maryjann pisze:Witam jakie najlepiej części kupić do wymiany rozrządu jakich firm ? I jakie bo nie wiem a chce zawieść na warsztat Dobre a nie ze oni mi wcisną jakieś nie fajne. I pytanie pompę wody też się wtedy wymienia ? Bo pisałem do jednego jaki koszt to tak odpisał
koszt wymiany rozrządu bez pompy wody to 180zł, a z pompą wody to 230zł.
Nie rozumiem
Pełny komplet, żeby mieć spokój na dłuższy czas powinien wyglądać tak:
- pasek rozrządu (Contitech lub Geates)
- rolka napinająca (INA)
- rolka kierunkowa ze śruba nowa (INA)
- uszczelniacze przy rozrządzie 3szt. (Reinz)
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelki małe pod śruby dokrecające pokrywę zaworów
- pompa wodna (SKF lub HEPU)
- pozostałe paski klinowe (Contitech lub Gates) do alternatora i pompy wodnej (i tak się je zdejmuje do zakładania rozrządu, wiec ich wymiana w cenie całości, a później jak Ci pęknie jakis, to niepotrzebna kasa na robociznę)
Mam nadzieje, ze pomoglem, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 lip 2010, 06:14 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.
Uszczelka pokrywy zaworów czy uszczelka pod głowicę? Zresztą po co wymieniać coś, jak nie cieknie? Nadgorliwość gorsza od faszyzmu biorąc pod uwagę to, że tą uszczelkę można w każdej chwili zmienić a skrzywienie dekla przy wymianie może doprowadzić do szewskiej pasji...
-rolka (np. INA, SKF)
-napinacz (INA)
-pasek (Contitech)
całość kosztuje ok 220zł i żeby wszystko wymienić trzeba klucz nasadowy 13mm, imbus 6mm, klucz nasadowy 10mm (do zdjęcia listwy z wiatrakami) i coś do zdjęcia paska alternatora, godzina roboty i pasek spokojnie śmiga <ok>
do zdjęcia paska od wspomagania (i pompy wody) wystarczy płaski klucz, sprytne ręce i kolega co zakręci pół obrotu rozrusznikiem reszta prosta jak bułka z masłem i bardzo się przydaje lakier do paznokci (to wersja dla leniwych :mrgreen: )
uszczelki pod głowicą nie ma sensu zmieniać jak jest dobra gdyż są to bardzo duże koszta (koszta wymiany + uszczelka ok 70zł + nowy olej silnika + nowy płyn chłodniczy) a jak jeszcze dojdzie planowanie głowicy itp. to już.... :shock:
Zapomniałeś o nowych szpilkach przy wymianie uszczelki. Nie daj Boże jak się jakaś ukręci, trzeba jechać później na jej wyciąganie a przyjemność ta kosztuje ok 80zł.
trepek pisze:
Uszczelka pokrywy zaworów czy uszczelka pod głowicę? Zresztą po co wymieniać coś, jak nie cieknie? Nadgorliwość gorsza od faszyzmu biorąc pod uwagę to, że tą uszczelkę można w każdej chwili zmienić a skrzywienie dekla przy wymianie może doprowadzić do szewskiej pasji...
Uszczelka pokrywy zaworow, a i tak trzeba ja zdjac, zeby wyregulowac kąt wtrysku po wymianie rozrzadu, a jak juz ruszana to zwykle zawsze zaczyna cieknac
[ Dodano: 2010-07-06, 06:24 ]
maryjann pisze:A mógł bym prosić o dokładnie jakie ? Bo jest kilka z tej firmy i mam problem tylko ceną się różnią.
Tak jak pompa wody jest za 100zł i za 200zł. Bo ona ma być z obudową czy bez ?
Jesli chodzi o to czy z obudowa pompa wody czy bez, to jesli nie peknieta obudowa pompy,
to wymienia sie tylko jej czesc do uszczelki, czyli te pompy bez obudowy,
a taka przyzwoita i nie droga to HEPU, kolo 50zl koszt bez obudowy.
A tu masz zdj jak wyglada calosc pompy i zaznaczone w kolku ze strzalkami, ta czesc pompy sprzedawana jako "pompa bez obudowy" do tej linii uszczelki, czyli to jest przykrecana pokrywa z trzpieniem łożyskowany do mocowania kółka do paska klinowego, a wewnątrz trzpień zakończony śmiegiełkiem, który wymusza ruch płynu chłodniczego.
-rolka (np. INA, SKF)
-napinacz (INA)
-pasek (Contitech)
całość kosztuje ok 220zł i żeby wszystko wymienić trzeba klucz nasadowy 13mm, imbus 6mm, klucz nasadowy 10mm (do zdjęcia listwy z wiatrakami) i coś do zdjęcia paska alternatora, godzina roboty i pasek spokojnie śmiga <ok>
do zdjęcia paska od wspomagania (i pompy wody) wystarczy płaski klucz, sprytne ręce i kolega co zakręci pół obrotu rozrusznikiem reszta prosta jak bułka z masłem i bardzo się przydaje lakier do paznokci (to wersja dla leniwych :mrgreen: )
uszczelki pod głowicą nie ma sensu zmieniać jak jest dobra gdyż są to bardzo duże koszta (koszta wymiany + uszczelka ok 70zł + nowy olej silnika + nowy płyn chłodniczy) a jak jeszcze dojdzie planowanie głowicy itp. to już.... :shock:
To niezły z Ciebie optymista w godzine zrobic rozrzad..hehehe
U mnie mechanik, z pomoca drugiego co jakis czas wymienial komplet rozrzadu,
z pompa wody i termostatem i paski klinowe oba alternatora oraz pompy wody grubo ponad 4 godziny, wiec nie jest możliwe w godzine tego zrobic w takim normalnym tempie.
Dodam ze u mnie klima, wiec moze gorszy dostęp, ale to wiele nie zmienia do czasu
TDI80 pisze:Uszczelka pokrywy zaworow, a i tak trzeba ja zdjac, zeby wyregulowac kąt wtrysku po wymianie rozrzadu, a jak juz ruszana to zwykle zawsze zaczyna cieknac
do regulacji kąta wtrysku nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów :!: jedyne co jest potrzebne to VAG i klucz 13mm (płaski i nasadowy)
TDI80 pisze:To niezły z Ciebie optymista w godzine zrobic rozrzad..hehehe
U mnie mechanik, z pomoca drugiego co jakis czas wymienial komplet rozrzadu,
z pompa wody i termostatem i paski klinowe oba alternatora oraz pompy wody grubo ponad 4 godziny, wiec nie jest możliwe w godzine tego zrobic w takim normalnym tempie.
Dodam ze u mnie klima, wiec moze gorszy dostęp, ale to wiele nie zmienia do czasu
jak wymieniał pompę wody i termostat to się zgodzę, sam rozrząd idzie zrobić w godzinę może półtorej i pomocnik jest potrzebny jedynie po to żeby zakręcił "pół obrotu" rozrusznikiem aby zrzucić pasek od wspomagania
więc do wymiany rozrządu masz:
-3 śruby na klucz 10mm od listwy wiatraków (mocowane na górze do chłodnicy)
-1 plastikowa śruba na środku górnej części osłony rozrządu
-4 śruby na imbus 6mm od koła (dwóch) na wale silnika
-3 śruby klucz 10mm od dolnej osłony rozrządu
-1 nakrętka na 13mm od napinacza
-1 śruba imbus 6mm od rolki paska
no i przydaje się klucz oczkowy 19mm do kręcenia wałem silnika żeby dokładnie ustawić położenie 0
jeśli jest klima to zależy którędy są puszczone rurki, jeżeli nie ma problemu z wyjęciem wiatraków to wszystko robi się błyskawicznie
TDI80 pisze:a taka przyzwoita i nie droga to HEPU, kolo 50zl koszt bez obudowy.
:shock: Gdzie kolega takie tanie Hepu widział :?: To ja za jakąś marną febi zabuliłem 70 zeta ,innych akurat nie było .Pompa Hepu w tej cenie zalatuje mi podróbą
[ Dodano: 2010-07-06, 10:39 ]
UKI_XX pisze:TDI80 napisał/a:
Uszczelka pokrywy zaworow, a i tak trzeba ja zdjac, zeby wyregulowac kąt wtrysku po wymianie rozrzadu, a jak juz ruszana to zwykle zawsze zaczyna cieknac
do regulacji kąta wtrysku nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów :!: jedyne co jest potrzebne to VAG i klucz 13mm (płaski i nasadowy)
Dokładnie ,pokrywę można zrzucić (ja nigdy tego nie robię bo nie widzę w tym sensu ) jak ktoś lubi nadawać sobie roboty i sprawdzać czy faz rozrządu nie zruszył ,nie ma to nic wspólnego z kątem wtrysku
UKI_XX pisze:
do regulacji kąta wtrysku nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów :!: jedyne co jest potrzebne to VAG i klucz 13mm (płaski i nasadowy)
Ewentualnie czujnik zegarowy. Ale jak wiadomo, ustawia się wtedy 10 razy dłużej Zawsze można również ustawiać na "oko, słuch i węch" jak to robi m.in. arwam.
UKI_XX pisze:do regulacji kąta wtrysku nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów :!: jedyne co jest potrzebne to VAG i klucz 13mm (płaski i nasadowy)
W każdym razie wiem, ze bylo trzeba zdjąć, to może do ustawienia położenia wału,
bo znaczniki sa przecież widoczne dopiero po zdjęciu dekla, zgadza się?
A jeśli chodzi o kąt wtrysku to jaki powinien być ustawiony, jaka wartość na VAG-u?
UKI_XX pisze:jak wymieniał pompę wody i termostat to się zgodzę, sam rozrząd idzie zrobić w godzinę może półtorej i pomocnik jest potrzebny jedynie po to żeby zakręcił "pół obrotu" rozrusznikiem aby zrzucić pasek od wspomagania
więc do wymiany rozrządu masz:
-3 śruby na klucz 10mm od listwy wiatraków (mocowane na górze do chłodnicy)
-1 plastikowa śruba na środku górnej części osłony rozrządu
-4 śruby na imbus 6mm od koła (dwóch) na wale silnika
-3 śruby klucz 10mm od dolnej osłony rozrządu
-1 nakrętka na 13mm od napinacza
-1 śruba imbus 6mm od rolki paska
no i przydaje się klucz oczkowy 19mm do kręcenia wałem silnika żeby dokładnie ustawić położenie 0
jeśli jest klima to zależy którędy są puszczone rurki, jeżeli nie ma problemu z wyjęciem wiatraków to wszystko robi się błyskawicznie
Ten moj mechanik i tak lepszy niż inni, bo tylko wyciągał właśnie wiatraki, a wszyscy inni chcieli cały przód rozbierać łącznie ze zderzakami i oczywiście kasę 2 x większą.
I to caly zestaw kluczy? A żeby założyć uszczelniacze na wałki, to przecież potrzeba zdjac tez wszystkie 3 kola i tylko walki zostawic same i chyba jakiś większy klucz potrzebny?
[ Dodano: 2010-07-06, 19:08 ]
MUNIOR pisze:[Gdzie kolega takie tanie Hepu widział :?: To ja za jakąś marną febi zabuliłem 70 zeta ,innych akurat nie było .Pompa Hepu w tej cenie zalatuje mi podróbą
No może, to było kolo maksimum 70zl, nie pamiętam dokładnie, bo ze 2 lata temu było,
ale na pewno HEPU i w tych granicach 50-70zl nie cala tylko ta wersja bez obudowy, a to chyba z Inter-Cars bylo brane.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2010, 18:57 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.
TDI80 pisze:I to caly zestaw kluczy? A żeby założyć uszczelniacze na wałki, to przecież potrzeba zdjac tez wszystkie 3 kola i tylko walki zostawic same i chyba jakiś większy klucz potrzebny?
taa.. wspomniany wyżej klucz 19mm do odkręcenia śruby trzymającej koło wałka rozrządu, pozostałych nie patrzyłem na jaki klucz ale chyba ten sam, a żeby wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu trzeba poluzować (a najlepiej zdjąć) pierwszą stopkę i tam idzie nasadowa 13
Rozumiem że się nada?? Bo u mnie w 3City śpiewają za pasek gatesa i rolki ina 360zł a do tego jeszcze dochodzi 200 albo nawet 200+ wymiana, także jeśli te z w/w aukcji się pakuje ori do tego 4 kołowego cudeńka to cena mi jak najbardziej odpowiada <ok>
kurcze nie spojrzałem u siebie czy jest wycięcie w kołnierzu na zablokowanie napinacza, ale i tak ja zakładałem ten z "płetwą" i moim zdaniem jest lepszy bo pewniej się trzyma a poza tym pasuje do każdego TDI
jeżeli pod napinaczem jest w kołnierzu rowek mniej więcej na godzinie 11 (jak ktoś widział wskazówkowy zegarek to będzie wiedział o co chodzi :mrgreen: ) to ten napinacz bez płetwy podejdzie a jak nie to trzeba ten z płetwą <ok>
w aukcji ma napisane że może sprawdzić jeśli podam mu numer silnika - sprawdzałem teraz a że nie chciało mi się ściągać tych plastików to trochę się nagimnastykowałem
1Z 085662
Mam nadzieję że "napinacz" będzie pasował, bo trochę się pośpieszyłem i już wylicytowałem ... albo że facet będzie na tyle fair, że pozwoli się wycofać albo na co większą mam nadzieję zamieni na "tę właściwszą" rolkę ...