Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK "LPG"] wielkie spalanie-brak mocy- wys

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 29 lip 2010, 20:48

czyli jeżeli założę sterownik z numerem 039906022 zamiast tego który mam teraz 039997022 to powinno być to samo ?? czy koniecznie muszę szukać takiego z tym samym numerem ???

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 30 lip 2010, 01:48

Tak, ale upewnij sie dokladnie jaki masz numer, zrob najlepiej fotke.

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 30 lip 2010, 06:28

mechanik u którego stoi auto stwierdził że to są dwa inne sterowniki i muszę mieć taki sam numer jak miałem stary co gorsza nie mogę go nigdzie dostać może poprostu już takich nie ma ??

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 30 lip 2010, 11:50

Program serwisowy twierdzi ze 039906022 przestal byc produkowany w 2002 roku i od tego roku zastąpil go sterownik o numerze 039997022
Oba sterowniki sa ze soba zamienne wg programu serwisowego. ETKA myli sie tylko w 0.01% (tam tez pracuja ludzie). Tak jak pisalem, zrob zdjecia \ lub spisz wszystkie oznaczenia z komputera.

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 30 lip 2010, 16:19

Tak jak kolega PI7er mówi- możesz zastosować kompa o numerze 039906022. Za taki z rocznika 94-95 zapłacisz około 200 złotych i to z gwarancją <ok>

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 30 lip 2010, 17:28

no i proszę bardzo następny mechanik który ściąga wszystko z serwisu zabrałem auto dzisiaj od niego bo twardo się upierał że nie można dać innego i że ja mam z numerem 039997022 bo wyciągali go i przecież wiedzą lepiej a tutaj znowu klops dojechałem do domu i z tych wszystkich nerwów wyciągnąłem sterownik na światło dzienne i co się okazało proszę bardzo


wcale nie jest taki sam jak ten co chciał mi wcisnąć mechanik za przeszło dwa tysiące
Obrazek

po rozebraniu wygląda na dobry czy powinien posiadać jakieś oznak awarii ??

Obrazek



Obrazek



dodam tylko że diagnoza u mechanika kosztowała mnie 130 zł i nie będę się za bardzo cieszył jeżeli będę musiał jechać do niego ponownie

a teraz pytanie A
podobno na kompie wyskoczyła też usterka czujnika stukowego robić coś z tym

i pytanie B
czy jak wymienię sterownik jest możliwość że jest coś nie tak na tyle żeby znowu go szlak trafił ??



znalazłem dwa sterowniki na alegro który brać ten z X-em czy bez

https://ssl.allegro.pl/item1140637658_a ... lnika.html

https://ssl.allegro.pl/item1167091285_a ... lnika.html

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 30 lip 2010, 19:52

Jeśli wystąpiło spalanie stukowe, czyli detonacja mieszanki w niewłaściwym momencie to na początek zajmij się tym problemem.Czujnik stukowy podaje sygnał do ECU o wystąpieniu spalania detonacyjnego a ECU ma za zadanie skorygować zapłon czyli opóźnić bądź przyspieszyć.Chyba że zapłon ustawiony jest w taki sposób że możliwości ECU kończą się w pewnej granicy i stąd może pojawić się zamulenie auta i bardzo wysokie spalanie.

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 30 lip 2010, 20:55

a gdzie znajduje się ten czujnik stukowy ktoś wie

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 30 lip 2010, 21:40

Jest przykrecony do bloku nad odmą w polowie silnika od srony swiec zaplonowych, wyglada tak: http://allegro.pl/item1115240622_czujni ... 05377.html
Link pogladowy ma pokazac jak wyglada taki czujnik.

Nalezalo by odkrecic czujnik, wyczyscic powierzchnie styku i przykrecic na nowo odpowiednim momentem. Moment dokrecania jest tu bardzo wazny i nie nalezy go pomijac.


tutaj dokladna fotka gdzie jest czujnik:
http://img15.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1158420474


Zmien moze lepiej mechanika bo ten jest do dupy skoro proponowal Ci nowy sterownik za kosmiczne pieniadze. Normlany mechanik by zasugerowal aby kupic uzywany sprawny...
Nikt normlany nie proponuje klientowi czesci zamiennej o wartosci stanowiacej prawie polowe auta nie majac nawet pewnosci czy rozwiąze to problem.

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 31 lip 2010, 15:50

WOJTEK26 pisze:Na sonde idzie napiecie z ECU,

więc te wysokie napięcie na sondzie jest spowodowane czymś innym dodam że podobno na sądzie wali napięci prawie 9V co z tym zrobić ?? czy jak zmienię sterownik silnika to powinno się te napięcie poprawić ??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 lip 2010, 17:41

juniorexx pisze:Tak jak kolega PI7er mówi- możesz zastosować kompa o numerze 039906022. Za taki z rocznika 94-95 zapłacisz około 200 złotych i to z gwarancją <ok>
Bzdury! Sterowniki z tych lat nie będą pasowały bo mają inne złącze wiązki głównej.

Możesz zastosowac inne sterowniki ale o numerze 039906022 wyprodukowane do sierpnia 1993.

Sprawdź regulator ciśnienia paliwa.

Odepnij emulator sondy Lambda i podłącz sondę bezpośrednio do sterownika silnika z pominięciem centralki LPG.


Aaaaaa i zmień pamięć EPROM w sterowniku na oryginalną, bo widzę, że ktoś bawił się w tuning i zapewne wgrał nieprawidłowe mapy, przez to masz duże spalanie. :)

Nie ruszaj czujnika stukowego. Jego błąd wynika w tym przypadku z programowego zablokowania jego pracy, by się dało przyspieszyć zapłon. To efekt wieś tuningu Twojego sterownika.

Oryginalna kostka pamięci nie ma "nabazgranych napisów" jak w Twoim komputerze. Po braku blaszki ekranującej nad procesorem i pamięcią wnioskuję, że tunerzy niezbyt się przyłożyli do roboty.

Kup sterownik na Allegro (ten bez X) bo Twój oryginalny już może być niesprawny z powodu niefachowej obsługi.

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 01 sie 2010, 13:20

ok sterownik zamówiony ma przyjść do wtorku jak przyjdzie to go wepnę i zobaczymy co sie będzie działo



a czy przy zakładaniu nowego sterownika odpinać akumulator czy ma być załączony

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 02 sie 2010, 15:27

Czarku jeśli nabzdurzyłem to bardzo przepraszam :oops:
Głowy nie dam sobie uciąć ale jestem (prawie) pewien, że jakiś czas temu czytałem na naszym forum coś o wymianie sterownika i właśnie tam ktoś rzekomo robił podmiankę zamiast swojego '92 włożył taki z '95 i niby nie było różnicy.
Na szczęście mamy tutaj dobrych fachowców (respect) <lol>

Darek.K przy zakładaniu nowego sterownika raczej odłącz akumulator.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 02 sie 2010, 17:59

Darek.K pisze:po rozebraniu wygląda na dobry czy powinien posiadać jakieś oznak awarii ??
podepnę się pod temat, sterownik raczej bardzo rzadko siada to lepiej by było wpiąć i sprawdzić przed zakupem. sprawdz czy go czuć coś spalenizną.

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 04 sie 2010, 16:52

sterownik zamontowany ------- i znowu nic zawiozłem samochód do ustawienia i mechanik który go brał oczywiście powiedział że nie wie czy da sie coś z tym zrobić dodatkowo zwrócił uwagę na to że autko kopci na czarno- co może być przyczyną kopcenia ?? jeżeli odbiorę auto i znowu nic nie zrobią to chyba go poślę na żyletki ponieważ okazuje się że nie ma mechanika który naprawił by mi moją bestyjke a dodam że na te jazdy po psełdo fachowcach straciłem już z częściami około 1000 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl