Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(

ODPOWIEDZ
Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 27 mar 2009, 21:29

Bez poluzowania koła z stozka wałka rozrzadu cieko jest załozyc pasek szczególnie jak zablokowane jest koło pompy wtryskowej wtedy trzeba uwazac zeby wał sie nie przestawił z GMP.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 27 mar 2009, 22:34

Krzysztoflk pisze:Bez poluzowania koła z stozka wałka rozrzadu cieko jest załozyc pasek szczególnie jak zablokowane jest koło pompy wtryskowej wtedy trzeba uwazac zeby wał sie nie przestawił z GMP.
e tam ja nigdy nie sciagalem kola walka rozrzadu jeszcze w tdi jest troche trudniej bo jest dodatkowa rolka

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 28 mar 2009, 11:38

Wsumie jak się nie sciąga koła z wałka rozrzadu duzo mniej roboty cięzko tam srube odkręcic no i trzeba mniec dobra blokade do wałka i sciagacz do koła pasowego.

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 28 mar 2009, 18:24

panowie książki w ruch. głowa nie śmietnik i nikt średnio rozgarnięty nie wstydzi się z niej korzystac .jeżeli mądra książka twierdzi że trzeba popuścic śrubę wałka rozrządu to jest działanie mające na celu ustalenie zaworów wzgłędem tłoka i odwrotnie.

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 28 mar 2009, 19:45

Dokładnie się z Toba zgadzam kolego a trzeba popuszczac kółko pasowe tak jak pisza w ksiazkach dlatego ze pasek moze byc o setne milimetra inny niz poprzedni lub pół zabka i wtedy idealnie nigdy bez zwolnienia koła z stozka nie zgra sie zaworów będzie rozrzad rozjechany i nie pomoze rzaden wag i ustawianie katu wtrysku komputerem jak mechanik nie poluzowywał koła pasowego z wałka rozrządu przy wymianie paska.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 30 mar 2009, 10:33

niech kazdy robi jak chce byle by dobrze bylo ja tak zawsze robie i nic sienie dzieje bo niby co ma sie dziac pozdro

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 30 mar 2009, 15:16

Masz w sumie racje tez pozdrawiam wszystkich.

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 01 kwie 2009, 23:16

Dołączę się do tematu. Ja wymieniam rozrząd co 60 tyś. km. Polecam części dobre gatunkowo. Zawsze zmieniam napinacz i rolkę. Przy 250 tyś. zmieniłem koło wału korbowego (wypracowane), obowiązkowo wymiana śruby mocującej. Śruba ta jak i koła wałka rozrządu montaż na kleju. Pompa wody do wymiany jak cieknie lub głośno pracuje. Zawsze należy luzować koło wałka rozrządu przy jednoczesnym blokowaniu wałka. Nie trzeba do tego ściągacza, koło można zbić wybijakiem od tyłu. Nigdy nie demontuję wentylatorów czy chłodicy. Pomimo iż mam klimę i jest trochę ciasno spokojnie pasek można zmienić bez ich demontażu. Polecam zmianę śrub mocujących koło pasowe wału korbowego, przy następnej zmianie nie będzie problemu z odkręceniem (lubią sie obrobić) a to groszowe sprawy. Jeszcze jedno, po zmontowaniu wypadałoby wyregulować kąt wtrysku. Nie mam VAGA więc robię to w warsztacie.

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 01 kwie 2009, 23:42

Nie rozumie jak to jest mozliwe ze po wymianie paska zmieni Ci sie kat wtrysku jak ustawisz tak samo koło pompy kat zostanie tak jak przed wymianą paska.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 03 kwie 2009, 23:21

Krzysztoflk, a rozciagliwosc paska Ci cos mowi? , poza tym nawet jak zablokujesz pompe to ma ona mozliwosc ruchu w pewnym zakresie

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 04 kwie 2009, 08:43

Właśnie dlatego ze wystepuje rozciągliwosc paska musi byc przy wymianie sciagane koło z stozka wałka rozrzadu,jeśli to zrobisz nie powinien się przestawić kat wtrysku a wszystko powinno pozostac jak było.Niektórzy własnie nie sciągaja koła pasowego z rozrzadu i potem tak się dzieje.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 05 kwie 2009, 19:19

zalezy od szczescia. ja wymienialem bez zbijania kola ze stozka i wszystko gra jak nalezy. pali idealnie itp. w sumie nawet nie blokowalem ani rozrzadu ani pompy. po prostu zrobilem sobie znaki i z wielka ostroznoscia wymienilem pasek razem z rolka. nic silnikowi nie zaszkodzilem.

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 05 kwie 2009, 20:31

a uszczelniacze :?: , szkoda roboty bo jak zaczną puszczać t trzeba rozpinać rozrząd .

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 05 kwie 2009, 21:58

Masz racje jak trafisz na pasek idealnie zbizony długoscią do starego to nic sie nie zmieni a uszczelniacze masz tylko zimering na wałku rozrzadu.

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 06 kwie 2009, 07:16

Krzysztoflk pisze:Masz racje jak trafisz na pasek idealnie zbizony długoscią do starego to nic sie nie zmieni a uszczelniacze masz tylko zimering na wałku rozrzadu.
a uszczelniacz na wale :?: :?: :?: , trzeba jeszcze sprawdzić koło na wale korbowym czy nie jest zerwany klin , i wtedy nie ustawisz rozrządu na 100% :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl