Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Ustawianie rezerwy paliwa

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 24 paź 2010, 07:56

Pierwsza kreska od lewej 4 litry ale możesz wlać troszkę więcej powiedzmy żeby było na 100 km. To już zależy od Ciebie ;-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 paź 2010, 15:51

Bailando pisze:Jestem ciekaw czy kalibracja rezerwy dziala w dwie strony, czy jak wleje do pelna mozna ja skalibrowac tak samo dokladnie? Ewentualnie czy mozna opruznic bak w bardziej tradycyjny sposob mianowicie przez wlew paliwa?

Odnosnie kalibracji wskaznika poprzez napełnienie baku do pełna i ustawienia wskazówki na FULL nie jest to miarodajny sposób. Dlaczego ?

1. potencjometr od pływaka paliwa jest Logarytmiczny czyli oporność nie narasta liniowo i nie jest proporcjonalna do rzeczywistego wskazania paliwa.

2. Tankując do pełna lub pod korek wskazówka i tak moze sie wychylić ponad wskazanie FULL co wprowadza błąd.

3. posiadając ACBC osobno ustawia sie małym potencjometrem wskazanie paliwa i pojawienie sie kontrolki paliwa. jestli skalibrujesz na pełnym baku nie będziesz wstanie ustawić potencjometru ACBC bo ten słuzy tylko do wskazania rezerwy paliwa i wyswietleniu orientacyjnego zasięgu auta na paliwie w baku.

Dlatego ustawia sie na 4 litrach rezerwę paliwa i wtedy kalibruje sie od razu ACBC zeby wskazywał zasięg auta i włączałł rezerwe paliwa.


Odnoiśnie opróżniania baku w tradycyjny sposób: są 3 sposoby :arrow:

1. poprzez wlew paliwa wprowadzamy cienki wężyk i sciągamy paliwo. metoda trudna i mało skuteczna bo zostanie około 2-3 litrów rozlanych po całym baku co jest niemożliwe do sciągniecia jeśli lustro paliwa wynosi 4-5 mm

2. otwarcie dekla od pływaka i/lub pompy paliwa. najłatwiejszy i najbardziej wydajny sosób opróżnienia baku. jest mozliwe całkowite w 100% osuszenie baku jednak jest troche zabawy ze strzykawką i obdartymi rękoma i przechylaniem samochodu na podnośniku.

3. demontaż baku i wylanie całej zawartosci poprzez wlew paliwa.
Najtrudniejsza metoda i 101% skuteczna. pozwala też na usunięcie całego zalegającego syfu w baku (woda, piasek, muł, szlam, rdza z dystrybutorów itp) mozna pokusić sie o wypłukanie baku czystym paliwem oraz otłuszczenie i usunięcie wilgoci poprzez płukanie Izopropanolem.


Jarewa pisze:Takie małe pytanie tutaj podają że po wlaniu 4l ustawiać na pierwszej czerwonej ale od lewej strony?

W ksiązce audi podają że po wlaniu ustawiac nad grubą kreską czerwonego pola.

A ja się pytam ile powinno być L w tym czerwonym polu? Ktoś wcześniej pisał że BC podaje rezerwe 30km.

Czyli kiedy zacznie się pole czerwone to w baku powinno być ok 3L mam racje?
Ad1 Pierwsza gruba kreska

ad2 Rezerwe ustawiasz na grubej kresce (4-5 litrów bo i tak baku do zera bez wyciągania osuszyć nie da) wtedy BC przy zasięgu na paliwie pokaże 30 lub 40km a zaraz po tym będzie swieciło sie LO czyli LOW - niski poziom paliwa i kontrolka paliwa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 paź 2010, 18:25

Coś mi tu sie nie zgadza.

Piszesz że po wlaniu 4L ustawić na pierwszą kreske ok. Ale ja się spytałem ile powinno być na całej rezerwie paliwo? Czyli kiedy zejdzie z białego pola na czerwone. Z twojego opisu wygląda że po najechaniu wskazuwki na rezerwe (trzecia gruba kreska od lewej) To w baku mamy ok 9L rezerwy. Czyli daje nam to ok 100km teoretycznie ok. Ale jak się ma to z BC? skoro w BC włacza sie rezerwa na 30-40km to jest ok 4L

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 paź 2010, 18:55

Jarewa pisze:Ale ja się spytałem ile powinno być na całej rezerwie paliwo?
tego niestety nie wiem ile dokładnie jest w całej rezerwie. W samochodach grupy VAG cała rezerwa paliwa średnio wynosi od 6 do 8 litrów.
juz obecnie nie mam A80 wiec nie jestem wstanie sprawdzić.
W Passacie 3BG jak zapali sie rezerwa mam 6 litrów jesli wierzyć VAG i wskazaniu odczytu wartosci mierzonych w grupie 17 Instruments

Ale jak się ma to z BC? skoro w BC włacza sie rezerwa na 30-40km to jest ok 4L
Odnosnie AC i AC/BC:

AC bez BC

kontrolka rezerwy paliwa zapala się na podstawie kalibracji wskaźnika paliwa.
W module AC nie ma dodatkowego potencjometru.
Wiec tutaj jest zadanie uproszczone ponieważ AC samo "odbiera" jaki jest stan paliwa w zbiorniku i w odpowiednim momencie zapala kontrolkę.

AC+BC

Tutaj do dyspozycji mamy dodatkowy potencjometr którym ustawiamy tzw. orientacyjny zasięg auta na paliwie w baku. potencjometr ten nie ma żadnego wpływu na zapalenie kontrolki lub wskazanie wskaźnika paliwa.
Jedynie służy on do tego aby na wyświetlaczu BC wyswietlane były w miarę prawidłowe ilosci km do przejechania na paliwie.
Jest trochę zabawy aby odpowiednio go ustawić tzn:

w momencie wejścia wskazówki na czerwone pole na wyświetlaczu BC zaczyna migać wartość "50 km" do przejechania na paliwie.
Wartosć ta cały czas miga i w miarę jazdy na paliwie maleje: :arrow: migające 40 km :arrow: migające 30 km

W tym momencie gdy wejdziemy na właściwą rezerwę tj te ustawione 4 litry :arrow: powinna zapaliść się lampka rezerwy paliwa a na wyświetlaczu BC powinno migać LO (LOW - niski stan paliwa)

sesej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sesej » 27 sty 2011, 12:25

Temat Up:
mnie też czeka kalibracja,bo ostatnio jak jechałem to jak wskaźnik zaczął dochodzić do 2 czerwonej kreski to autem zaczęło szarpać i ledwo dotoczyłem się na stację,autko posiadam od niedawna i póki co je litrażuje,ale wpadłem na pomysł z tą kalibracją:może ktoś próbował zrobić tak żeby zapalić autko z małą ilością paliwa i czekać aż samo zgaśnie a potem wziąć się za kalibrację wskazówki tylko teraz 2 pytanka.....ile zostanie paliwa w baku??? bo nie wierze że wypali do zera....oczywiście auto stało by na równym....oraz na ile trzeba by było ustawić wskazówke paliwa.....jeśli ktoś tak próbował to proszę o podzielenie się doświadczeniem i czy to wogóle gra warta świeczki....

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 27 sty 2011, 12:40

sesej pisze:jeśli ktoś tak próbował to proszę o podzielenie się doświadczeniem i czy to wogóle gra warta świeczki....
https://audi80.pl/b4-all-ustawianie- ... htm#311973

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 27 sty 2011, 12:49

sesej pisze:Temat Up:
ale wpadłem na pomysł z tą kalibracją:może ktoś próbował zrobić tak żeby zapalić autko z małą ilością paliwa i czekać aż samo zgaśnie a potem wziąć się za kalibrację wskazówki tylko teraz 2 pytanka.....ile zostanie paliwa w baku??? bo nie wierze że wypali do zera....oczywiście auto stało by na równym....oraz na ile trzeba by było ustawić wskazówke paliwa.....jeśli ktoś tak próbował to proszę o podzielenie się doświadczeniem i czy to wogóle gra warta świeczki....
Pomysł był juz poruszany wcześniej przez innych Userów.

Na 99% nie wypalisz paliwa do zera ! zostanie około 1-1.5 litra
czyli w zagłębieniach baku (w miejscu gdzie jest smok pompy paliwa) oraz w innych przetłoczeniach baku.

Auto Ci zgaśnie w momencie gdy juz pompa nie będzie w stanie utrzymać ciśnienia paliwa i zassać go z niskiego lustra poziomu paliwa. Czyli poprostu pompa będzie ciągnąć resztki paliwa i powietrze z baku przez co zapowietrzysz cały układ paliwa.

Inną kwestią jest to że pompa która będzie "wypalac" paliwo do zera nie będzie właściwie chłodzona i "smarowana"
Jest duże prawdopodobieństwo, że pompa się zatrze i/lub spali.
Coś takiego można zrobić w B3 z racji jego położenia, budowy oraz umiejscowienia pompy paliwa zarówno w silnikach na wtrysku jak i gaźnikowych.
W gaźnikowych tym bardziej nic się nie stanie bo jak braknie paliwa to po prostu stanie i tylko zapowietrzysz układ paliwowy i nic się nie spali ...



Jak ustawić wskazówkę :?: nie mam bladego pojęcia. Kalibracja przewidziana dla 4 litrów paliwa, wiec trudno powiedzieć ile będzie w baku w momencie gdy auto zgasło.
Myślę ze pozostaje około 1 litra

Jak dla mnie gra warta świeczki bo naprawdę szkoda pompy która jest droga jesli chodzi o nowy oryginał.
Wg mnie lepiej zrobić tak jak to opisałem na samym początku nawet z racji tego, że można wyczyścić dno zbiornika z ewentualnego syfu bo paliwo w PL mamy jakie mamy.


ziemor,

Odnośnie Twojego posta:

W B3 łatwiej wypalić lub spuścić całe paliwo z baku z racji jego położenia, budowy oraz umiejscowienia pompy paliwa ...

W B4 konstrukcja zbiornika jest zupełnie inna, wiec tam jest większe ryzyko uszkodzenia pompy.

sesej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sesej » 29 sty 2011, 23:54

Dzięki za radę.....w takim razie jak się zrobi cieplej to robimy to wyżej opisanym sposobem.....tak jak zalecacie....

[ Dodano: 2011-02-07, 13:43 ]
Podzielę się doświadczeniem.....w któryś piękny dzionek jechałem sobie a wskazówka dochodziła do rezerwy,czyli lada moment auto miało zacząć przerywać dodam że nie kalibrowałem wskazówki.....ale zaopatrzyłem się w ok 4 L Pb i sobie jechałem aż zaczął przerywać.Zatrzymałem się...wlałem 4L pb dojechałem ok 1km do domu i wziąłem się za kalibrowanie wskazówki zakładając że mam ok 5 L Pb w zbiorniku i tak ustawiłem sobie wskazóweczkę pomiędzy grubą a srodkową kreską rezerwy.....chyba sie sprawdza bo przedtem jak tankowałem za 50zł to miałem 1/4 zb a teraz ledwo poza rezerwę wyjdzie,za 100zł miałem ponad połowe zb. a teraz mam 1/4 czyli chyba to coś dało,obyło się bez pompowania Pb do kanistrów itp....może sposób nie tak dokładny jak opisany wyżej (książkowy) ale skuteczny bo nareszcie wskaźnik pokazuje rozsądny stan :),dziś dałem auto na montaż LPG dlatego też pewnie nie sprawdzę wychylenia wskazówki na pełnym baku.....ale zawsze to lepiej niż było :)

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 28 lut 2011, 18:57

Witam
Przeczytałem cały ten temat i dalej nie wiem co zrobić aby ta kontrolka dystrybutora sie zapaliła jak wskazówka dojdzie do pierwszej czerwonej kreski, wcześniej działało elegancko ale już jakiś czas nie chce się zapalać wcale i nie wiem o co chodzi :-?

sesej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sesej » 01 mar 2011, 12:18

Ja Ci za wiele nie pomogę bo nie mam licznika z auto check... :-(

moniek1963
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moniek1963 » 23 mar 2011, 08:26

witam , mam pytanie ? wskaźnik paliwa raz działa raz nie , a autko mam od niedawna ,i zabardzo niewiem co z tym zrobić ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 mar 2011, 09:02

poszukaj tematu o stabilizatorze napięcia w liczniku lub o zimnych lutach w liczniku

moniek1963
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moniek1963 » 23 mar 2011, 20:35

ok dzięki ,

Soniak87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 15 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Soniak87 » 29 sie 2011, 14:03

Jak spuścić w domowych warunkach paliwo z baku w B3 tzn bez jakiejkolwiek pompy bez kanału i przy zerowej wiedzy? Tak krok po kroku muszę zrobić tą kalibracje w razie czego podaje moje GG 6265008

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 29 sie 2011, 21:24

albo wsadzasz rurkę i zasysasz, tylko się nie napij :mrgreen: albo zdejmij wąż z baku pod samochodem ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl