[B4 ABT]Przy jakiej predkosci optymalne spalanie na trasie ?
W moja pierwszą przejażdżkę świeżo zakupionym B4 wybrałem się w sobotę z Koszalina do Słupska. Prędkości oscylowały między 100 a 130 (parę razy grubo ponad 130) Przed wyjazdem zatankowałem do pełna i wyzerowałem licznik, po powrocie zatankowałem na tej samej stacji i znów do pełna. Weszło 12,1 litra LPG :shock: , licznik przebiegu dziennego pokazywał w tym momencie 131 kilometrów. Wiec spalanie jest na tyle niskie przy takich prędkościach, że nie ma sensu jeździć wolniej. Na zużycie paliwa wpływa także dość mocno szerokość opon, ja turlam się na 205/45 R16.
Mariusz, spalanie wyszło Ci wręcz za niskie, a to dlatego, że masz za małe koła i to sporo, bo o jakieś niecałe 10% (teoretycznie dopuszczalne różnice przyjmuje się +/- 3%). Oczywiście nikt Ci tego nie sprawdzi i możesz tak jeździć, ale weź pod uwagę, że licznik znacznie Cię kantuje (oryginalnie i tak już zawyża nieco) więc podczas tego testu bujałeś się faktycznie 90 - 120 km/h i zrobiłeś jakieś 110 km i to by się zgadzało wtedy, czyli ok. 11,5 litra w trasie w tym zakresie prędkości, które (nawiązując do tematu) są właśnie najbardziej optymalne wg. mnie. Na 16'' opony powinny być np. 205/55 wtedy różnice są poniżej 0,5%, nie wygląda to źle, a o ile większy komfort jazdy... Przemyśl to jak przyjdzie Ci kiedyś kupować oponki... Pozdro.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Spalanie w mieście B4 2.0 ABK
Witam. Po zmianie silnika zrobiłem mu litrażowanie. zrobiłem 125 km i spalił mi 16l LPG. Czyli po przeliczeniu wyszło 12.8 l LPG na 100 km po samym mieście. Chyba nieźle. Mam 205/65 15 cali czyli standard.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tylko że mam pewnie nieco zapłon za wczesny bo na zimnym silniku po 2000 obr/min słyszę lekko zawory. Do tego przepływomierz nieco zbyt naciągnięty (na wolnych obrotach pokazuje w granicach 19-20%) i po zmianie silnika nie byłem jeszcze na kalibracji instalacji (poprzednia była dostosowana do silnika 1.6 ADA). Zbliża mi się już drugi przegląd instalki to potem znów go zlitrażuję.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Ireq pisze:Hmm, raczej niczym nic nie podregulujesz. A jedynie możesz zajrzeć jakie masz oznaczenie skrzyni biegów, może się okazać, że masz krótką skrzynię i stąd takie obrotyJarewa pisze:hmm u mnie w ABT przy 100km/h obroty minimalnie przekraczają 3000/min więc chyba trochę za dużo... można to jakoś "podregulować" ? bądź gdzie ewentualnie trzeba "zajrzeć" ? :?: :oops:
Kolego Ireq to wina skrzyni biegów ja mam podobnie kolo 3000 obr przy 100km/h, orientuje się może ktoś jak wygląda spalanie i prędkość maksymalna na dłuższej skrzyni? Mi osobiście zdaje się, że lepsza byłaby ta dłuższa skrzynia.Ireq pisze:Jarewa pisze: Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h
hmm u mnie w ABT przy 100km/h obroty minimalnie przekraczają 3000/min więc chyba trochę za dużo... można to jakoś "podregulować" ? bądź gdzie ewentualnie trzeba "zajrzeć" ? :?: :oops:
Koledzy, to wszystko było wiele razy więc proszę używać szukajki i nie robić OT w tym wątku.mariuszB4 pisze:Ireq napisał/a:
Jarewa napisał/a:
Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h
hmm u mnie w ABT przy 100km/h obroty minimalnie przekraczają 3000/min więc chyba trochę za dużo... można to jakoś "podregulować" ? bądź gdzie ewentualnie trzeba "zajrzeć" ?
Kolego Ireq to wina skrzyni biegów ja mam podobnie kolo 3000 obr przy 100km/h, orientuje się może ktoś jak wygląda spalanie i prędkość maksymalna na dłuższej skrzyni? Mi osobiście zdaje się, że lepsza byłaby ta dłuższa skrzynia.
Różnice w spalaniu ABT przy długiej i krótkiej skrzyni były pokazane na poprzedniej stronie tego wątku więc czytajcie wątki zanim się dopisujecie.
Dłuższa skrzynia jest bardziej ekonomiczna przy wyższych prędkościach. Dodam tylko, że w ABT mam długą skrzynię o oznaczeniu CCE i przy 3000 RPM na czwartym biegu jest 100 km/h, a na piątym biegu 130km/h
Koniec OT.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
ja mam długą skrzynie oznaczenie CCE przy 100km/h mam 2200obr przy 3000 obr 130km/h, spalanie oscyluje w granicach 6-7,5L na trasie a miasto 10-12L benzyny.Prędkość V-max będzie większa niż na krótkiej zależy to też od kondycji silnika,(4200 obr 180km/h to tak przykładowo )mariuszB4 pisze:Kolego Ireq to wina skrzyni biegów ja mam podobnie kolo 3000 obr przy 100km/h, orientuje się może ktoś jak wygląda spalanie i prędkość maksymalna na dłuższej skrzyni? Mi osobiście zdaje się, że lepsza byłaby ta dłuższa skrzynia.
patryk_85 pisze:To zależy od skrzyni biegów, u mnie jest bodajże CDY (lub CGT) i 3000obr/min = 100km/hJarewa pisze:
Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h
Ja bym powiedział tak na tyle ile pozwala prawo drogowe <czapa>
Dolaczam sie do tego postu 3000obr/min = 110km/h
acz kolwiek wczesniej mialem B3 1.8s i bylo3000obr/min = 130km/h
a co powiecie na to 2bieg 6500obr/min 100km/h oczywiscie na LPG (nie odcina wtrysku)
pociagnie i wiecej ale szkoda motorka <buu>
wracajac do watku 100/120km/h bez szarpania 8-9l. LPG