Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(

ODPOWIEDZ
Gregor86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:17
Lokalizacja: Oława

Post autor: Gregor86 » 29 maja 2008, 00:01

Witam!
słuchajcie znowu lipa :-( wymienilem rolki + oczywiście pasek i wszystko wygladało na pierwszy rzut oka wygladało w porządku..przejechałem 300km zdejmuje z ciekawości osłonę, patrzę i "pięknie" widać jak mi sie pasek rozrząduje zeskrawuje(miejscami widac juz zbrojenie) :cry: ehh trzeba szykowac sie do wymiany, a z waszych wypowiedzi wnioskuje, ze moze to byc wina kola na wale korbowym. Ile orientacyjnie kosztuje takie kolo?? :-|

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 29 maja 2008, 10:47

Kolo na wale korbowym kosztuje okolo 40-70zl jezeli mowimy o tym malym. czasami bywa potrzeba wymiany kola pasowego walu to koszt okolo 400zl czasami jezeli jest bicie na tym malym kole trzeba planowac wał aby to wszystko gralo ostatnio przeszedlem to koszta wyniosly mnie 700zł ale teraz wszystko gra.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 maja 2008, 10:50

A pisałem wymienic koło zęb ate wału korbowego ;-) były by mniejsze koszta, dobrej firmy to kółko kosztuje 90zł

Max
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2007, 23:37

[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu

Post autor: Max » 30 maja 2008, 21:44

Miałem to samo wymień wszystkie koła zębate łącznie z kołem na pompie pasek i jeszcze raz rolkę będzie ok.

Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: Grześko » 01 cze 2008, 00:04

Widzę że miałem szczęście i zakończyło się u mnie na wymianie tylko zestawu "normalnego" bez kół. :lol:

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 09 cze 2008, 19:35

Witam, miałem dokładnie taki sam problem z tym pasiem rozrządu, wymieniłem wszystko, koła górne dolne, napinacze i dalej to samo, nawet szlifowali mi końcówkę wału korbowego na którym osadzone jest dolne koło i nic.. dalej ścinało.... :-(
Okazało się że pompa na której osadzone jest koło była przekżywiona, wystarczyło za pompę podłożyć dosłownie jedną zwykłą podkładkę za 10 groszy i pasek wrócił na miejsce.... .

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 03 sty 2009, 08:42

ile biorą za wymiane?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 sty 2009, 09:24

To zależy około 350zł często mniej rzadziej więcej. <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 03 sty 2009, 14:57

Dokładnie jak Piotrek napisał co 60 tyś wymieniałem teraz u siebie robocizna 300 zł części razem z pompą wody 350 zł a co do pompy wody to ja bym wymienił koszt nie duży a już więcej nie musisz tam zaglądać ;-)

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 03 sty 2009, 15:18

300 :shock:
a co do ceny w tamtym roku za wymianę kpl. rozrządu w 1Z 70 pln.
w AFN za wymianę kpl. rozrządu + pompa wody+ simer wału i wałka 80 pl.
trochę to po znajomości ale w miarę przyzwoitym warsztacie, tak że cena w granicach 300 pln. jest według mnie sporo wygórowana,

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 sty 2009, 16:20

MARCIN 80B4 pisze:a co do ceny w tamtym roku za wymianę kpl. rozrządu w 1Z 70 pln.
w AFN za wymianę kpl. rozrządu + pompa wody+ simer wału i wałka 80 pl.
Za tyle to chyba jakiś nienormalny kowal robi.
MARCIN 80B4 pisze:tak że cena w granicach 300 pln. jest według mnie sporo wygórowana,
Zastanów się czy chciało by Ci się rozbierać pół auta za takie pieniądze, ja jako osoba grzebiąca w tym jestem zdania że 300zł to i tak za mało.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 03 sty 2009, 17:08

MARCIN 80B4, dziwne te ceny, jeszcze w golfie to moze bym pomyslal o tym ale w audi troche wiecej jest grzebania i rozbierania, jesli za tyle zrobiles plus dla Ciebie ale ja bym tyle nie wzial za swoja robote

kiedys mi w golfie koles sprzeglo wymienil za 80 zl po znajomosci a biora po 300 ale mi az glupio sie zrobilo jak potem sam zmienialem sobie sprzeglo ze tak malo koles krzyknal bo zobaczylem ile to roboty

