Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9dti 1z] nastawnik

wasand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2010, 07:12
Lokalizacja: Wawa/Ostrowiec Św.

Post autor: wasand » 06 wrz 2010, 17:56

Dzięki za wskazówki na ile to ustawić bo nie bardzo wiedziałem na ile co strona to inna wartość :) ale najlepiej od praktyków :) jutro coś pogrzebie dojechał też zapasowy nastawnik który i tak chyba podmienię ponieważ jest problem z brakiem reakcji na gaz :/ puszczę gaz na dłużej niż 2 sek. i muka zero reakcji.
Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 wrz 2010, 18:59

karol121 pisze:ustaw tak jak radzi UKI co do dawki to moze i byc nawet wartosc 11, a teraz jest 55 bo pewnie nastawnika nikt nie ruszal i napewno ma jeszcze plombe
Jakby go nikt nie ruszał to by było ok.20 a nie 55 ;-) bo 55 to kosmicznie mało i silnik na takiej dawce w zasadzie nie jedzie.Prócz za małej dawki kąt wtrysku też zbyt wczesny ,powinno byc jak pisze Łukasz ,55-65 a ty masz 80

wasand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2010, 07:12
Lokalizacja: Wawa/Ostrowiec Św.

Post autor: wasand » 08 wrz 2010, 06:42

karol121, dzięki za szybkiego manuala :) akcja się powiodła ustawione 12/13 :) Plomba była ale już nie ma. Dziś się biorę za ustawienie kąta wtrysku oraz podmianę nastawnika(niestety ma ucięty kabelek-lutowanko). Podmiana ponieważ po ustawieniu dawki problem braku reakcji na gaz cały czas występuje, a nawet się nasilił :) ale auto chociaż zaczęło ruszać bardziej jak królik niż żółwik :)
Na usprawiedliwienie nie zrobiłem wszystkiego na raz ponieważ w Wa-wie nie mam garażu i zostaje tylko chmurka gdy jeszcze jest widno i nie pada czasem ratuje się garażem podziemnym w CH :)
Po regulacji dawki:
Obrazek
Dam znać jak po ustawieniu kąta wtrysku i wymianie nastawnika :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 wrz 2010, 09:51

wasand pisze:Dziś się biorę za ustawienie kąta wtrysku oraz podmianę nastawnika(niestety ma ucięty kabelek-lutowanko). Podmiana ponieważ po ustawieniu dawki problem braku reakcji na gaz cały czas występuje
Możesz mieć też uszkodzony potencjometr gazu bo objawy są podobne

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 wrz 2010, 10:01

zanim zaczniesz się dobierać do nastawnika to zaloguj grupę 000 w trybie MS dodając powoli gazu na postoju i zrób log dynamiczny tej grupy na 4 biegu z pedałem gazu w podłodze

wasand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2010, 07:12
Lokalizacja: Wawa/Ostrowiec Św.

Post autor: wasand » 08 wrz 2010, 20:45

UKI_XX, w logu wygląda to ok tyle że jest małą częstotliwość odświeżania ;/ na wykresie też nie widać żadnych anomalii ;/ A nastawnik mam z starego silnika na którym nie było takich objawów więc jedyny koszt to czas na lutowanie uciętego kabelka.
A tu logi po dzisiejszym ustawianiu kąta wtrysku:
Obrazek
wiem, że dynamiczny krótki ale jakoś szybko na 3 się zebrał po tych regulacjach :)
Obrazek
Pozdrawiam Andrzej

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 wrz 2010, 21:34

MUNIOR pisze:
wasand pisze:Dziś się biorę za ustawienie kąta wtrysku oraz podmianę nastawnika(niestety ma ucięty kabelek-lutowanko). Podmiana ponieważ po ustawieniu dawki problem braku reakcji na gaz cały czas występuje
Możesz mieć też uszkodzony potencjometr gazu bo objawy są podobne
moim zdaniem na 99% nastawnik lub pierścien na tlokorozdzielaczu ale bardziej stawiam na zużyty potencjometr nastawnika <ok>

[ Dodano: 2010-09-08, 21:42 ]
MUNIOR pisze:karol121 napisał/a:
ustaw tak jak radzi UKI co do dawki to moze i byc nawet wartosc 11, a teraz jest 55 bo pewnie nastawnika nikt nie ruszal i napewno ma jeszcze plombe
Jakby go nikt nie ruszał to by było ok.20 a nie 55 ;-) bo 55 to kosmicznie mało i silnik na takiej dawce w zasadzie nie jedzie
wiem ze przy tym zakresie to auto nie jedzie ale taki zakres wynika ze zuzycia pompy wtryskowej konkretnie czesci wysokocisnieniowej czyli tlokorozdzielacza glowiczki i pierscienia w wyniku czego nie ma takiej juz szczelnosci co = mniejsza dawka- mniejszy zakres dawki, dlatego trzeba dygnac nastawnikiem ktory od nowosci nie byl ruszany

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 wrz 2010, 22:27

wasand, czytaj ze zrozumieniem:
zaloguj grupę 000 w trybie MS dodając powoli gazu na postoju i zrób log dynamiczny tej grupy na 4 biegu z pedałem gazu w podłodze
może też nie wyraziłem się zbyt jasno ale chodzi o to żeby zalogować grupę 000 na postoju powoli dodając gazu a następnie powoli ujmując gazu i będzie widać co dokładnie szwankuje, a dlaczego powoli :?: bo komp jest strasznie wolny i długo wypluwa cyferki do laptopa

wasand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2010, 07:12
Lokalizacja: Wawa/Ostrowiec Św.

Post autor: wasand » 09 wrz 2010, 19:52

UKI_XX pisze:wasand, czytaj ze zrozumieniem:
zaloguj grupę 000 w trybie MS dodając powoli gazu na postoju i zrób log dynamiczny tej grupy na 4 biegu z pedałem gazu w podłodze
może też nie wyraziłem się zbyt jasno ale chodzi o to żeby zalogować grupę 000 na postoju powoli dodając gazu a następnie powoli ujmując gazu i będzie widać co dokładnie szwankuje, a dlaczego powoli :?: bo komp jest strasznie wolny i długo wypluwa cyferki do laptopa
parę postów wyżej napisałem że żadnych anomalii nie ma :) ani w logu ani w VS zrobiłem to wcześniej :) Dziś podmieniłem nastawnik :)Jest gitara najdziwniejsze jest, że po regulacji został w miejscu w którym był oryginalnie poprzedni nastawnik ;/ dziwne, wszystko gada jak trzeba :) Wielkie dzięki za pomoc chłopaki :) jutro jakiś drobny datek na konto klubowe poleci.
Ps. rozkręciłem stary nastawnik i ma wewnątrz taki osad jakby się coś z ropy wytrąciło.
Dzięki raz jeszcze Pozdrawiam Andrzej <ok> <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl