[B4 2.0 ABK "LPG"] wielkie spalanie-brak mocy- wys
Program serwisowy twierdzi ze 039906022 przestal byc produkowany w 2002 roku i od tego roku zastąpil go sterownik o numerze 039997022
Oba sterowniki sa ze soba zamienne wg programu serwisowego. ETKA myli sie tylko w 0.01% (tam tez pracuja ludzie). Tak jak pisalem, zrob zdjecia \ lub spisz wszystkie oznaczenia z komputera.
Oba sterowniki sa ze soba zamienne wg programu serwisowego. ETKA myli sie tylko w 0.01% (tam tez pracuja ludzie). Tak jak pisalem, zrob zdjecia \ lub spisz wszystkie oznaczenia z komputera.
no i proszę bardzo następny mechanik który ściąga wszystko z serwisu zabrałem auto dzisiaj od niego bo twardo się upierał że nie można dać innego i że ja mam z numerem 039997022 bo wyciągali go i przecież wiedzą lepiej a tutaj znowu klops dojechałem do domu i z tych wszystkich nerwów wyciągnąłem sterownik na światło dzienne i co się okazało proszę bardzo
wcale nie jest taki sam jak ten co chciał mi wcisnąć mechanik za przeszło dwa tysiące
po rozebraniu wygląda na dobry czy powinien posiadać jakieś oznak awarii ??
dodam tylko że diagnoza u mechanika kosztowała mnie 130 zł i nie będę się za bardzo cieszył jeżeli będę musiał jechać do niego ponownie
a teraz pytanie A
podobno na kompie wyskoczyła też usterka czujnika stukowego robić coś z tym
i pytanie B
czy jak wymienię sterownik jest możliwość że jest coś nie tak na tyle żeby znowu go szlak trafił ??
znalazłem dwa sterowniki na alegro który brać ten z X-em czy bez
https://ssl.allegro.pl/item1140637658_a ... lnika.html
https://ssl.allegro.pl/item1167091285_a ... lnika.html
wcale nie jest taki sam jak ten co chciał mi wcisnąć mechanik za przeszło dwa tysiące
po rozebraniu wygląda na dobry czy powinien posiadać jakieś oznak awarii ??
dodam tylko że diagnoza u mechanika kosztowała mnie 130 zł i nie będę się za bardzo cieszył jeżeli będę musiał jechać do niego ponownie
a teraz pytanie A
podobno na kompie wyskoczyła też usterka czujnika stukowego robić coś z tym
i pytanie B
czy jak wymienię sterownik jest możliwość że jest coś nie tak na tyle żeby znowu go szlak trafił ??
znalazłem dwa sterowniki na alegro który brać ten z X-em czy bez
https://ssl.allegro.pl/item1140637658_a ... lnika.html
https://ssl.allegro.pl/item1167091285_a ... lnika.html
Jeśli wystąpiło spalanie stukowe, czyli detonacja mieszanki w niewłaściwym momencie to na początek zajmij się tym problemem.Czujnik stukowy podaje sygnał do ECU o wystąpieniu spalania detonacyjnego a ECU ma za zadanie skorygować zapłon czyli opóźnić bądź przyspieszyć.Chyba że zapłon ustawiony jest w taki sposób że możliwości ECU kończą się w pewnej granicy i stąd może pojawić się zamulenie auta i bardzo wysokie spalanie.
Jest przykrecony do bloku nad odmą w polowie silnika od srony swiec zaplonowych, wyglada tak: http://allegro.pl/item1115240622_czujni ... 05377.html
Link pogladowy ma pokazac jak wyglada taki czujnik.
Nalezalo by odkrecic czujnik, wyczyscic powierzchnie styku i przykrecic na nowo odpowiednim momentem. Moment dokrecania jest tu bardzo wazny i nie nalezy go pomijac.
tutaj dokladna fotka gdzie jest czujnik:
http://img15.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1158420474
Zmien moze lepiej mechanika bo ten jest do dupy skoro proponowal Ci nowy sterownik za kosmiczne pieniadze. Normlany mechanik by zasugerowal aby kupic uzywany sprawny...
Nikt normlany nie proponuje klientowi czesci zamiennej o wartosci stanowiacej prawie polowe auta nie majac nawet pewnosci czy rozwiąze to problem.
Link pogladowy ma pokazac jak wyglada taki czujnik.
Nalezalo by odkrecic czujnik, wyczyscic powierzchnie styku i przykrecic na nowo odpowiednim momentem. Moment dokrecania jest tu bardzo wazny i nie nalezy go pomijac.
tutaj dokladna fotka gdzie jest czujnik:
http://img15.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1158420474
Zmien moze lepiej mechanika bo ten jest do dupy skoro proponowal Ci nowy sterownik za kosmiczne pieniadze. Normlany mechanik by zasugerowal aby kupic uzywany sprawny...
Nikt normlany nie proponuje klientowi czesci zamiennej o wartosci stanowiacej prawie polowe auta nie majac nawet pewnosci czy rozwiąze to problem.
Bzdury! Sterowniki z tych lat nie będą pasowały bo mają inne złącze wiązki głównej.juniorexx pisze:Tak jak kolega PI7er mówi- możesz zastosować kompa o numerze 039906022. Za taki z rocznika 94-95 zapłacisz około 200 złotych i to z gwarancją <ok>
Możesz zastosowac inne sterowniki ale o numerze 039906022 wyprodukowane do sierpnia 1993.
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa.
Odepnij emulator sondy Lambda i podłącz sondę bezpośrednio do sterownika silnika z pominięciem centralki LPG.
Aaaaaa i zmień pamięć EPROM w sterowniku na oryginalną, bo widzę, że ktoś bawił się w tuning i zapewne wgrał nieprawidłowe mapy, przez to masz duże spalanie.
Nie ruszaj czujnika stukowego. Jego błąd wynika w tym przypadku z programowego zablokowania jego pracy, by się dało przyspieszyć zapłon. To efekt wieś tuningu Twojego sterownika.
Oryginalna kostka pamięci nie ma "nabazgranych napisów" jak w Twoim komputerze. Po braku blaszki ekranującej nad procesorem i pamięcią wnioskuję, że tunerzy niezbyt się przyłożyli do roboty.
Kup sterownik na Allegro (ten bez X) bo Twój oryginalny już może być niesprawny z powodu niefachowej obsługi.
Czarku jeśli nabzdurzyłem to bardzo przepraszam :oops:
Głowy nie dam sobie uciąć ale jestem (prawie) pewien, że jakiś czas temu czytałem na naszym forum coś o wymianie sterownika i właśnie tam ktoś rzekomo robił podmiankę zamiast swojego '92 włożył taki z '95 i niby nie było różnicy.
Na szczęście mamy tutaj dobrych fachowców (respect) <lol>
Darek.K przy zakładaniu nowego sterownika raczej odłącz akumulator.
Głowy nie dam sobie uciąć ale jestem (prawie) pewien, że jakiś czas temu czytałem na naszym forum coś o wymianie sterownika i właśnie tam ktoś rzekomo robił podmiankę zamiast swojego '92 włożył taki z '95 i niby nie było różnicy.
Na szczęście mamy tutaj dobrych fachowców (respect) <lol>
Darek.K przy zakładaniu nowego sterownika raczej odłącz akumulator.
sterownik zamontowany ------- i znowu nic zawiozłem samochód do ustawienia i mechanik który go brał oczywiście powiedział że nie wie czy da sie coś z tym zrobić dodatkowo zwrócił uwagę na to że autko kopci na czarno- co może być przyczyną kopcenia ?? jeżeli odbiorę auto i znowu nic nie zrobią to chyba go poślę na żyletki ponieważ okazuje się że nie ma mechanika który naprawił by mi moją bestyjke a dodam że na te jazdy po psełdo fachowcach straciłem już z częściami około 1000 zł