Dorwałem nowy silniczek krokowy(org bosch) i jest już założony, ale problem powiedzmy że zmniejszył się, nie jest już tak odczuwalne blokowanie się gazu (przy wymianie sprawdziłem przepustnicę, linkę i jest ok) padło na TPS znalazłem coś takiego:
toldek1 pisze:
Podaję sposób sprawdzenia TP:
1. Zapłon wyłączony
2. Odepnij wtyczkę od czujnika TP
3. Sprawdź rezystancję wg. opisu poniżej:
- sprawdzamy rezystancję na pinach TP:
pin 1 do 3 wskazanie prawidłowe 1930 Ohma / oczywiście w przybliżeniu dotyczy każdej wartości /
pin 1 do 2 przepustnica zamknięta wskazanie 2500 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica zamknięta wskazanie 1280 Ohma
pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 1130 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 2580 Ohma
Napięcie zasilania czujnika TP sprawdzamy we wtyczce do niego na pinach 1 i 3 przy włączonym zapłonie wskazanie 5V
i według moich pomiarów:
pin 1 do 3 zamknięta 1730 Ohma (powolne dodawanie gazu do oporu 1730 spada do 960)
pin 1 do 2 zamknięta 1830 Ohma (----II---- 1830 rośnie do 2230 a potem spada do 1270)
pin 2 do 3 zamknięta 2100 Ohma (----II---- 2100 rośnie do 3180 a potem spada do 2240)
pin 1 do 2 otwarta 1270 Ohma
pin 2 do 3 otwarta 2240 Ohma
napięcie na pinie 1 i 3 przy włączonym zapłonie 4,71V stałe
nie podłączałem jeszcze Niuni pod VAG bo nie ma jeszcze kumpla ale według pomiarów do wymiany jest TPS??
odczyt z VAG
Kod: Zaznacz cały
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY