[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(
Witam!
słuchajcie znowu lipa wymienilem rolki + oczywiście pasek i wszystko wygladało na pierwszy rzut oka wygladało w porządku..przejechałem 300km zdejmuje z ciekawości osłonę, patrzę i "pięknie" widać jak mi sie pasek rozrząduje zeskrawuje(miejscami widac juz zbrojenie) :cry: ehh trzeba szykowac sie do wymiany, a z waszych wypowiedzi wnioskuje, ze moze to byc wina kola na wale korbowym. Ile orientacyjnie kosztuje takie kolo?? :-|
słuchajcie znowu lipa wymienilem rolki + oczywiście pasek i wszystko wygladało na pierwszy rzut oka wygladało w porządku..przejechałem 300km zdejmuje z ciekawości osłonę, patrzę i "pięknie" widać jak mi sie pasek rozrząduje zeskrawuje(miejscami widac juz zbrojenie) :cry: ehh trzeba szykowac sie do wymiany, a z waszych wypowiedzi wnioskuje, ze moze to byc wina kola na wale korbowym. Ile orientacyjnie kosztuje takie kolo?? :-|
Kolo na wale korbowym kosztuje okolo 40-70zl jezeli mowimy o tym malym. czasami bywa potrzeba wymiany kola pasowego walu to koszt okolo 400zl czasami jezeli jest bicie na tym malym kole trzeba planowac wał aby to wszystko gralo ostatnio przeszedlem to koszta wyniosly mnie 700zł ale teraz wszystko gra.
[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu
Miałem to samo wymień wszystkie koła zębate łącznie z kołem na pompie pasek i jeszcze raz rolkę będzie ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
Witam, miałem dokładnie taki sam problem z tym pasiem rozrządu, wymieniłem wszystko, koła górne dolne, napinacze i dalej to samo, nawet szlifowali mi końcówkę wału korbowego na którym osadzone jest dolne koło i nic.. dalej ścinało....
Okazało się że pompa na której osadzone jest koło była przekżywiona, wystarczyło za pompę podłożyć dosłownie jedną zwykłą podkładkę za 10 groszy i pasek wrócił na miejsce.... .
Okazało się że pompa na której osadzone jest koło była przekżywiona, wystarczyło za pompę podłożyć dosłownie jedną zwykłą podkładkę za 10 groszy i pasek wrócił na miejsce.... .
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Za tyle to chyba jakiś nienormalny kowal robi.MARCIN 80B4 pisze:a co do ceny w tamtym roku za wymianę kpl. rozrządu w 1Z 70 pln.
w AFN za wymianę kpl. rozrządu + pompa wody+ simer wału i wałka 80 pl.
Zastanów się czy chciało by Ci się rozbierać pół auta za takie pieniądze, ja jako osoba grzebiąca w tym jestem zdania że 300zł to i tak za mało.MARCIN 80B4 pisze:tak że cena w granicach 300 pln. jest według mnie sporo wygórowana,
MARCIN 80B4, dziwne te ceny, jeszcze w golfie to moze bym pomyslal o tym ale w audi troche wiecej jest grzebania i rozbierania, jesli za tyle zrobiles plus dla Ciebie ale ja bym tyle nie wzial za swoja robote
kiedys mi w golfie koles sprzeglo wymienil za 80 zl po znajomosci a biora po 300 ale mi az glupio sie zrobilo jak potem sam zmienialem sobie sprzeglo ze tak malo koles krzyknal bo zobaczylem ile to roboty
kiedys mi w golfie koles sprzeglo wymienil za 80 zl po znajomosci a biora po 300 ale mi az glupio sie zrobilo jak potem sam zmienialem sobie sprzeglo ze tak malo koles krzyknal bo zobaczylem ile to roboty
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
ok już tłumacze z racji mojej pracy znam 90 % mechaników z mojej okolicy a z tym panem też handluje choć on większość części bierze z JC, pan ten ma 2 stanowiska zatrudnia dwóch mechaników + on oczywiście wszystko legal, wymiana rozrządu u niego w zależności od modelu zaczyna się od 100 z jego częściami wiadomo na częściach przytnie choć nie tyle co sklep,i uwierzcie mi terminy pozajmowane na co najmniej 2 tygodnie, nie wiem jak wam ale jemu się to opłaca, według mnie jedyny uczciwy mechanik jakiego znam i oczywiście każdemu znajomemu go polecam. Kumpel wymieniał ostatnio u niego rozrząd w Ibizie ASV za robotę zapłacił 150 pln. + części ode mnie :lol:
oczywiście warsztat o którym pisze istnieje <ok> http://www.firmy.net/stacje-obslugi-i-s ... WW9HC.html
Jak bym miał odpowiednie narzędzia i wiedzę to w swoich samochodach na pewno sam bym sobie rozrząd zmieniał, co do wymiany w celach zarobkowych to szczerze powiem nie wiem ile czasu to zajmuje, ale jeszcze biednego mechanika nie spotkałem :mrgreen:Solskier pisze:MARCIN 80B4 napisał/a:
tak że cena w granicach 300 pln. jest według mnie sporo wygórowana,
Zastanów się czy chciało by Ci się rozbierać pół auta za takie pieniądze, ja jako osoba grzebiąca w tym jestem zdania że 300zł to i tak za mało.
oczywiście warsztat o którym pisze istnieje <ok> http://www.firmy.net/stacje-obslugi-i-s ... WW9HC.html
popieram Piotrka i myśle że wiedza i praca mechanika zostanie bardziej doceniona i zarobki podskoczą oczywiscie mowie tu o mechaniku ktory wie w czym rzecz bo np ten co planuje glowice bierze 30 , 50zl a ten co podpina pod kompa i kasuje błedy tyle samo to dla mnie troche dziwneSolskier pisze:Za tyle to chyba jakiś nienormalny kowal robi.MARCIN 80B4 pisze:a co do ceny w tamtym roku za wymianę kpl. rozrządu w 1Z 70 pln.
w AFN za wymianę kpl. rozrządu + pompa wody+ simer wału i wałka 80 pl.
Zastanów się czy chciało by Ci się rozbierać pół auta za takie pieniądze, ja jako osoba grzebiąca w tym jestem zdania że 300zł to i tak za mało.MARCIN 80B4 pisze:tak że cena w granicach 300 pln. jest według mnie sporo wygórowana,
[ Dodano: 2009-01-03, 19:56 ]
ostatnio moj kolega mial problem ze skoda octavia 1.9tdi nie chciala mu wogole zapalic zero bledów na kompie, 1 mechanik powiedzial ze silnik jest kaput, 2 ze pompe trzeba regenerowac, 3 ze rozrusznik trzeba wymienic, jeden probowal zapalac za pomoca samostart i nic dodam ze zawor odcinajacy paliwko mial zasilanie i kąt wtrysku byl ok, wiec co jeszcze moglo byc?????a jeszcze jeden mowil mu ze trzeba cos tam powgrywac nowego do sterownika
Oj ile sie ja juz rozrządów nazmieniałem :roll: zarówno pracując w ASO jak i prywatnie na fuche ... a w swoim aucie nie mam czasu zrobić
Szewc w podartych butach chodzi
np w passacie b5 tdi to jakieś 400zł, b4 tdi 200, b4 benz 120, GM astra F od 80zl
Ten kto przy tym robi na codzien wie, że nie zawsze jest kolorowo.
Niektóre śruby nie chcą się odkręcić, niektóre urywają bo zapieczone na amen, albo wychodzą miny i kombinacje poprzednich włascicieli. różnie z tym bywa.
Ogólnie auta grupy VAG są stosunkowo przyjemne przy wymianie rozrządu. no moze poza tym że w audikach i pasakach trzeba przód demontować. albo LT i Craftery to jest przesada...
GM są też przyjemne do rozrządu, fordy zwłaszcza mondki i escorty, nie lubie robić hondy i reszty japońców, a nienawidze dajewoo matrix
rozrząd srednio co 60-70kkm
albo wcześniej gdy rolki zaczynają szumieć lub pasek jest luźny po sprawdzeniu tensjometrem, lub gdy pasek tnie przez małe koło zębate.
A pompe wody warto zmienić od razu nawet jeśli dobra bo koszt niewielki ale przynajmniej świety spokój.
chinszczyzna na allegro to aż 35 zł
SKF koło 100zł
Szewc w podartych butach chodzi
np w passacie b5 tdi to jakieś 400zł, b4 tdi 200, b4 benz 120, GM astra F od 80zl
Ten kto przy tym robi na codzien wie, że nie zawsze jest kolorowo.
Niektóre śruby nie chcą się odkręcić, niektóre urywają bo zapieczone na amen, albo wychodzą miny i kombinacje poprzednich włascicieli. różnie z tym bywa.
Ogólnie auta grupy VAG są stosunkowo przyjemne przy wymianie rozrządu. no moze poza tym że w audikach i pasakach trzeba przód demontować. albo LT i Craftery to jest przesada...
GM są też przyjemne do rozrządu, fordy zwłaszcza mondki i escorty, nie lubie robić hondy i reszty japońców, a nienawidze dajewoo matrix
rozrząd srednio co 60-70kkm
albo wcześniej gdy rolki zaczynają szumieć lub pasek jest luźny po sprawdzeniu tensjometrem, lub gdy pasek tnie przez małe koło zębate.
A pompe wody warto zmienić od razu nawet jeśli dobra bo koszt niewielki ale przynajmniej świety spokój.
chinszczyzna na allegro to aż 35 zł
SKF koło 100zł