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 03 sty 2009, 17:59

ok już tłumacze z racji mojej pracy znam 90 % mechaników z mojej okolicy a z tym panem też handluje choć on większość części bierze z JC, pan ten ma 2 stanowiska zatrudnia dwóch mechaników + on oczywiście wszystko legal, wymiana rozrządu u niego w zależności od modelu zaczyna się od 100 z jego częściami wiadomo na częściach przytnie choć nie tyle co sklep,i uwierzcie mi terminy pozajmowane na co najmniej 2 tygodnie, nie wiem jak wam ale jemu się to opłaca, według mnie jedyny uczciwy mechanik jakiego znam i oczywiście każdemu znajomemu go polecam. Kumpel wymieniał ostatnio u niego rozrząd w Ibizie ASV za robotę zapłacił 150 pln. + części ode mnie :lol:
Solskier pisze:MARCIN 80B4 napisał/a:
tak że cena w granicach 300 pln. jest według mnie sporo wygórowana,
Zastanów się czy chciało by Ci się rozbierać pół auta za takie pieniądze, ja jako osoba grzebiąca w tym jestem zdania że 300zł to i tak za mało.
Jak bym miał odpowiednie narzędzia i wiedzę to w swoich samochodach na pewno sam bym sobie rozrząd zmieniał, co do wymiany w celach zarobkowych to szczerze powiem nie wiem ile czasu to zajmuje, ale jeszcze biednego mechanika nie spotkałem :mrgreen:
oczywiście warsztat o którym pisze istnieje <ok> http://www.firmy.net/stacje-obslugi-i-s ... WW9HC.html

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 sty 2009, 19:52

Solskier pisze:
MARCIN 80B4 pisze:a co do ceny w tamtym roku za wymianę kpl. rozrządu w 1Z 70 pln.
w AFN za wymianę kpl. rozrządu + pompa wody+ simer wału i wałka 80 pl.
Za tyle to chyba jakiś nienormalny kowal robi.
MARCIN 80B4 pisze:tak że cena w granicach 300 pln. jest według mnie sporo wygórowana,
Zastanów się czy chciało by Ci się rozbierać pół auta za takie pieniądze, ja jako osoba grzebiąca w tym jestem zdania że 300zł to i tak za mało.
popieram Piotrka i myśle że wiedza i praca mechanika zostanie bardziej doceniona i zarobki podskoczą oczywiscie mowie tu o mechaniku ktory wie w czym rzecz bo np ten co planuje glowice bierze 30 , 50zl a ten co podpina pod kompa i kasuje błedy tyle samo to dla mnie troche dziwne

[ Dodano: 2009-01-03, 19:56 ]
ostatnio moj kolega mial problem ze skoda octavia 1.9tdi nie chciala mu wogole zapalic zero bledów na kompie, 1 mechanik powiedzial ze silnik jest kaput, 2 ze pompe trzeba regenerowac, 3 ze rozrusznik trzeba wymienic, jeden probowal zapalac za pomoca samostart i nic dodam ze zawor odcinajacy paliwko mial zasilanie i kąt wtrysku byl ok, wiec co jeszcze moglo byc?????a jeszcze jeden mowil mu ze trzeba cos tam powgrywac nowego do sterownika

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 07 sty 2009, 01:03

Oj ile sie ja juz rozrządów nazmieniałem :roll: zarówno pracując w ASO jak i prywatnie na fuche ... a w swoim aucie nie mam czasu zrobić :-/
Szewc w podartych butach chodzi

np w passacie b5 tdi to jakieś 400zł, b4 tdi 200, b4 benz 120, GM astra F od 80zl

Ten kto przy tym robi na codzien wie, że nie zawsze jest kolorowo.
Niektóre śruby nie chcą się odkręcić, niektóre urywają bo zapieczone na amen, albo wychodzą miny i kombinacje poprzednich włascicieli. różnie z tym bywa.

Ogólnie auta grupy VAG są stosunkowo przyjemne przy wymianie rozrządu. no moze poza tym że w audikach i pasakach trzeba przód demontować. albo LT i Craftery to jest przesada...
GM są też przyjemne do rozrządu, fordy zwłaszcza mondki i escorty, nie lubie robić hondy i reszty japońców, a nienawidze dajewoo matrix

rozrząd srednio co 60-70kkm
albo wcześniej gdy rolki zaczynają szumieć lub pasek jest luźny po sprawdzeniu tensjometrem, lub gdy pasek tnie przez małe koło zębate.

A pompe wody warto zmienić od razu nawet jeśli dobra bo koszt niewielki ale przynajmniej świety spokój.
chinszczyzna na allegro to aż 35 zł
SKF koło 100zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl