[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(
Jak to jest z tym rozbieraniem przodu w B4 1z do wymiany rozrzadu....
Nigdy tego nie robilem i wcale sie niemadrze ale chcialem spytac czy niewystarczy tylko wymontowac sobie wentylatorow???
Troszke miejsca to daje...
Napewno wiem ze sam pasek zdjac i zalozyc mozna zrobic bez rozbierania przodu no ale wiadomo do odkrecenia reszty to moze byc ciasno,
Jak to panowie widzicie??
Nigdy tego nie robilem i wcale sie niemadrze ale chcialem spytac czy niewystarczy tylko wymontowac sobie wentylatorow???
Troszke miejsca to daje...
Napewno wiem ze sam pasek zdjac i zalozyc mozna zrobic bez rozbierania przodu no ale wiadomo do odkrecenia reszty to moze byc ciasno,
Jak to panowie widzicie??
wymieniłem rozrząd w poniedziałek a dziś jadąc pod góre ,zero mocy pedał w podłodze
na kompa pojechałem i do machera co robił
wyskoczył błąd czujnika początku wtrysku(542)
i układ regulacji wtrysku (550)
rozebrał przy mnie rozrząd i na znaki które zaznaczył przed zwaleniem starego pasowało
-sprawdziliśmy koło na dole cze nie zerwany klin (cały)
-ustawiliśmy zero na wale,blokada pompy,blokada na zaworach i na dolnym kole kreska o 1 zab przesunięta (jakiś wcześniejszy kowal przestawił )
teraz auto chodzi 3 razy ciszej i jest moc i wsio ok
na kompa pojechałem i do machera co robił
wyskoczył błąd czujnika początku wtrysku(542)
i układ regulacji wtrysku (550)
rozebrał przy mnie rozrząd i na znaki które zaznaczył przed zwaleniem starego pasowało
-sprawdziliśmy koło na dole cze nie zerwany klin (cały)
-ustawiliśmy zero na wale,blokada pompy,blokada na zaworach i na dolnym kole kreska o 1 zab przesunięta (jakiś wcześniejszy kowal przestawił )
teraz auto chodzi 3 razy ciszej i jest moc i wsio ok
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Podobne efekty są po robocie paska bez sprawdzenia kata wtrysku, tyle że tam pojawia się problem z odpalaniem ale i czasem widziałem ze trzeba było przesuwać pasek aby skorygować kat statyczny. Są magicy na tym świecie i to jak nie z tej ziemiwidmo pisze:tak to jest jak ktoś robi bez blokad rozrządu
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
tez mialem taki problem ze auto nie mialo mocy i nie tylko w tdi ale tez w benz z aparatem napedzanym pompa oleju ktos zle ustawil rozrzad to nadrobil ustawieniem aparatu a ja z reguly ustawiam na znaki i jeszcze zaznaczam dla pewnosci a co do postu jak mam mozliwosc demontarzu przodu to to robie bo latwiej czasem te imbusy szlak trafia szczegolnie jak byly juz kilka razy dokrecane wtedy nabijak gwiazdke i pnaumatem wykrecam bez wiekszych szkod i oczywiscie wymieniam owe sruby tak samo w przypadku klimy bez problemowo sciaga sie przod bez rozlaczania klimytylko trzeba pomyslec i zabezpieczyc by przewodow nie uszkodzic
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
jak tos zdobedzie info to podam nr tych blokad
kołek zabezpieczajacy pompe wtryskowa nr. 2064
kolek zabezpieczajacy pompe wtryskowa (silniki z dwuczesciowym kolem zebatym)nr. 3359
przyrzad zabezpieczajacy wal rozrzadu nr. 2065A
takie info podaje etka a teraz z domowego rezania jak masz czas to rozbierz oslone rozrzadu i jako blokade pompy dopasuj se wiertlo zmierz srednice i dorob kolek
a co do blokady walka idzie to wyciac z wiekszego kawalka stali lepiej by bylo ciut grupsze [mozna podszlifowac] jak zacienkie
mysle ze wiesz poco sie blokuje gorny walek jak nie to ci powiem bo musisz popuscic kolo zebate by krecilo sie luzno na walku
kołek zabezpieczajacy pompe wtryskowa nr. 2064
kolek zabezpieczajacy pompe wtryskowa (silniki z dwuczesciowym kolem zebatym)nr. 3359
przyrzad zabezpieczajacy wal rozrzadu nr. 2065A
takie info podaje etka a teraz z domowego rezania jak masz czas to rozbierz oslone rozrzadu i jako blokade pompy dopasuj se wiertlo zmierz srednice i dorob kolek
a co do blokady walka idzie to wyciac z wiekszego kawalka stali lepiej by bylo ciut grupsze [mozna podszlifowac] jak zacienkie
mysle ze wiesz poco sie blokuje gorny walek jak nie to ci powiem bo musisz popuscic kolo zebate by krecilo sie luzno na walku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Nie rozumie jak moze sie przestawic czujnik poczatku wtrusku,jesli dorze zalokowany jest wał korbowy ostawiony w Gmp zablokowany wałek rozrzadu i koło zebate od pompy wtryskowej
nic nie moze sie przestawic a silnik musi pracowac tak samo jak na starym pasku.Ja dodatko sciagam koło pasowe z wałka rozrzadu w taki sposób ze slizga sie na stożku a wałek stoi w miejscu zablokowany tak ze sie nie przestawi dopieru po załozeniu paska napinam go i wtedy dociskam srube od wałka rozrzadu.
nic nie moze sie przestawic a silnik musi pracowac tak samo jak na starym pasku.Ja dodatko sciagam koło pasowe z wałka rozrzadu w taki sposób ze slizga sie na stożku a wałek stoi w miejscu zablokowany tak ze sie nie przestawi dopieru po załozeniu paska napinam go i wtedy dociskam srube od wałka rozrzadu.
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt: