[B4 All] Ustawianie rezerwy paliwa
Bailando pisze:Jestem ciekaw czy kalibracja rezerwy dziala w dwie strony, czy jak wleje do pelna mozna ja skalibrowac tak samo dokladnie? Ewentualnie czy mozna opruznic bak w bardziej tradycyjny sposob mianowicie przez wlew paliwa?
Odnosnie kalibracji wskaznika poprzez napełnienie baku do pełna i ustawienia wskazówki na FULL nie jest to miarodajny sposób. Dlaczego ?
1. potencjometr od pływaka paliwa jest Logarytmiczny czyli oporność nie narasta liniowo i nie jest proporcjonalna do rzeczywistego wskazania paliwa.
2. Tankując do pełna lub pod korek wskazówka i tak moze sie wychylić ponad wskazanie FULL co wprowadza błąd.
3. posiadając ACBC osobno ustawia sie małym potencjometrem wskazanie paliwa i pojawienie sie kontrolki paliwa. jestli skalibrujesz na pełnym baku nie będziesz wstanie ustawić potencjometru ACBC bo ten słuzy tylko do wskazania rezerwy paliwa i wyswietleniu orientacyjnego zasięgu auta na paliwie w baku.
Dlatego ustawia sie na 4 litrach rezerwę paliwa i wtedy kalibruje sie od razu ACBC zeby wskazywał zasięg auta i włączałł rezerwe paliwa.
Odnoiśnie opróżniania baku w tradycyjny sposób: są 3 sposoby
1. poprzez wlew paliwa wprowadzamy cienki wężyk i sciągamy paliwo. metoda trudna i mało skuteczna bo zostanie około 2-3 litrów rozlanych po całym baku co jest niemożliwe do sciągniecia jeśli lustro paliwa wynosi 4-5 mm
2. otwarcie dekla od pływaka i/lub pompy paliwa. najłatwiejszy i najbardziej wydajny sosób opróżnienia baku. jest mozliwe całkowite w 100% osuszenie baku jednak jest troche zabawy ze strzykawką i obdartymi rękoma i przechylaniem samochodu na podnośniku.
3. demontaż baku i wylanie całej zawartosci poprzez wlew paliwa.
Najtrudniejsza metoda i 101% skuteczna. pozwala też na usunięcie całego zalegającego syfu w baku (woda, piasek, muł, szlam, rdza z dystrybutorów itp) mozna pokusić sie o wypłukanie baku czystym paliwem oraz otłuszczenie i usunięcie wilgoci poprzez płukanie Izopropanolem.
Ad1 Pierwsza gruba kreskaJarewa pisze:Takie małe pytanie tutaj podają że po wlaniu 4l ustawiać na pierwszej czerwonej ale od lewej strony?
W ksiązce audi podają że po wlaniu ustawiac nad grubą kreską czerwonego pola.
A ja się pytam ile powinno być L w tym czerwonym polu? Ktoś wcześniej pisał że BC podaje rezerwe 30km.
Czyli kiedy zacznie się pole czerwone to w baku powinno być ok 3L mam racje?
ad2 Rezerwe ustawiasz na grubej kresce (4-5 litrów bo i tak baku do zera bez wyciągania osuszyć nie da) wtedy BC przy zasięgu na paliwie pokaże 30 lub 40km a zaraz po tym będzie swieciło sie LO czyli LOW - niski poziom paliwa i kontrolka paliwa.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Coś mi tu sie nie zgadza.
Piszesz że po wlaniu 4L ustawić na pierwszą kreske ok. Ale ja się spytałem ile powinno być na całej rezerwie paliwo? Czyli kiedy zejdzie z białego pola na czerwone. Z twojego opisu wygląda że po najechaniu wskazuwki na rezerwe (trzecia gruba kreska od lewej) To w baku mamy ok 9L rezerwy. Czyli daje nam to ok 100km teoretycznie ok. Ale jak się ma to z BC? skoro w BC włacza sie rezerwa na 30-40km to jest ok 4L
Piszesz że po wlaniu 4L ustawić na pierwszą kreske ok. Ale ja się spytałem ile powinno być na całej rezerwie paliwo? Czyli kiedy zejdzie z białego pola na czerwone. Z twojego opisu wygląda że po najechaniu wskazuwki na rezerwe (trzecia gruba kreska od lewej) To w baku mamy ok 9L rezerwy. Czyli daje nam to ok 100km teoretycznie ok. Ale jak się ma to z BC? skoro w BC włacza sie rezerwa na 30-40km to jest ok 4L
tego niestety nie wiem ile dokładnie jest w całej rezerwie. W samochodach grupy VAG cała rezerwa paliwa średnio wynosi od 6 do 8 litrów.Jarewa pisze:Ale ja się spytałem ile powinno być na całej rezerwie paliwo?
juz obecnie nie mam A80 wiec nie jestem wstanie sprawdzić.
W Passacie 3BG jak zapali sie rezerwa mam 6 litrów jesli wierzyć VAG i wskazaniu odczytu wartosci mierzonych w grupie 17 Instruments
Odnosnie AC i AC/BC:Ale jak się ma to z BC? skoro w BC włacza sie rezerwa na 30-40km to jest ok 4L
AC bez BC
kontrolka rezerwy paliwa zapala się na podstawie kalibracji wskaźnika paliwa.
W module AC nie ma dodatkowego potencjometru.
Wiec tutaj jest zadanie uproszczone ponieważ AC samo "odbiera" jaki jest stan paliwa w zbiorniku i w odpowiednim momencie zapala kontrolkę.
AC+BC
Tutaj do dyspozycji mamy dodatkowy potencjometr którym ustawiamy tzw. orientacyjny zasięg auta na paliwie w baku. potencjometr ten nie ma żadnego wpływu na zapalenie kontrolki lub wskazanie wskaźnika paliwa.
Jedynie służy on do tego aby na wyświetlaczu BC wyswietlane były w miarę prawidłowe ilosci km do przejechania na paliwie.
Jest trochę zabawy aby odpowiednio go ustawić tzn:
w momencie wejścia wskazówki na czerwone pole na wyświetlaczu BC zaczyna migać wartość "50 km" do przejechania na paliwie.
Wartosć ta cały czas miga i w miarę jazdy na paliwie maleje: migające 40 km migające 30 km
W tym momencie gdy wejdziemy na właściwą rezerwę tj te ustawione 4 litry powinna zapaliść się lampka rezerwy paliwa a na wyświetlaczu BC powinno migać LO (LOW - niski stan paliwa)
Temat Up:
mnie też czeka kalibracja,bo ostatnio jak jechałem to jak wskaźnik zaczął dochodzić do 2 czerwonej kreski to autem zaczęło szarpać i ledwo dotoczyłem się na stację,autko posiadam od niedawna i póki co je litrażuje,ale wpadłem na pomysł z tą kalibracją:może ktoś próbował zrobić tak żeby zapalić autko z małą ilością paliwa i czekać aż samo zgaśnie a potem wziąć się za kalibrację wskazówki tylko teraz 2 pytanka.....ile zostanie paliwa w baku??? bo nie wierze że wypali do zera....oczywiście auto stało by na równym....oraz na ile trzeba by było ustawić wskazówke paliwa.....jeśli ktoś tak próbował to proszę o podzielenie się doświadczeniem i czy to wogóle gra warta świeczki....
mnie też czeka kalibracja,bo ostatnio jak jechałem to jak wskaźnik zaczął dochodzić do 2 czerwonej kreski to autem zaczęło szarpać i ledwo dotoczyłem się na stację,autko posiadam od niedawna i póki co je litrażuje,ale wpadłem na pomysł z tą kalibracją:może ktoś próbował zrobić tak żeby zapalić autko z małą ilością paliwa i czekać aż samo zgaśnie a potem wziąć się za kalibrację wskazówki tylko teraz 2 pytanka.....ile zostanie paliwa w baku??? bo nie wierze że wypali do zera....oczywiście auto stało by na równym....oraz na ile trzeba by było ustawić wskazówke paliwa.....jeśli ktoś tak próbował to proszę o podzielenie się doświadczeniem i czy to wogóle gra warta świeczki....
https://audi80.pl/b4-all-ustawianie- ... htm#311973sesej pisze:jeśli ktoś tak próbował to proszę o podzielenie się doświadczeniem i czy to wogóle gra warta świeczki....
Pomysł był juz poruszany wcześniej przez innych Userów.sesej pisze:Temat Up:
ale wpadłem na pomysł z tą kalibracją:może ktoś próbował zrobić tak żeby zapalić autko z małą ilością paliwa i czekać aż samo zgaśnie a potem wziąć się za kalibrację wskazówki tylko teraz 2 pytanka.....ile zostanie paliwa w baku??? bo nie wierze że wypali do zera....oczywiście auto stało by na równym....oraz na ile trzeba by było ustawić wskazówke paliwa.....jeśli ktoś tak próbował to proszę o podzielenie się doświadczeniem i czy to wogóle gra warta świeczki....
Na 99% nie wypalisz paliwa do zera ! zostanie około 1-1.5 litra
czyli w zagłębieniach baku (w miejscu gdzie jest smok pompy paliwa) oraz w innych przetłoczeniach baku.
Auto Ci zgaśnie w momencie gdy juz pompa nie będzie w stanie utrzymać ciśnienia paliwa i zassać go z niskiego lustra poziomu paliwa. Czyli poprostu pompa będzie ciągnąć resztki paliwa i powietrze z baku przez co zapowietrzysz cały układ paliwa.
Inną kwestią jest to że pompa która będzie "wypalac" paliwo do zera nie będzie właściwie chłodzona i "smarowana"
Jest duże prawdopodobieństwo, że pompa się zatrze i/lub spali.
Coś takiego można zrobić w B3 z racji jego położenia, budowy oraz umiejscowienia pompy paliwa zarówno w silnikach na wtrysku jak i gaźnikowych.
W gaźnikowych tym bardziej nic się nie stanie bo jak braknie paliwa to po prostu stanie i tylko zapowietrzysz układ paliwowy i nic się nie spali ...
Jak ustawić wskazówkę :?: nie mam bladego pojęcia. Kalibracja przewidziana dla 4 litrów paliwa, wiec trudno powiedzieć ile będzie w baku w momencie gdy auto zgasło.
Myślę ze pozostaje około 1 litra
Jak dla mnie gra warta świeczki bo naprawdę szkoda pompy która jest droga jesli chodzi o nowy oryginał.
Wg mnie lepiej zrobić tak jak to opisałem na samym początku nawet z racji tego, że można wyczyścić dno zbiornika z ewentualnego syfu bo paliwo w PL mamy jakie mamy.
ziemor,
Odnośnie Twojego posta:
W B3 łatwiej wypalić lub spuścić całe paliwo z baku z racji jego położenia, budowy oraz umiejscowienia pompy paliwa ...
W B4 konstrukcja zbiornika jest zupełnie inna, wiec tam jest większe ryzyko uszkodzenia pompy.
Dzięki za radę.....w takim razie jak się zrobi cieplej to robimy to wyżej opisanym sposobem.....tak jak zalecacie....
[ Dodano: 2011-02-07, 13:43 ]
Podzielę się doświadczeniem.....w któryś piękny dzionek jechałem sobie a wskazówka dochodziła do rezerwy,czyli lada moment auto miało zacząć przerywać dodam że nie kalibrowałem wskazówki.....ale zaopatrzyłem się w ok 4 L Pb i sobie jechałem aż zaczął przerywać.Zatrzymałem się...wlałem 4L pb dojechałem ok 1km do domu i wziąłem się za kalibrowanie wskazówki zakładając że mam ok 5 L Pb w zbiorniku i tak ustawiłem sobie wskazóweczkę pomiędzy grubą a srodkową kreską rezerwy.....chyba sie sprawdza bo przedtem jak tankowałem za 50zł to miałem 1/4 zb a teraz ledwo poza rezerwę wyjdzie,za 100zł miałem ponad połowe zb. a teraz mam 1/4 czyli chyba to coś dało,obyło się bez pompowania Pb do kanistrów itp....może sposób nie tak dokładny jak opisany wyżej (książkowy) ale skuteczny bo nareszcie wskaźnik pokazuje rozsądny stan ,dziś dałem auto na montaż LPG dlatego też pewnie nie sprawdzę wychylenia wskazówki na pełnym baku.....ale zawsze to lepiej niż było
[ Dodano: 2011-02-07, 13:43 ]
Podzielę się doświadczeniem.....w któryś piękny dzionek jechałem sobie a wskazówka dochodziła do rezerwy,czyli lada moment auto miało zacząć przerywać dodam że nie kalibrowałem wskazówki.....ale zaopatrzyłem się w ok 4 L Pb i sobie jechałem aż zaczął przerywać.Zatrzymałem się...wlałem 4L pb dojechałem ok 1km do domu i wziąłem się za kalibrowanie wskazówki zakładając że mam ok 5 L Pb w zbiorniku i tak ustawiłem sobie wskazóweczkę pomiędzy grubą a srodkową kreską rezerwy.....chyba sie sprawdza bo przedtem jak tankowałem za 50zł to miałem 1/4 zb a teraz ledwo poza rezerwę wyjdzie,za 100zł miałem ponad połowe zb. a teraz mam 1/4 czyli chyba to coś dało,obyło się bez pompowania Pb do kanistrów itp....może sposób nie tak dokładny jak opisany wyżej (książkowy) ale skuteczny bo nareszcie wskaźnik pokazuje rozsądny stan ,dziś dałem auto na montaż LPG dlatego też pewnie nie sprawdzę wychylenia wskazówki na pełnym baku.....ale zawsze to lepiej niż było
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 mar 2011, 18:41
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 mar 2011, 18:41
- Lokalizacja: Gdańsk