Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK "LPG"] wielkie spalanie-brak mocy- wys

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

[B4 2.0 ABK "LPG"] wielkie spalanie-brak mocy- wys

Post autor: Darek.K » 31 maja 2010, 12:58

Witam wszystkich forumowiczów jestem nowy i szczerze nie wiem czy jest taki temat w którym powinienem pisać ale mam taki problem i potrzebuję porady mam silnik 2,0 moja bestyjka zaczęła mnóstwo palić i zrobiła się o wiele słabsza na gazie , na paliwie nieznacznie ale też ze względu na to że ma już 18 latek zdecydowałem się zrobić remont silnika. Silnik był kompletnie rozebrany wszystkie uszczelki nowe "orginał"pierścienie nowe, głowica po szlifie po remoncie zaczął pracować troszkę lepiej ale dalej spalanie powalało na kolana gaz około 23 litry paliwo 13 litrów więc uznałem że trzeba by jechać zapłon ustawić po tej operacji z racji braku jakiejkolwiek poprawy wizyta u gazownika do którego jeżdżę już 2,5 miesiąca wymieniłem parownik 300 zł. mieszalnik 120zł. ponieważ był podobno nie w tym miejscu gdzie powinien teraz jest na przepływomierzu -sam przepływomierz 150 zł i rura która do niego dochodzi 70 zł ponieważ samochodzik teraz zaczął strzelać i rozerwało przepływkę i rurę na gazownika już patrzeć nie umiem ale jeżdżę do niego bo kosztował mnie 640 zł które poszły praktycznie w błoto bo nic się nie poprawiło a on ciągle robi regulacje dzisiaj zaproponował żeby wymienić śrubę na silniczek krokowy i zmienić sondę lambda na nową co będzie mnie kosztowało 250 zł dodając do tego koszt remontu silnika wszystko wyniesie mnie 1890 zł jeżeli ktoś miał takie problemy to proszę o pomoc w mojej sprawie bo jeżeli to nie zadziała to gazownik będzie musiał tym razem chyba szybko trumny szukać :) a tak poważnie to skończyły mi się pomysły na to jaki może być powód takiej awarii liczę na liczne wypowiedzi z góry serdeczne dzięki dodam jeszcze że model B4 silnik z 92 roku 2,0 ABK 115 koni gaz Landi Renzo reduktor około 100 KW
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 16:46 przez Darek.K, łącznie zmieniany 2 razy.

Jareczek191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
Lokalizacja: Chelm

Post autor: Jareczek191 » 31 maja 2010, 14:59

a sprawdzales sonde?? bo spalanie jak tu piszesz jest bardzo duze.. i co piewrwsze jezeli ci spala tyle na banzeynie to najpierw zacznij beznyne regulowac a gaz zostaw na pozniej.. a tego gazownika to kopnij daleko..

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 31 maja 2010, 15:40

Skoro zrobiłeś remont silnika czyli mechanicznie powinno być wszystko OK, to profilaktycznie powinieneś podjechać do dobrego diagnosty żeby podpiął auto pod VAGa i sprawdził czy sonda pracuje prawidłowo, jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu itd.Nie musisz wróżyć z fusów a gaziarza zostaw sobie na później (oprawisz go jak barana) jak się okaże że problem nie leżał w gazie.Do puki nie będziesz pewny że z benzyną wszystko OK gaz sobie odpuść, gazownicy będą próbowali tylko ustawić instalację a do benzyny nawet się nie dotkną i będziesz jeździł do nich co chwila.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 31 maja 2010, 15:41

Na poczatek _uwaga

Wywal ten gaz i doprowadz silnik zeby chodził super na PB, czyli sprawdzenie bloków pomiarowych na VAg-u, czasy wtrysku PB, działanie przepływki, TPS-u, działanie krokowca, temp silnika oraz jak działa sonda. Ustaw poprawnie zapłon, wymień przewody, swiece, kopułke i palec. Jezeli bedzie juz OK na PB to wtedy zastanów sie nad LPG ale sekwencja .

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 31 maja 2010, 16:32

na pewno sekwencja byłaby lepsza ale to koszt jakieś 1500 zł nie wiem czy to opłacalny interes w aucie o takim roczniku ;/

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 31 maja 2010, 16:54

Skoro zrobiłeś remont silnika to i na II generacji pojeździsz ładnych parę lat, ale najpierw musisz doprowadzić elektrykę silnika do ładu bo bez tego nawet zdrowy silnik będzie mocno "kulał".Pierwsze co nasuwa się po twoim opisie to sonda i przepływomierz skoro jest po strzale.Ale najpewniej będzie podpiąć auto pod VAGa i sprawdzenie bloków pomiarowych.

josseff75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:37

Post autor: josseff75 » 31 maja 2010, 17:18

tez mialem takie objawy jak opisujesz czyli spalanie benzynki 17-20 literkow a gazu nawet nie chcilo mi sie liczyc ale gdzies 25-30 . sprawdz koniecznie sonde to ona moze ci sprawiac tyle klopotow umnie wymiana pomogla! zaczą spalac 9-10 benzynki i 12-13 gazu

Jareczek191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
Lokalizacja: Chelm

Post autor: Jareczek191 » 01 cze 2010, 01:29

z tego co on tu pisze to przeplywke on wymienil.. wiec ja stawam na sonde.. a gazownkika olej tak jak mowielm.. jak cos jedz do niego po zwrot kasy i walcz o to co straciles t sobie jakies bajery do fury pozniej kupisz :)

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 20 lip 2010, 17:32

witam ponownie więc tak poszedłem za redą i wymieniłem jeszcze sondę , kable, kopółkę, palec, świece i przekaźnik nr 30 do tego czujnik temperatury silnika jeden z mechaników ustawił mi zapłon na lampę co do VAGa to w Tychach chyba nie ma normalnego mechanika bo byłem u siedmiu i pięciu twierdziło że VAGa nie ma a dwóch pozostałych stwierdziło że się nie opłaca podłączać komputera bo to za stary samochód a co do samego samochodu teraz chodzi dużo lepiej niż przed naprawą dynamika jest o wiele lepsza niż była i w większości zniknęły falowania obrotów ale jak zwykle zostaje jakieś ALE przed wymianą sondy spalanie na paliwie było w granicach 23 litrów na 100 km. teraz jest to 18 litrów na 100 km. więc coś pomogło ale nie w takim stopniu jak bym chciał gaz jak na razie jest całkiem odłączony więc go nie mierzyłem nie wiem już za bardzo co robić i gdzie z tym pojechać przecież w końcu musi być jakiś sposób na to żeby znowu doprowadzić do do stanu normalności jeżeli ktoś ma jakieś domysły, pomysły albo wie co z tym zrobić niech pisze jak na dzisiaj to łapię się każdej propozycji

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 21 lip 2010, 13:19

Możesz podesłać zdjęcie miksera przed przepustnicą powietrza? Być może gaziarz ograniczył wlot powietrza a to możliwe jak czytam w jaki sposób "uzdrawia on auto". Jeżeli tak zrobił to auto mże tyle palić co prawda miałem ABT ale problem był podobny.

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 21 lip 2010, 22:21

zrobiłem zdjęcie mam nadzieję że chodziło o to

Obrazek

Obrazek

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 lip 2010, 09:30

Sprawdz reg. cisnienia paliw czy nie puszcza paliwka, bez VAG-a sie raczej nie obejdzie

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 29 lip 2010, 14:30

jeszcze raz proszę o pomoc trafiłem w końcu do mechanika który postawił diagnozę - podobno to jakieś urządzenie sterujące które wysyła napięcie na sonde lambda powinno mieć do 1v a ma 8v i pali sonde podał mi numer katalogowy tego czegoś i podał cenę 2190 zł czy ktoś wie coś o jakiś zamiennikach czy używkach proszę pisać i się nie krępować nr. kat. 039997022 czasami dopisują X na końcu

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 lip 2010, 15:33

Na sonde idzie napiecie z ECU, sonda ma jedynie grzałke i jest sterowana poprzez przekaźnik. Ten numer co podałes to chyba nie jest ten nigdzie nie pokazuje czesc o tym, numerze.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 29 lip 2010, 18:29

039997022 to sterownik silnka i zastąpil 039906022 który to zostal wycofany w 2002 roku.
X na koncu oznaczenie serwisu ze przy zakupie czesci nalezy zwrócic stara.

Wyjmij sterownik silnika i zrób dokladnie fotke oznaczen. Taki sterownik na rynku wtornym kosztuje 50-150zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl