Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(

ODPOWIEDZ
Chaquira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 26 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: Skawina

Post autor: Chaquira » 07 sty 2009, 13:59

Jak to jest z tym rozbieraniem przodu w B4 1z do wymiany rozrzadu....
Nigdy tego nie robilem i wcale sie niemadrze ale chcialem spytac czy niewystarczy tylko wymontowac sobie wentylatorow???
Troszke miejsca to daje...
Napewno wiem ze sam pasek zdjac i zalozyc mozna zrobic bez rozbierania przodu no ale wiadomo do odkrecenia reszty to moze byc ciasno,
Jak to panowie widzicie??

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 07 sty 2009, 14:36

niektórzy rozbieraja przód ,niektórzy nie
jak rozbierają to wiecej kasuja
ja za wymian rozrządu kpl i paski na altern i wspom. wymiana oleju, filtra paliwa i podłączenie kompa z usuwaniem błedów - 280 zł i jestem zadowolony <ok>
tylko śmigać <piwo>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 07 sty 2009, 15:50

W B4 nie ma potrzeby rozbierania przodu zeby wymienic rozrzad...
w B5 trzeba zwalic ryj na glebe... ;-)

Pozdr

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 07 sty 2009, 16:22

w b4 jak jest klima to jest troszku ciężej. w ASO zawsze musze demontować (takie przepisy i instrukcje serwisowe :-? ) a prywatnie to zależy od mojego nastawienia do pracy.

jak pisał przemik bolączką pasków b5 i audi b5 jest właśnie demontaż przodu

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 sty 2009, 11:12

W B4 wystarczy odkręcic obudowe z wentlaltorami i wtedy jest juz na tyle miejsca ze mozna brac sie za wym rozrządu, przyjamniej ja tak robie.

Chaquira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 26 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: Skawina

Post autor: Chaquira » 08 sty 2009, 14:08

W takim razie Solskier pare postow wyzej musial pisac o rozbieraniu polowy auta ale jakiegos chyba innego....

Tak wlasnie mi sie wydawalo ze wystarczy odkrecic wentylatory czy tam nawet same obudowy i miejsca powinno byc dosyc

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 sty 2009, 17:44

WOJTEK26 pisze:W B4 wystarczy odkręcic obudowe z wentlaltorami i wtedy jest juz na tyle miejsca ze mozna brac sie za wym rozrządu, przyjamniej ja tak robie.
w 1Z tak samo jest :mrgreen: dzisiaj wymienialem w passacie b4 1.9tdi no to jest mordęka :roll:

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 08 sty 2009, 20:28

wymieniłem rozrząd w poniedziałek a dziś jadąc pod góre ,zero mocy pedał w podłodze
na kompa pojechałem i do machera co robił
wyskoczył błąd czujnika początku wtrysku(542)
i układ regulacji wtrysku (550)
rozebrał przy mnie rozrząd i na znaki które zaznaczył przed zwaleniem starego pasowało
-sprawdziliśmy koło na dole cze nie zerwany klin (cały)
-ustawiliśmy zero na wale,blokada pompy,blokada na zaworach i na dolnym kole kreska o 1 zab przesunięta (jakiś wcześniejszy kowal przestawił )
teraz auto chodzi 3 razy ciszej i jest moc i wsio ok

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 08 sty 2009, 21:14

bendzi40 pisze:(jakiś wcześniejszy kowal przestawił )
tak to jest jak ktoś robi bez blokad rozrządu. widziałem paru takich speców którzy na farta robili tdi ale efekty były opłakane

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 sty 2009, 21:08

widmo pisze:tak to jest jak ktoś robi bez blokad rozrządu
Podobne efekty są po robocie paska bez sprawdzenia kata wtrysku, tyle że tam pojawia się problem z odpalaniem ale i czasem widziałem ze trzeba było przesuwać pasek aby skorygować kat statyczny. Są magicy na tym świecie i to jak nie z tej ziemi :-P ;-)

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 10 sty 2009, 21:18

tez mialem taki problem ze auto nie mialo mocy i nie tylko w tdi ale tez w benz z aparatem napedzanym pompa oleju ktos zle ustawil rozrzad to nadrobil ustawieniem aparatu a ja z reguly ustawiam na znaki i jeszcze zaznaczam dla pewnosci a co do postu jak mam mozliwosc demontarzu przodu to to robie bo latwiej czasem te imbusy szlak trafia szczegolnie jak byly juz kilka razy dokrecane wtedy nabijak gwiazdke i pnaumatem wykrecam bez wiekszych szkod i oczywiscie wymieniam owe sruby tak samo w przypadku klimy bez problemowo sciaga sie przod bez rozlaczania klimytylko trzeba pomyslec i zabezpieczyc by przewodow nie uszkodzic

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 26 mar 2009, 14:13

Mam pytanie dotyczące blokady pompy i wałka rozrządu w 1z czy mógłby ktoś łaskawie pomierzyć i narysować takowe przyrządy, mam nadwornego majstra który by mi takowe wykonał, tylko rysunkow z wymiarami potrzebuje. <ok>

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 26 mar 2009, 19:10

jak tos zdobedzie info to podam nr tych blokad

kołek zabezpieczajacy pompe wtryskowa nr. 2064
kolek zabezpieczajacy pompe wtryskowa (silniki z dwuczesciowym kolem zebatym)nr. 3359
przyrzad zabezpieczajacy wal rozrzadu nr. 2065A

takie info podaje etka a teraz z domowego rezania jak masz czas to rozbierz oslone rozrzadu i jako blokade pompy dopasuj se wiertlo zmierz srednice i dorob kolek

a co do blokady walka idzie to wyciac z wiekszego kawalka stali lepiej by bylo ciut grupsze [mozna podszlifowac] jak zacienkie

mysle ze wiesz poco sie blokuje gorny walek jak nie to ci powiem bo musisz popuscic kolo zebate by krecilo sie luzno na walku

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 27 mar 2009, 18:12

Nie rozumie jak moze sie przestawic czujnik poczatku wtrusku,jesli dorze zalokowany jest wał korbowy ostawiony w Gmp zablokowany wałek rozrzadu i koło zebate od pompy wtryskowej
nic nie moze sie przestawic a silnik musi pracowac tak samo jak na starym pasku.Ja dodatko sciagam koło pasowe z wałka rozrzadu w taki sposób ze slizga sie na stożku a wałek stoi w miejscu zablokowany tak ze sie nie przestawi dopieru po załozeniu paska napinam go i wtedy dociskam srube od wałka rozrzadu.

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 27 mar 2009, 19:59

Krzysztoflk pisze:Ja dodatko sciagam koło pasowe z wałka rozrzadu w taki sposób ze slizga sie na stożku a wałek stoi w miejscu zablokowany
nie robisz tego dodatkowo tylko ksiazkowo bo tak powinno sie robic i tak wszedzie jest podawane np. w ETECH czy auto data

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl