Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Wycięty katalizator - problemy z wydechem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 02 sty 2009, 13:17

Partner pisze:Jazda autem też jest kłopotliwa gdyż samochód szarpie i przerywa.
Proponuję zrobić reset ustawień ECU.
Adaptację na benzynie i powinno być ok. :-/

arden

reset ecu

Post autor: arden » 15 sty 2009, 09:07

jak sie robi ten reset?

Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 15 sty 2009, 19:02

Wystarczy poszukać. Korzystaj z wyszukiwarki:
1.
Audi 80 Klub Polska :: [B3 2.0 16v 6A] Reset ECU silnika
Liczba postów: 15 - Ostatni post: 10 Gru 2007
Nie ma sensu kłócić się o reset ECU, który wykonany zgodnie ze sztuką w żaden sposób nie zagraża autu, a pomóc może. ...
audi80.pl/viewtopic.php?t=10477
2.
Zobacz temat - [80 b4 ABT 93r.] Problem z przyśpieszaniem.
Na krótką metę jazda z odpiętą sondą niczym nie grozi, ale może się odbić na spalaniu. Proponujw założyć nową i pamiętać oczywiście o zrobieniu reseta ECU. ...
audi80.pl/printview.php?t=18835&start=15
3.
Audi 80 Klub Polska :: [B4 ABT] po wymianie sondy...
A jak zrobiłeś reset ECU to zadaptowałeś go zgodnie z procedurą? Aha i jeszcze sprawdź ukłaz zasysania czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. ...
audi80.pl/viewtopic.php?t=8711
4.
Audi 80 Klub Polska :: [80 B4 ABK] Problem z odpalaniem
Ostatnio zrobiłem reset ECU + adaptacja, wydaje mi się że gdzieś leży przyczyna która powoduje przejście ECU w tryb awaryjny, i po adaptacji przez chwilę ...
audi80.pl/viewtopic.php?t=10385&view=next
5.
Zobacz temat - [80 B3 1.8S] check engine
Nie chcę Cię martwić, ale pewnie czeka Cię niedługo kolejny reset ECU. ... Bo reset ECU to leczenie objawów, a nie przyczyny. ...
audi80.pl/printview.php?t=6630&start=0
6.
Audi 80 Klub Polska :: Szukaj
Po wizycie u gaziarza zrób reset ECU (odłącz aku na kilkanaście minut) i zrób adaptację ECU. Jak, to już było opisywane na forum wielokrotnie. ...
audi80.pl/search.php?search_author=Danek&gh=helped
7.
Zobacz temat - [2.0 ABT LPG]odpalanie na zimnym silniku
Żeby się przekonać czy problem wynika z powodu zmodyfikowanej mapy wystarczy zrobić reset ECU (odpiąć aku na kilka minut kiedy silnik jest zimny) i po ...
audi80.pl/printview.php?t=24046&start=15
8.
Zobacz temat - [B4 2.0 ABT] Kopci i dławi sie na benzynie
Reset ECU na pewno nie zaszkodzi, jeśli czujnik temp. i regulator ciśnienia są ok. to reset i adaptacja powinna wyeliminować poranne kopcenie. ...
audi80.pl/printview.php?t=14565&start=30
9.
Audi 80 Klub Polska :: Szukaj
rajtuz, Nie da rady bo wyłączysz ECU i tym samym nastawnik przepustnicy nie będzie pracował. Poza tym za każdym razem będziesz robił reset ECU co nie jest ...
audi80.pl/search.php?search_author=Danek
10.
Zobacz temat - [B4 2.0 ABT + Lpg] Dziura w baku ??
Reset ECU nic u mnie nie zmienia, no oczywiscie poza tym, że auto przez kilka dni się nie zalewa na Pb, dopóki nie pojawią sie jakieś błędy. ...
audi80.pl/printview.php?t=13978&start=0


1 2 3 4 5 6 Następna
Jak widzisz jest na ten temat multum odpowiedzi.

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 13 lip 2010, 21:08

Mam pytanie. Mam wycięty katalizator i wspawaną rurę o przekroju 50mm. Przy dodawaniu gazu słyszę taki dźwięk jakby pierdzenie lub rezonans z ostatniego tłumika, gdy dodaję gazu powoli, to praktycznie nie słychać, gdy dodaję mocniej to słychać mocniej, słychać także to gdy dodam gazu i gwałtownie go puszczę, choć nie zawsze. Czy to jest wina wyciętego katalizatora?

Jak sprawdzić, czy to nie jest wina końcowego tłumika? Po odłączeniu go od środkowego tłumika jest zbyt głośno by to wyczuć, co jest źródłem tego brzęczenia.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 lip 2010, 21:28

Może masz niedokładnie pospawany przelot po kacie, lub nieszczelny tłumik końcowy, co jest bardziej prawdopodobne.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 14 lip 2010, 11:36

witam
moim zdaniem to wina sondy. Jak wiadomo sonda nie będzie prawidłowo pracować bez nabrania odpowiedniej temperatury. Nie wiem gdzie dokładnie masz ja umiejscawianą ale jeśli ma grzanie własne to ok schodki zaczynają się gdy jest "jedno- przewodowa"

Błędne wskazania "zimnej" sondy mogą powodować złe dawkowanie paliwa prawdopodobnie stad małe spalanie, szarpanie i przerywanie. Auto pracuje na ubogiej mieszance.

Katalizator podczas pracy bardzo się nagrzewa tak wiec dostarcza również ciepło do sondy (o ile była blisko) i taki układ pracował prawidłowo

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 14 lip 2010, 14:54

Ja akurat problemu z szarpaniem nie mam, a sondę mam umiejscowioną zaraz za łączącymi się rurami kolektora wydechowego jak we wszystkich ABT. Wydech nie jest nieszczelny, bo ten dźwięk wydostaje się tylko z końcowego tłumika przy mocniejszym przygazowaniu i gwałtowym puszczeniu gazu z obrotów, trudno mi określić dokładnie ten dźwięk, ale to jest coś jakby nagle kilkanaście blach wpadało w rezonans i brzeczało.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 lip 2010, 20:10

Lukaszbroz, w ABT katalizator od sondy jest dość daleko, i nie ma to żadnego powiązania ze sobą, zresztą kolega nie ma problemu z szarpaniem, czy przerywaniem, tylko chodzi o dźwięk, a po wspawaniu rury przelotowej nic nie ma prawa się pogorszyć, jedynie może być ciut głośniej i w przypadku przypchanego katalizatora, co w autach które biorą olej jest prawie zawsze spotykane, można odczuć poprawę momentu obrotowego, jednak silnik nie ma prawa pracować źle.

rafgc, Wytnij lub wyjmij tłumik i sprawdź go dokładnie, najprawdopodobniej albo jest on już dziurawy, ma mała dziurkę przez co powstaje ten dźwięk, lub blacha która go otacza rozdwoiła się na zgrzewie i w pewnym zakresie obrotów daje taki dźwięk.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 14 lip 2010, 20:16

sagem pisze:Lukaszbroz, w ABT katalizator od sondy jest dość daleko, i nie ma to żadnego powiązania ze sobą, zresztą kolega nie ma problemu z szarpaniem, czy przerywaniem, tylko chodzi o dźwięk, a po wspawaniu rury przelotowej nic nie ma prawa się pogorszyć, jedynie może być ciut głośniej i w przypadku przypchanego katalizatora, co w autach które biorą olej jest prawie zawsze spotykane, można odczuć poprawę momentu obrotowego, jednak silnik nie ma prawa pracować źle..
"Ale problem polega na tym że wydech chodzi jak w starym traktorze (pierdzi, strzela).
Jazda autem też jest kłopotliwa gdyż samochód szarpie i przerywa.
Silnik chodzi równo!, obroty nie szaleją - 900-1100obr/min, spalanie około 7l/100km. "

Jak nie ma problemu jak ma...jeszcze czytać umiem :-P

[ Dodano: 2010-07-14, 20:18 ]
Ja jednak stawiam na sonde albo skoro przerywa w jakiś konkretnych partiach obrotów to stawiam na potencjometr przepustnicy

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 lip 2010, 20:22

Lukaszbroz, kręcisz kota ogonem i nie wiem o co Ci chodzi, mieszasz tylko w temacie.



rafgc pisze:Ja akurat problemu z szarpaniem nie mam,
Więc o co chodzi? kolega wyraźnie ma problem z dźwiękiem po wspawaniu rury przelotowej w miejsce kata, wcześniej było dobrze, bo katalizator mógł być przypchany i bardziej dławić spaliny, przez co końcowy tłumik nie brał " wszystkiego na siebie" i nie było słychać niepokojącego dźwięku,a teraz jak wydech ma dobry przelot to nieszczelność wychodzi na jaw.

Koniec.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 14 lip 2010, 22:22

Chyba niektórzy nie czytaja całego tematu od dechy do dechy...ja pisze odpowiedzi dotyczace przypadku który zawarł autor. Czyli problemy nie tylko z dzwiękiem ale również parametrami pracy jednostki.

Kolego Sagem, na który z wpisów w tym temacie sie wypowiadasz?? Ja osobiście na temat złej pracy (szarpania i dławienia)

[ Dodano: 2010-07-14, 22:23 ]
Partner pisze:Mam taki dylemat, może ktoś będzie w stanie pomóc:

W Audi jest wycięty katalizator, wstawiona rura trochę cieńsza od reszty wydechu i złącze na środkowym tłumiku jest nieszczelne (czuć nawet ręką) w skutek czego samochód bardzo głośno chodzi.
Ale problem polega na tym że wydech chodzi jak w starym traktorze (pierdzi, strzela).
Jazda autem też jest kłopotliwa gdyż samochód szarpie i przerywa.
Silnik chodzi równo!, obroty nie szaleją - 900-1100obr/min, spalanie około 7l/100km.

Co to może być? - sonda lambda? Jak w ogóle można sondę wykręcić (jest w kolektorze wydechowym) robił to ktoś sam?

Może ma ktoś jakieś pomysły? Auto stoi i nie wiem za bardzo co robić.
To jest temat przewodni

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 14 lip 2010, 23:11

Chyba powstało w tym temacie małe nieporozumienie, Lukaszbroz odpowiedział na starą część tego wątku a nie akurat na moje pytanie i stąd to zamieszanie.


Który tłumik mam wyjąć? Końcowy? Ściągałem go i dźwięk ze środkowego tłumika jest za głośny bay cokolwiek dobrze usłyszeć (jak jest zbudowany tłumik środkowy, czy ma on takie przecięcie rury w środku tak gdzieś w 2/3 jego długości?), w końcowym tłumiku tak jakby latał jakiś kamyczek jak się nim potrzęsie, z tym,. ze nie chcę tutaj niczego sugerować, jeden mechanik mówi to a drugi tamto. Osoba u której byłem, była zdziwiona, że rura wydechowa wchodzi po środku tłumika końcowego a nie przy jego krawędzi i mówiła, ze tak mają sportowe tłumiki :), z kolei niektórzy nawet nie wiedzą, że ta końcówka wydechu w B4 była montowana seryjnie i nie jest to żadna wiejska modyfikacja :). Nie mam żadnego tłumika na podmiankę, bo nie chce kupować z zamkniętymi oczami, chociaż może to nieuniknione.

Zaczepy tłumików raczej do niczego nie dotykają, na pierwszy rzut oka, ale to ciężko sprawdzić, chyba, że ktoś ci pozwoli siedzieć w uruchomionym samochodzie na podnośniku.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 15 lip 2010, 07:38

rafgc w oryginale wygląda to tak

- środkowy długi tłumik łączy się wyprofilowana rura z tłumikiem końcowym
- rura łącząca jest wygięta tak aby zapewnić przejście nad belka zawieszenia i umożliwić przejście z środka auta na stronę kierowcy
- zakończenie stanowi drugi tłumik i tyle w temacie

[ Dodano: 2010-07-15, 07:44 ]
W moim ACE tłumiki również wyglądają dziwnie

Od kata, którego nie ma, rura rozchodzi się w dwie strony lewo i prawo przy samym końcu . Każdy z końców wpada do osobnego tłumika. Na tej samej ściance zlokalizowane są wyloty, które łącza się dalej w jeden i biegną do tłumika końcowego...

Nikt czegoś podobnego jeszcze w AUDI nie widział chyba, ze czytający te posty również tak maja nie koniecznie w ACE

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 17 lip 2010, 12:06

A czy ktoś ma jakieś rysunki tłumika środkowego i końcowego w przekroju? Patrzałem w głąb tłumika środkowego na wylocie tam widziałem jakby przeciętą lub pękniętą rurę, ale nie wiem czy tak ma być czy nie.

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 17 lip 2010, 22:23

rafgc, Sciągnij końcowy tłumik i wtedy zobacz,u mnie kolega miał w abt tak że koncowy wydech mu sie rozleciał,i ta wata zatkała droznosc tłumika i auto wogóle nie chciało jechac,ani nawet na obroty nie chciało sie wkrecać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl