Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6c4 1z] Zawór n75 - podłaczenie.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

[a6c4 1z] Zawór n75 - podłaczenie.

Post autor: Mongolski » 14 cze 2010, 11:44

Witam!
Oddajac turbine do regeneracji, podłaczyli mi zle wezyki i juz całkowicie niewiem co do czego... porsiłbym o pomoc w rozpoznaniu skad dokad maja isc wezyki do zaworu n75. z góry dziekuje !


Obrazek
Obrazek
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 cze 2010, 12:53

Czerwony wężyk z cisnieniowej części turbiny idzie do metalowego króćca od dołu ,czarny wężyk z dolotu od góry .z boku niebieski węzyk do gruszki WG

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 14 cze 2010, 15:15

hmm problem polega na tym, ze moje kable sa dwa czorne -jeden niebieski pozatym spotkałem sie juz z innym podłaczeniem. podłaczyłem tak jak wyzej i tu moje kolejne pytanie -czy gruszka wg powinna sie ruszac przy dodaniu gazy na biegu jałowym podczas postoju oczywisice??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 cze 2010, 21:42

Mongolski pisze:hmm problem polega na tym, ze moje kable sa dwa czorne -jeden niebieski pozatym spotkałem sie juz z innym podłaczeniem.
Żaden problem ,tak jak pisałem ,z ciśnieniowej części turbo wężyk do metalowej częsci zaworka .Z boku do gruchy a z góry do dolotu.To jest jedyne prawidłowe podłaczenie <ok>
Mongolski pisze:czy gruszka wg powinna sie ruszac przy dodaniu gazy na biegu jałowym podczas postoju oczywisice??
Nie ,za małe ciśnienie żeby upuszczała.Chcesz sprawdzić ruch gruszki podłacz sobie sprężarkę z manometrem ,powinna zacząć się otwierać przy ok.0,65-0,7 bara
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 21:46 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 cze 2010, 21:45

podłącz tak jak napisał MUNIOR, czyli wężyk idący z turbiny ma iść do metakowego króćca N75, ten co idzie z gruszki na turbinie ma iść do plastikowego bocznego króćca a ten trzeci (plastikowy) ma być gdzieś między filtrem powietrza a turbiną lub ostatecznie może być wcale nie podłączony ale będzie wtedy trochę syczało pod maską

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 14 cze 2010, 21:54

podłaczyłem tak jak mowicie i nie widze roznicy :-?
czy to jest ten wezyk który ma wejsc w boczne gniazdo?

Obrazek

chodzi mi o ten cienszy, nie od EGRa -tak jakby na łaczeniu rur

Obrazek

tu sie konczy moj niebieski wezyk a drugi koniec jest teraz tam gdzie mowicie <ok>

Obrazek

"mechanicy" którzy podłaczali turbine wpieli mi wezyk opisywany przy pierwszym zdjeciu w zawor zaznaczony czerwona strzałka, pod tym grubym wezykiem, a w zaworze n75 połaczyli wezykiem górne gniazgo z bocznym, gruszke z niebieskim wezykiem opisanym na 2 zdjeciu... w zwiazku z tym to gniazgo zaznaczone czerwona strzałka z ostatniego zdjecia zostało puste.. ;( co z tym zrobic?
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 22:23 przez Mongolski, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 cze 2010, 22:22

Mongolski pisze:czy to jest ten wezyk który ma wejsc w boczne gniazdo?
:shock: To jest węzyk z dolotu i ma iść w wejście zaworka z tworzywa po przeciwnej stronie wejscia metalowego. w boczne idzie węzyk z gruszki WG przy turbinie .W metalowe wejscie węzyk z drugiej fotki ,ten pod turbiną .

[ Dodano: 2010-06-14, 22:24 ]
Mongolski pisze:"mechanicy" którzy podłaczali mi turbine wpieli mi wezyk opisywany przy pierwszym zdjeciu w zawor zaznaczony czerwona strzałka, pod tym grubym wezykiem a w zaworze n75 połaczyli wezykiem górne gniazgo z bocznym a gruszke niebieskim wezykiem opisanym na 2 zdjeciu..
:shock: Patałachy niedouczone :mrgreen: nie mają zielonego pojecia co do czego to podłaczają na pałę ,a nuż za którymś razem się uda
Ostatnio zmieniony 14 cze 2010, 22:49 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 14 cze 2010, 22:30

w oecnej konfiguracji moj zawór n75 wyglada tak:
Obrazek

ok :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 cze 2010, 22:50

Mongolski pisze:ok
ok <bravo> Klima widzę też jest :mrgreen: A tak na marginesie to jakaś rzeżba u ciebie z tym zaworkiem n75 bo normalnie to jest wtyczką do dołu

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 cze 2010, 01:26

w A4 też jest "do góry nogami" <ok>

a z tą turbiną to co było nie tak :?: turbo na WG jest praktycznie niezniszczalne ;-) to nie VNT żeby coś w nim dłubać :mrgreen: 99% niewłaściwej pracy tej turbiny to uszkodzony zawór N75 <ok>

poza tym co za palant podłączył podciśnienie z N18 na gruszkę WG :shock: taki zabieg nie dość że powoduje że zawór się nie otwiera to jeszcze może uszkodzić turbinę :shock:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 cze 2010, 22:03

masz opisy <ok>

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 16 cze 2010, 10:21

a dzieki chopaki, podłaczone tak jak powinno byc i nieczuje roznicy :evil: a szkoda.
od czego odpowiedzialny jest zawor n 18?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 cze 2010, 10:27

Mongolski pisze:podłaczone tak jak powinno byc i nieczuje roznicy
To co najmniej dziwne :shock: bo miałeś na pewno nie tak jak trzeba .
Mongolski pisze:od czego odpowiedzialny jest zawor n 18?
To taki elektrozawór ekolog :mrgreen: otwiera zawór EGR i wpuszcza spaliny do dolotu ,możesz go odłaczyć bo nic dobrego dla silnika nie robi prócz zalepiania dolotu syfem ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 cze 2010, 22:40

Mongolski pisze:a dzieki chopaki, podłaczone tak jak powinno byc i nieczuje roznicy :evil: a szkoda.
od czego odpowiedzialny jest zawor n 18?
przepływka do sprawdzenia

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 16 cze 2010, 23:18

aajt.. autko zbiera sie dobrze, np. na 4 biegu poleci 140km/h bez wysiłku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl