Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Przy jakiej predkosci optymalne spalanie na trasie ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 11 maja 2010, 10:49

Wielkie dzięki aldi :-)

Awatar użytkownika
mariuszB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:57
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mariuszB4 » 11 maja 2010, 11:52

W moja pierwszą przejażdżkę świeżo zakupionym B4 :-D wybrałem się w sobotę z Koszalina do Słupska. Prędkości oscylowały między 100 a 130 (parę razy grubo ponad 130) Przed wyjazdem zatankowałem do pełna i wyzerowałem licznik, po powrocie zatankowałem na tej samej stacji i znów do pełna. Weszło 12,1 litra LPG :shock: , licznik przebiegu dziennego pokazywał w tym momencie 131 kilometrów. Wiec spalanie jest na tyle niskie przy takich prędkościach, że nie ma sensu jeździć wolniej. Na zużycie paliwa wpływa także dość mocno szerokość opon, ja turlam się na 205/45 R16.

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 13 maja 2010, 10:58

Mariusz, spalanie wyszło Ci wręcz za niskie, a to dlatego, że masz za małe koła :-P i to sporo, bo o jakieś niecałe 10% (teoretycznie dopuszczalne różnice przyjmuje się +/- 3%). Oczywiście nikt Ci tego nie sprawdzi i możesz tak jeździć, ale weź pod uwagę, że licznik znacznie Cię kantuje (oryginalnie i tak już zawyża nieco) więc podczas tego testu bujałeś się faktycznie 90 - 120 km/h i zrobiłeś jakieś 110 km i to by się zgadzało wtedy, czyli ok. 11,5 litra w trasie w tym zakresie prędkości, które (nawiązując do tematu) są właśnie najbardziej optymalne wg. mnie. Na 16'' opony powinny być np. 205/55 wtedy różnice są poniżej 0,5%, nie wygląda to źle, a o ile większy komfort jazdy... Przemyśl to jak przyjdzie Ci kiedyś kupować oponki... Pozdro.

Awatar użytkownika
mariuszB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:57
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mariuszB4 » 13 maja 2010, 11:33

Trochę głupio mi się do tego przyznać <osohozi> , ale mam jednak opony 205/55. Kiedyś w golfie miałem 205/45 i dlatego mi się pomieszało. Jednak najważniejsze jest to, że kilometry są prawdziwe, a spalanie bardzo niskie co mnie ogromnie cieszy :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Spalanie w mieście B4 2.0 ABK

Post autor: Francis1982 » 14 maja 2010, 16:45

Witam. Po zmianie silnika zrobiłem mu litrażowanie. zrobiłem 125 km i spalił mi 16l LPG. Czyli po przeliczeniu wyszło 12.8 l LPG na 100 km po samym mieście. Chyba nieźle. Mam 205/65 15 cali czyli standard.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 14 maja 2010, 17:28

12.8 l lpg a to o 2 za dużo moja mi paliła 10,5 - 10.8 l lpg też po mieście a w trasie to nie wiem

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 maja 2010, 19:19

Tylko że mam pewnie nieco zapłon za wczesny bo na zimnym silniku po 2000 obr/min słyszę lekko zawory. Do tego przepływomierz nieco zbyt naciągnięty (na wolnych obrotach pokazuje w granicach 19-20%) i po zmianie silnika nie byłem jeszcze na kalibracji instalacji (poprzednia była dostosowana do silnika 1.6 ADA). Zbliża mi się już drugi przegląd instalki to potem znów go zlitrażuję.

Ireq

Post autor: Ireq » 16 maja 2010, 01:42

Jarewa pisze: Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h

hmm u mnie w ABT przy 100km/h obroty minimalnie przekraczają 3000/min więc chyba trochę za dużo... można to jakoś "podregulować" ? bądź gdzie ewentualnie trzeba "zajrzeć" ? :?: :oops:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 16 maja 2010, 08:44

Ireq pisze:
Jarewa pisze:hmm u mnie w ABT przy 100km/h obroty minimalnie przekraczają 3000/min więc chyba trochę za dużo... można to jakoś "podregulować" ? bądź gdzie ewentualnie trzeba "zajrzeć" ? :?: :oops:
Hmm, raczej niczym nic nie podregulujesz. A jedynie możesz zajrzeć jakie masz oznaczenie skrzyni biegów, może się okazać, że masz krótką skrzynię i stąd takie obroty ;-)

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 16 maja 2010, 22:53

ewentualnie obrotomierz może ci zawyżać mi jak postała z pól roku to po zamontowaniu silnika i po przekręceniu kluczyka obrotomierz mi pokazywał 500 obr na min co silnii nie był uruchomiony lub masz krótką skrzynie albo może ci się lekko sprzęgło już ślizgać

Awatar użytkownika
mariuszB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:57
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mariuszB4 » 18 maja 2010, 13:50

Ireq pisze:
Jarewa pisze: Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h

hmm u mnie w ABT przy 100km/h obroty minimalnie przekraczają 3000/min więc chyba trochę za dużo... można to jakoś "podregulować" ? bądź gdzie ewentualnie trzeba "zajrzeć" ? :?: :oops:
Kolego Ireq to wina skrzyni biegów ja mam podobnie kolo 3000 obr przy 100km/h, orientuje się może ktoś jak wygląda spalanie i prędkość maksymalna na dłuższej skrzyni? Mi osobiście zdaje się, że lepsza byłaby ta dłuższa skrzynia.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 maja 2010, 13:57

mariuszB4 pisze:Ireq napisał/a:
Jarewa napisał/a:

Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h




hmm u mnie w ABT przy 100km/h obroty minimalnie przekraczają 3000/min więc chyba trochę za dużo... można to jakoś "podregulować" ? bądź gdzie ewentualnie trzeba "zajrzeć" ?



Kolego Ireq to wina skrzyni biegów ja mam podobnie kolo 3000 obr przy 100km/h, orientuje się może ktoś jak wygląda spalanie i prędkość maksymalna na dłuższej skrzyni? Mi osobiście zdaje się, że lepsza byłaby ta dłuższa skrzynia.
Koledzy, to wszystko było wiele razy więc proszę używać szukajki i nie robić OT w tym wątku.
Różnice w spalaniu ABT przy długiej i krótkiej skrzyni były pokazane na poprzedniej stronie tego wątku więc czytajcie wątki zanim się dopisujecie.
Dłuższa skrzynia jest bardziej ekonomiczna przy wyższych prędkościach. Dodam tylko, że w ABT mam długą skrzynię o oznaczeniu CCE i przy 3000 RPM na czwartym biegu jest 100 km/h, a na piątym biegu 130km/h
Koniec OT.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 18 maja 2010, 14:06

mariuszB4 pisze:Kolego Ireq to wina skrzyni biegów ja mam podobnie kolo 3000 obr przy 100km/h, orientuje się może ktoś jak wygląda spalanie i prędkość maksymalna na dłuższej skrzyni? Mi osobiście zdaje się, że lepsza byłaby ta dłuższa skrzynia.
ja mam długą skrzynie oznaczenie CCE przy 100km/h mam 2200obr przy 3000 obr 130km/h, spalanie oscyluje w granicach 6-7,5L na trasie a miasto 10-12L benzyny.Prędkość V-max będzie większa niż na krótkiej zależy to też od kondycji silnika,(4200 obr 180km/h to tak przykładowo :-P )

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 18 maja 2010, 14:22

Miałem ABT ale nie wiem z jaką skrzynią. Z tego co wiem to przy prędkości 85-95km spalanie było najniższe. Pamiętac też należy o tym by delikatnie dodawać gaz.

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 10 paź 2010, 19:34

patryk_85 pisze:
Jarewa pisze:

Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h


Ja bym powiedział tak na tyle ile pozwala prawo drogowe <czapa>
To zależy od skrzyni biegów, u mnie jest bodajże CDY (lub CGT) i 3000obr/min = 100km/h


Dolaczam sie do tego postu 3000obr/min = 110km/h
acz kolwiek wczesniej mialem B3 1.8s i bylo3000obr/min = 130km/h
a co powiecie na to 2bieg 6500obr/min 100km/h oczywiscie na LPG (nie odcina wtrysku)
pociagnie i wiecej ale szkoda motorka <buu>

wracajac do watku 100/120km/h bez szarpania 8-9l. LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl