pozdrawiam
[B4 1.9 TDI 1Z] Nieprzyjemny zapach ropy w kabinie :(
[B4 1.9 TDI 1Z] Nieprzyjemny zapach ropy w kabinie :(
Witam, jak w temacie. Po odpaleniu silnika (nawiewy włączone) czuć wyraźnie zapach ropy. W czasie jazdy odczuwalny jest z różną intensywnością. Filtr pyłkowy nówka, na ziemi nie widać plam itp., patrząc na silnik, okolice filtra paliwa itp. nie widać sączenia ropy. Gdzie szukać jeszcze przyczyny smrodu ?
pozdrawiam
pozdrawiam
ja miałem sparciały wężyk przelewkowy przy wtryskiwaczach. Sprawdz to u siebie to najczęstrzy objaw zapachu ropy w aucie.Badmisior pisze:Gdzie szukać jeszcze przyczyny smrodu ?
Był już taki temat na forum, na przyszłość proszę używaj opcji szukaj
Pozdro
-
MUNIOR
- Forum Audi 80

- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak masz ori osłonę pod silnikiem to nie zobaczysz mimo że cieknie to osłona a raczej pianka która jest od wewnętrznej strony ma duże możliwości absorpcji wszelakich płynów :mrgreen: ,zdejm osłonę z silnika ,jak masz oczywiście i na pewno znajdziesz wyciek.U mnie osłona z napisem 1,9 TDI zdjęta zaraz po kupnie auta ,zbędny gadżet jak dla mnieBadmisior pisze:na ziemi nie widać plam itp
no i wygląda, że miałeś rację, jestem akurat po wymianie oleju itp. więc trochę po obcowałem z silnikiemSpietyq pisze:(...)lub sama pompa z pod nastawnika po prostu uszczelki puszczają.
-
MUNIOR
- Forum Audi 80

- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niech sprawdzi dokładnie skąd cieknie ,to po pierwsze ,po drugie to niech spróbuje z wyczuciem dokręcić śruby na pompie.Jak cieknie z pod dekielka nastawnika to może odkręcic i wymienić ,gorzej jak cieknie z pod nastawnika ,wtedy niestety tak jak pisze DYZIO, dawka do ustawieniaDYZIO pisze:Badmisior napisał/a:
Wygląda, że muszę szukać fachmana od pomp, orientujecie się ile mnie to szarpnie?
Sam sobie poradzisz kup tylko ori uszczelki pod nastawnik i pod dekiel nastawnika i wymieniaj później tylko dawkę będziesz musiał ustawić <ok>
Było dokładnie tak jak piszecie, ciekła ropa z pod górnej uszczelki, po wymianie na nową przez chwile było ok, i zaczęło ciec z dołu. Więc pompiarz miał co robić, ale jest już OK. <ok>
wiem, że nie na temat, ale może pomożecie;
Przy okazji pompy miałem robiony rozrząd + wszelka regulacja ( w końcu wiem, że jadę :lol: ) Przed robotą klima śmigała, aż miło (chociaż na vagu wyświetlał się jeden z błędów o niskim napięciu (klimatyzacja) i nie szło go skasować). Po wymianie rozrządu, klima nie chłodzi.
Objawy: Błąd ten sam się wyświetla, sprężarka się załącza (słychać i spadają obroty), wentylatory się włączają, nabijana była w maju, chłopaki twierdzą, że nie tykali klimy. Możliwe, że przy wymianie rozrządu coś się mogło pozmieniać? Da się samemu coś pokombinować przy sprzęgle, czy konieczna wizyta u fachowców od klimy?
wiem, że nie na temat, ale może pomożecie;
Przy okazji pompy miałem robiony rozrząd + wszelka regulacja ( w końcu wiem, że jadę :lol: ) Przed robotą klima śmigała, aż miło (chociaż na vagu wyświetlał się jeden z błędów o niskim napięciu (klimatyzacja) i nie szło go skasować). Po wymianie rozrządu, klima nie chłodzi.
Objawy: Błąd ten sam się wyświetla, sprężarka się załącza (słychać i spadają obroty), wentylatory się włączają, nabijana była w maju, chłopaki twierdzą, że nie tykali klimy. Możliwe, że przy wymianie rozrządu coś się mogło pozmieniać? Da się samemu coś pokombinować przy sprzęgle, czy konieczna wizyta u fachowców od klimy?











