amortyzatora -6N0 412 331 A (w kodzie VW POLO)
Łożyska amortyzatora -1J0 412 249 (w kodzie GOLF 4) (na opakowaniu F1111)
Nakrętki amortyzatora -1H0 412 365 A (w kodzie GOLF 3)

Zakupione części.
[url=http://images45.fotosik.pl/288/021e9ed4d12ba4edm.jpg]Obrazek[/URL]
Porównanie poduszek.
[url=http://images43.fotosik.pl/287/9b76596163cfa052m.jpg]Obrazek[/URL][url=http://images50.fotosik.pl/287/f3e74a35e62e539bm.jpg]Obrazek[/URL][url=http://images38.fotosik.pl/283/9cef664a8c2673eam.jpg]Obrazek[/URL]
Porównanie łożysk.
[url=http://images46.fotosik.pl/286/8fa842e091f33b98m.jpg]Obrazek[/URL]
Oraz porównanie tajemniczej nakrętki z kołnierzykiem ;)
[url=http://images46.fotosik.pl/286/dda2ad7021dee446m.jpg]Obrazek[/URL]

Więc do roboty :)Rozbieramy naszego amorka.
Tak wygląda oryginalny zestaw. -pozycja nr7 licząc od lewej powinna znajdować się poduszka amortyzatora tylko zapomniałem położyć ją do zdjęcia ;)
[url=http://images43.fotosik.pl/287/b9773cf895f5f4bam.jpg]Obrazek[/URL]
Po rozebraniu naszego amorka należy rozwiercić otwór w talerzyku
[url=http://images42.fotosik.pl/199/85c0aede53143f9fm.jpg]Obrazek[/URL]
tak by trzpień amortyzatora przeszedł niego.
[url=http://images41.fotosik.pl/283/86decff201854583m.jpg]Obrazek[/URL]
Wystający trzpień amortyzatora ma za zadanie wejść w łożysko.
[url=http://images37.fotosik.pl/282/d9af043e6be68391m.jpg]Obrazek[/URL]
Po rozwierceniu talerzyka możemy zacząć składać nasz rezany amorek w kolejności od lewej do prawej nie zapominając o sprężynie ;D
Jak widać nie zakładamy podkładki na odbój bo trzeba było by ją rozwiercać żeby również trzpień amortyzatora przechodził przez nią ale nie była by niczym dociśnięta ani skręcona co za tym idzie dzwoniła by denerwując nasze ucho - podkładka robi papa
[url=http://images36.fotosik.pl/174/bec3bf7351ab43aam.jpg]Obrazek[/URL]
Porównanie po złożeniu.
[url=http://images46.fotosik.pl/286/26b63f5fd0019ea7m.jpg]Obrazek[/URL]
Nasza poduszeczka jest minimalnie większa od oryginalnej więc żeby elegancko wskoczyła w kielich należy ja posmarować (najlepiej płynem domycia naczyń lub mydełkiem - smar może wejść w reakcje z gumą) Wejdzie pięknie cała na ciasno ;)Po zamontowaniu moje autko poszło 3mm w dół (mierzone od rantu błotnika do rantu felgi)U kolegi w B3 jak robiliśmy zbieżność nie zmieniła się u mnie cosik się popitoliła tak więc po przeróbce naszych poduszek amortyzatora wskazana będzie kontrola i ewentualna regulacja zbieżności.

Życzę zadowolenia z przyjemnej, spokojnej i cichej jazdy.
ja mam pytanie dlaczego trzeba rozwiercić ten talerzyk to konieczne? <piwo> czy tak jest lepiej bo części mam i chcę się za to brać https://audi80.pl/images/smiles/564.gif

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl