Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[20. ABT] Nie wracajacy sie pedał Gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

[20. ABT] Nie wracajacy sie pedał Gazu

Post autor: piter58 » 16 lis 2010, 18:29

Witam Wszystkich

[2.0 ABK] Problem z moją mała polega na początku podczas jazdy zauwazulem jak by sie pedał gazu zacinał się nie odbijał odrazu, tylko dopiero po sekndzie, potem pojawiły sie wysokie obroty (naciskałem na pedał gazu a on takk jak by sie nie wracał i trzymał cały czas takie obroty jak mocno wcisnąłem pedał ), a po którymś z kolei wyłączeniem silnika i ponownym uruchomieniem obroty były bardzo niskie, podjechałem do mechanika który stwierdził uszkodzenie silnika krokowego wszystko ok(silnik został na razie wyczyszczony i jest do wymiany ale czy może powodować to ze pedał gazu nie wraca sie odrazu tylko dopiero po 1-2sec. ? bardzo proszę o odpowiedz :-?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 19:20 przez piter58, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 16 lis 2010, 19:37

piter58 pisze:czy może powodować to ze pedał gazu nie wraca sie odrazu tylko dopiero po 1-2sec. ?
To wskazuje na linke od gazu i przepustnice do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 16 lis 2010, 19:58

tylko ten problem z cofaniem się gazu nie zawsze się pojawia jest to raz na może 10km drogi przepustnica gdy ja ręcznie wcisnę odbija bardzo dobrze a gdy ten gaz się zacina czuć jak pedał sam ucieka z pod nogi :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lis 2010, 20:23

Jaki silnik?

Popraw w swoim opisie.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 16 lis 2010, 20:32

silnik 2.0 (90km) +lpg

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lis 2010, 21:09

Czyli ABT. Tym się posługuj. I zamiast pod nikiem 2.0 wstaw ABT.

Apropo tematu. Sprawdz TPS! Najlepiej Vagiem.

I czy mechanik wogóle podłaczał po kompa?

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 16 lis 2010, 21:24

nie podłączał :-/ w naszych małych jest wtyczka obd? (kolega ma kable + program do A3) może udało by się tak zczytać błędy o ile sa (bo na konsoli nie pokazuje nic żadna ikonka wskazującą na błąd komputera)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lis 2010, 21:37

Bo nie ma takiej kontrolki. I nic nie pokaże dopuki sie nie podłaczysz.
Raczej tak bo ten sam program co do A3. Tylko pewnie tam jest obdII a my mamy obdI ale może ma interfejs na kabelkologi wiec podejdzie.

Wtyczki do kompa masz w skrzynce bezpieczników albo pod schowkiem kierowcy (nad nogami) dwie kostki i w każdej po dwa kable czarna kostka i biała.


Jeszcze jakbyś rok auta zapodał?

I popraw temat ! bo poleci do kosza stosuj tagi.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 16 lis 2010, 21:43

Jeszcze jakbyś rok auta zapodał?
Rok 1994 przebieg 92000km

(udokumentowany w Niemczech do roku 2004 miała około 60000km)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lis 2010, 21:48

Ok po lifcie. Podpinaj pod kompa bo warto.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 16 lis 2010, 22:02

ok postaram się to jutro załatwić o wynikach napiszę na forum :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lis 2010, 22:07

_uwaga

Temat w niewłaściwym dziale - przenoszę.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 21 lis 2010, 10:53

Dorwałem nowy silniczek krokowy(org bosch) i jest już założony, ale problem powiedzmy że zmniejszył się, nie jest już tak odczuwalne blokowanie się gazu (przy wymianie sprawdziłem przepustnicę, linkę i jest ok) padło na TPS znalazłem coś takiego:
toldek1 pisze: Podaję sposób sprawdzenia TP:
1. Zapłon wyłączony
2. Odepnij wtyczkę od czujnika TP
3. Sprawdź rezystancję wg. opisu poniżej:
- sprawdzamy rezystancję na pinach TP:
pin 1 do 3 wskazanie prawidłowe 1930 Ohma / oczywiście w przybliżeniu dotyczy każdej wartości /
pin 1 do 2 przepustnica zamknięta wskazanie 2500 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica zamknięta wskazanie 1280 Ohma
pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 1130 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 2580 Ohma
Napięcie zasilania czujnika TP sprawdzamy we wtyczce do niego na pinach 1 i 3 przy włączonym zapłonie wskazanie 5V
i według moich pomiarów:
pin 1 do 3 zamknięta 1730 Ohma (powolne dodawanie gazu do oporu 1730 spada do 960)
pin 1 do 2 zamknięta 1830 Ohma (----II---- 1830 rośnie do 2230 a potem spada do 1270)
pin 2 do 3 zamknięta 2100 Ohma (----II---- 2100 rośnie do 3180 a potem spada do 2240)
pin 1 do 2 otwarta 1270 Ohma
pin 2 do 3 otwarta 2240 Ohma

napięcie na pinie 1 i 3 przy włączonym zapłonie 4,71V stałe

nie podłączałem jeszcze Niuni pod VAG bo nie ma jeszcze kumpla ale według pomiarów do wymiany jest TPS??

odczyt z VAG

Kod: Zaznacz cały

515	Czujnik Halla -G 40
	brak sygnału
518	Potencjometr przepustnicy -G 69
	przerwa lub zwarcie do masy  -  BŁĄD SPORADYCZNY
518	Potencjometr przepustnicy -G 69
	przerwa lub zwarcie do plusa  -  BŁĄD SPORADYCZNY
525	Lambda Sonda-G39
	zwarcie do masy  -  BŁĄD SPORADYCZNY

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lis 2010, 22:10

Bardzo mi tu coś smierdzi. Zapodaj zdjęcie swojego silnika.

ABT ma tps cztero bolcowy. I te parametry co podałeś to nie to tam jest całkiem inaczaej.

1-5 oporność stała norma od 550-1300om
1-2 wartość zmienna do 1/4 otwarcia potem stała norma od 600-3500om
1-4 wartośc stała do 1/4 otwarcia potem zmienna norma 600-6600om.

pinologia 1-2 przerwa 4-5


A po drugie nie silnik krokowy a nastawnik przepustnicy.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 22 lis 2010, 09:43

pomiar

1-5 oporność stała (900 Ohm)
1-2 oporność zamkniętej przepustnicy 1830 Ohm rośnie do 2220 Ohm potem spada do 1320Ohm
1-4 Oporność stała do 1/4 otwarcia (1730 Ohm) potem spada do 930 Ohm

nadaje się do wymiany :?:

poniżej zdjęcia Silnika:
Obrazekhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a598294c52f4c78.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4089395c03ee1604.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl