[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
e tam ja nigdy nie sciagalem kola walka rozrzadu jeszcze w tdi jest troche trudniej bo jest dodatkowa rolkaKrzysztoflk pisze:Bez poluzowania koła z stozka wałka rozrzadu cieko jest załozyc pasek szczególnie jak zablokowane jest koło pompy wtryskowej wtedy trzeba uwazac zeby wał sie nie przestawił z GMP.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Dokładnie się z Toba zgadzam kolego a trzeba popuszczac kółko pasowe tak jak pisza w ksiazkach dlatego ze pasek moze byc o setne milimetra inny niz poprzedni lub pół zabka i wtedy idealnie nigdy bez zwolnienia koła z stozka nie zgra sie zaworów będzie rozrzad rozjechany i nie pomoze rzaden wag i ustawianie katu wtrysku komputerem jak mechanik nie poluzowywał koła pasowego z wałka rozrządu przy wymianie paska.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Dołączę się do tematu. Ja wymieniam rozrząd co 60 tyś. km. Polecam części dobre gatunkowo. Zawsze zmieniam napinacz i rolkę. Przy 250 tyś. zmieniłem koło wału korbowego (wypracowane), obowiązkowo wymiana śruby mocującej. Śruba ta jak i koła wałka rozrządu montaż na kleju. Pompa wody do wymiany jak cieknie lub głośno pracuje. Zawsze należy luzować koło wałka rozrządu przy jednoczesnym blokowaniu wałka. Nie trzeba do tego ściągacza, koło można zbić wybijakiem od tyłu. Nigdy nie demontuję wentylatorów czy chłodicy. Pomimo iż mam klimę i jest trochę ciasno spokojnie pasek można zmienić bez ich demontażu. Polecam zmianę śrub mocujących koło pasowe wału korbowego, przy następnej zmianie nie będzie problemu z odkręceniem (lubią sie obrobić) a to groszowe sprawy. Jeszcze jedno, po zmontowaniu wypadałoby wyregulować kąt wtrysku. Nie mam VAGA więc robię to w warsztacie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
a uszczelniacz na wale :?: :?: :?: , trzeba jeszcze sprawdzić koło na wale korbowym czy nie jest zerwany klin , i wtedy nie ustawisz rozrządu na 100% :mrgreen:Krzysztoflk pisze:Masz racje jak trafisz na pasek idealnie zbizony długoscią do starego to nic sie nie zmieni a uszczelniacze masz tylko zimering na wałku rozrzadu.