Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Nieprzyjemny zapach ropy w kabinie :(

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Badmisior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 09 lut 2007, 13:17
Lokalizacja: Głuchołazy

[B4 1.9 TDI 1Z] Nieprzyjemny zapach ropy w kabinie :(

Post autor: Badmisior » 16 cze 2010, 11:43

Witam, jak w temacie. Po odpaleniu silnika (nawiewy włączone) czuć wyraźnie zapach ropy. W czasie jazdy odczuwalny jest z różną intensywnością. Filtr pyłkowy nówka, na ziemi nie widać plam itp., patrząc na silnik, okolice filtra paliwa itp. nie widać sączenia ropy. Gdzie szukać jeszcze przyczyny smrodu ? :-?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 16 cze 2010, 12:11

Badmisior pisze:Gdzie szukać jeszcze przyczyny smrodu ?
ja miałem sparciały wężyk przelewkowy przy wtryskiwaczach. Sprawdz to u siebie to najczęstrzy objaw zapachu ropy w aucie.
Był już taki temat na forum, na przyszłość proszę używaj opcji szukaj ;-) Link do tematu poniżej
:arrow: https://audi80.pl/b4-19-tdi-zapach-r ... apach+ropy


Pozdro

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 16 cze 2010, 13:26

A nie kapie olej na kolektor?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 cze 2010, 14:06

Badmisior pisze:na ziemi nie widać plam itp
Jak masz ori osłonę pod silnikiem to nie zobaczysz mimo że cieknie to osłona a raczej pianka która jest od wewnętrznej strony ma duże możliwości absorpcji wszelakich płynów :mrgreen: ,zdejm osłonę z silnika ,jak masz oczywiście i na pewno znajdziesz wyciek.U mnie osłona z napisem 1,9 TDI zdjęta zaraz po kupnie auta ,zbędny gadżet jak dla mnie

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 16 cze 2010, 20:18

Proponuje obejrzeć wężyki przelewowe od wtrysków najczęstsza przyczyna wycieków to sparciałe wężyki lub sama pompa z pod nastawnika po prostu uszczelki puszczają.

Awatar użytkownika
Badmisior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 09 lut 2007, 13:17
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: Badmisior » 25 cze 2010, 19:49

Spietyq pisze:(...)lub sama pompa z pod nastawnika po prostu uszczelki puszczają.
no i wygląda, że miałeś rację, jestem akurat po wymianie oleju itp. więc trochę po obcowałem z silnikiem ;). Ewidentnie cieknie (z górnej części pompy), po dokładnym wytarciu wszystkiego, po dosłownie chwili pracy silnika odnowa wszystko mokre :-/ Wygląda, że muszę szukać fachmana od pomp, orientujecie się ile mnie to szarpnie?

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 25 cze 2010, 21:13

Badmisior pisze:orientujecie się ile mnie to szarpnie?
Wszystko zależy od warsztatu. Ja płaciłem za uczelnienie górnej części pompy i ustawienie dawki paliwa 150zł. Pozdro

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 25 cze 2010, 22:41

Badmisior pisze:Wygląda, że muszę szukać fachmana od pomp, orientujecie się ile mnie to szarpnie?
Sam sobie poradzisz kup tylko ori uszczelki pod nastawnik i pod dekiel nastawnika i wymieniaj później tylko dawkę będziesz musiał ustawić <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 cze 2010, 11:00

DYZIO pisze:Badmisior napisał/a:
Wygląda, że muszę szukać fachmana od pomp, orientujecie się ile mnie to szarpnie?

Sam sobie poradzisz kup tylko ori uszczelki pod nastawnik i pod dekiel nastawnika i wymieniaj później tylko dawkę będziesz musiał ustawić <ok>
Niech sprawdzi dokładnie skąd cieknie ,to po pierwsze ,po drugie to niech spróbuje z wyczuciem dokręcić śruby na pompie.Jak cieknie z pod dekielka nastawnika to może odkręcic i wymienić ,gorzej jak cieknie z pod nastawnika ,wtedy niestety tak jak pisze DYZIO, dawka do ustawienia :-/

Awatar użytkownika
Badmisior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 09 lut 2007, 13:17
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: Badmisior » 05 lip 2010, 09:07

Było dokładnie tak jak piszecie, ciekła ropa z pod górnej uszczelki, po wymianie na nową przez chwile było ok, i zaczęło ciec z dołu. Więc pompiarz miał co robić, ale jest już OK. <ok>


wiem, że nie na temat, ale może pomożecie;

Przy okazji pompy miałem robiony rozrząd + wszelka regulacja ( w końcu wiem, że jadę :lol: ) Przed robotą klima śmigała, aż miło (chociaż na vagu wyświetlał się jeden z błędów o niskim napięciu (klimatyzacja) i nie szło go skasować). Po wymianie rozrządu, klima nie chłodzi.
Objawy: Błąd ten sam się wyświetla, sprężarka się załącza (słychać i spadają obroty), wentylatory się włączają, nabijana była w maju, chłopaki twierdzą, że nie tykali klimy. Możliwe, że przy wymianie rozrządu coś się mogło pozmieniać? Da się samemu coś pokombinować przy sprzęgle, czy konieczna wizyta u fachowców od klimy? :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl