[Coupe B3 2.0] Problematyka "lakierowania"
[Coupe B3 2.0] Problematyka "lakierowania"
Witam po bardzo długiej przerwie!
Otóż na dniach nabywam Coupe B3 z 90 roku. Mój problem dotyczy jej malowania na nowo. Auto było bite (błotnik przedni) i została użyta część o innym zabarwieniu. Również ogólny stan blacharski jest jak dla mnie niezadawalający. Przeczytałem wszystkie poradniki na forum lecz nadal mam troszkę pytań i wątpliwości.
Auto zamierzam doprowadzić od A do Z do stanu "niesamowitości" zarówno pod względem blacharskim jak i silnika. Silnik będzie remontowany przeze mnie samodzielnie. Co do blachy:
-ile może to kosztować?
-czy jeśli dam je lakiernikowi/blacharzowi to może on naruszyć w jakiś sposób ocynk przez swoją załóżmy niefachowość?
-prawne ujęcie zmiany koloru ---> czy to legalne?
-ogniska rdzy w coupe b3 ---> dlaczego wystąpiły? (wykluczone jest bicie w innych segmentach auta)
-jaką metodą powinien być nakładany lakier (wiem że jest kilka sposobów lakierniczych) tym samym będzie to odpowiedź do którego lakiernika się udać.
Bardzo dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc.
pozdrawiam
Hawker
Otóż na dniach nabywam Coupe B3 z 90 roku. Mój problem dotyczy jej malowania na nowo. Auto było bite (błotnik przedni) i została użyta część o innym zabarwieniu. Również ogólny stan blacharski jest jak dla mnie niezadawalający. Przeczytałem wszystkie poradniki na forum lecz nadal mam troszkę pytań i wątpliwości.
Auto zamierzam doprowadzić od A do Z do stanu "niesamowitości" zarówno pod względem blacharskim jak i silnika. Silnik będzie remontowany przeze mnie samodzielnie. Co do blachy:
-ile może to kosztować?
-czy jeśli dam je lakiernikowi/blacharzowi to może on naruszyć w jakiś sposób ocynk przez swoją załóżmy niefachowość?
-prawne ujęcie zmiany koloru ---> czy to legalne?
-ogniska rdzy w coupe b3 ---> dlaczego wystąpiły? (wykluczone jest bicie w innych segmentach auta)
-jaką metodą powinien być nakładany lakier (wiem że jest kilka sposobów lakierniczych) tym samym będzie to odpowiedź do którego lakiernika się udać.
Bardzo dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc.
pozdrawiam
Hawker
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Zeby konkkretnie zrobic auto trzeba wywalic z niego cały srodek silnik gumy nadkola, zbic wszystkie wygłuszenia, maty zabezpieczenia, zmatowic lakier położyc przynajmniej 2 warstwy bazy i 3 bezbarwnego. Do tego policzyc pospawanie miejsc z ogniskami rdzy, zabezpieczeni antykorozyjne, szpachlowanie. To nikt nie tknie Cie tego za 3 tys ani nawet za 5 tys. Moj ojciec odrestaurowuje stare auta ze stanów, i mozesz mi wiezyc ze blacharka jest najdrozsza, oczywiscie o wiele drozsza niz przy takiem aucie, ale jesli ma byc zrobione dobrze to licz sie z kwota jaka podałem.
Zmiana koloru jest legalna o ile zgłosisz to w urzedzie komunikacji.
Zmiana koloru jest legalna o ile zgłosisz to w urzedzie komunikacji.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
A co po wywalać cały środek? Przeca środek nie jest malowany pod kolor pod wygłuszeniami :shock: Jedynie drzwi, pod deską rozdzielczą, bagażnik, komora silnika.karolas123 pisze:Zeby konkkretnie zrobic auto trzeba wywalic z niego cały srodek silnik gumy nadkola, zbic wszystkie wygłuszenia, maty zabezpieczenia, zmatowic lakier położyc przynajmniej 2 warstwy bazy i 3 bezbarwnego. Do tego policzyc pospawanie miejsc z ogniskami rdzy, zabezpieczeni antykorozyjne, szpachlowanie. To nikt nie tknie Cie tego za 3 tys ani nawet za 5 tys. Moj ojciec odrestaurowuje stare auta ze stanów, i mozesz mi wiezyc ze blacharka jest najdrozsza, oczywiscie o wiele drozsza niz przy takiem aucie, ale jesli ma byc zrobione dobrze to licz sie z kwota jaka podałem.
Zmiana koloru jest legalna o ile zgłosisz to w urzedzie komunikacji.
Rozbierałeś kiedyś audi 80?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Panowie nie ma co się oburzać , za 3000zł to sobie można w stodole popsikać poobklejane taśmą malarską autko...
Jeśli remont ma być profi to najpierw musi wziąść się do roboty blacharz rozbroić , oczyścić , naprawić , poprawić pasowanie elementów-bo bezwypadków jak na lekarstwo... (a miejsc skorodowanych po 20latach jest więcej niż widać z zewnątrz) zakonserwować.Potem lakiernik , zbrojenie , polerka.
Ekstreme profi : wycinamy/demontujemy szyby do remontu i lakieru a potem wklejamy/montujemy.To jest 100% zabezpieczenia wszystkie płaszczyzny wszystkie profile.
Mnóstwo czasu to zajmuje.Jeśli fachowiec jest dobry to ma tyle roboty że zaśpiewa 6000-8000zł za kompleksową blacharkę z lakierowaniem.
Albo nas stać i robimy kompleksowo u fachowca dającego gwarancję , albo pomału samemu.
Gwarantuje wam że mało kto tak to wykona raczej będzie przekonywał że nie wszystko trzeba , bo po co ma czas tracić jak na placu auta do roboty czekają.
Jeśli remont ma być profi to najpierw musi wziąść się do roboty blacharz rozbroić , oczyścić , naprawić , poprawić pasowanie elementów-bo bezwypadków jak na lekarstwo... (a miejsc skorodowanych po 20latach jest więcej niż widać z zewnątrz) zakonserwować.Potem lakiernik , zbrojenie , polerka.
Ekstreme profi : wycinamy/demontujemy szyby do remontu i lakieru a potem wklejamy/montujemy.To jest 100% zabezpieczenia wszystkie płaszczyzny wszystkie profile.
Mnóstwo czasu to zajmuje.Jeśli fachowiec jest dobry to ma tyle roboty że zaśpiewa 6000-8000zł za kompleksową blacharkę z lakierowaniem.
Albo nas stać i robimy kompleksowo u fachowca dającego gwarancję , albo pomału samemu.
Gwarantuje wam że mało kto tak to wykona raczej będzie przekonywał że nie wszystko trzeba , bo po co ma czas tracić jak na placu auta do roboty czekają.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Po niezłych przejściach musiałaby być 80'tka, żeby coś spawać jej w podłodze. Dla ori zabezpieczeń 22 lata to jak splunięcie. Wiem to z autopsji, bo w ostatnich dniach rozebrałem cały środek (bez deski) aby sprawdzić stan podłogi itp. Usunąłem tylko grzyb z wygłuszenia podłogi, blacha zdrowa jak z fabryki, aż się śmiałem sam do siebie, że mógłbym zrobić teraz zdjęcie a w podpisie do zdjęcia napisać "fotografia wykonana w hali montażowej 31 czerwca 1990r".karolas123 pisze:trepek, Jak wyobrazasz sobie spawanie czegos na podwoziu albo na podłodze bez wywalania wnetrza? przeciesz to wszystko sie spali. A zeby było profi wypadało by zdjac deske. przy czym reszta srodka to juz pikus.
Oczywiścię mówię o b3 i b4, nieocynkowane b2 to już inna bajka i tutaj oczywiście trzeba co nie co dospawać po tylu latach. I tak jak piszesz, bez wyjęcia się nie obejdzie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok