[20. ABT] Nie wracajacy sie pedał Gazu
[20. ABT] Nie wracajacy sie pedał Gazu
Witam Wszystkich
[2.0 ABK] Problem z moją mała polega na początku podczas jazdy zauwazulem jak by sie pedał gazu zacinał się nie odbijał odrazu, tylko dopiero po sekndzie, potem pojawiły sie wysokie obroty (naciskałem na pedał gazu a on takk jak by sie nie wracał i trzymał cały czas takie obroty jak mocno wcisnąłem pedał ), a po którymś z kolei wyłączeniem silnika i ponownym uruchomieniem obroty były bardzo niskie, podjechałem do mechanika który stwierdził uszkodzenie silnika krokowego wszystko ok(silnik został na razie wyczyszczony i jest do wymiany ale czy może powodować to ze pedał gazu nie wraca sie odrazu tylko dopiero po 1-2sec. ? bardzo proszę o odpowiedz
[2.0 ABK] Problem z moją mała polega na początku podczas jazdy zauwazulem jak by sie pedał gazu zacinał się nie odbijał odrazu, tylko dopiero po sekndzie, potem pojawiły sie wysokie obroty (naciskałem na pedał gazu a on takk jak by sie nie wracał i trzymał cały czas takie obroty jak mocno wcisnąłem pedał ), a po którymś z kolei wyłączeniem silnika i ponownym uruchomieniem obroty były bardzo niskie, podjechałem do mechanika który stwierdził uszkodzenie silnika krokowego wszystko ok(silnik został na razie wyczyszczony i jest do wymiany ale czy może powodować to ze pedał gazu nie wraca sie odrazu tylko dopiero po 1-2sec. ? bardzo proszę o odpowiedz
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 19:20 przez piter58, łącznie zmieniany 2 razy.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bo nie ma takiej kontrolki. I nic nie pokaże dopuki sie nie podłaczysz.
Raczej tak bo ten sam program co do A3. Tylko pewnie tam jest obdII a my mamy obdI ale może ma interfejs na kabelkologi wiec podejdzie.
Wtyczki do kompa masz w skrzynce bezpieczników albo pod schowkiem kierowcy (nad nogami) dwie kostki i w każdej po dwa kable czarna kostka i biała.
Jeszcze jakbyś rok auta zapodał?
I popraw temat ! bo poleci do kosza stosuj tagi.
Raczej tak bo ten sam program co do A3. Tylko pewnie tam jest obdII a my mamy obdI ale może ma interfejs na kabelkologi wiec podejdzie.
Wtyczki do kompa masz w skrzynce bezpieczników albo pod schowkiem kierowcy (nad nogami) dwie kostki i w każdej po dwa kable czarna kostka i biała.
Jeszcze jakbyś rok auta zapodał?
I popraw temat ! bo poleci do kosza stosuj tagi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dorwałem nowy silniczek krokowy(org bosch) i jest już założony, ale problem powiedzmy że zmniejszył się, nie jest już tak odczuwalne blokowanie się gazu (przy wymianie sprawdziłem przepustnicę, linkę i jest ok) padło na TPS znalazłem coś takiego:
pin 1 do 3 zamknięta 1730 Ohma (powolne dodawanie gazu do oporu 1730 spada do 960)
pin 1 do 2 zamknięta 1830 Ohma (----II---- 1830 rośnie do 2230 a potem spada do 1270)
pin 2 do 3 zamknięta 2100 Ohma (----II---- 2100 rośnie do 3180 a potem spada do 2240)
pin 1 do 2 otwarta 1270 Ohma
pin 2 do 3 otwarta 2240 Ohma
napięcie na pinie 1 i 3 przy włączonym zapłonie 4,71V stałe
nie podłączałem jeszcze Niuni pod VAG bo nie ma jeszcze kumpla ale według pomiarów do wymiany jest TPS??
odczyt z VAG
i według moich pomiarów:toldek1 pisze: Podaję sposób sprawdzenia TP:
1. Zapłon wyłączony
2. Odepnij wtyczkę od czujnika TP
3. Sprawdź rezystancję wg. opisu poniżej:
- sprawdzamy rezystancję na pinach TP:
pin 1 do 3 wskazanie prawidłowe 1930 Ohma / oczywiście w przybliżeniu dotyczy każdej wartości /
pin 1 do 2 przepustnica zamknięta wskazanie 2500 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica zamknięta wskazanie 1280 Ohma
pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 1130 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 2580 Ohma
Napięcie zasilania czujnika TP sprawdzamy we wtyczce do niego na pinach 1 i 3 przy włączonym zapłonie wskazanie 5V
pin 1 do 3 zamknięta 1730 Ohma (powolne dodawanie gazu do oporu 1730 spada do 960)
pin 1 do 2 zamknięta 1830 Ohma (----II---- 1830 rośnie do 2230 a potem spada do 1270)
pin 2 do 3 zamknięta 2100 Ohma (----II---- 2100 rośnie do 3180 a potem spada do 2240)
pin 1 do 2 otwarta 1270 Ohma
pin 2 do 3 otwarta 2240 Ohma
napięcie na pinie 1 i 3 przy włączonym zapłonie 4,71V stałe
nie podłączałem jeszcze Niuni pod VAG bo nie ma jeszcze kumpla ale według pomiarów do wymiany jest TPS??
odczyt z VAG
Kod: Zaznacz cały
515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bardzo mi tu coś smierdzi. Zapodaj zdjęcie swojego silnika.
ABT ma tps cztero bolcowy. I te parametry co podałeś to nie to tam jest całkiem inaczaej.
1-5 oporność stała norma od 550-1300om
1-2 wartość zmienna do 1/4 otwarcia potem stała norma od 600-3500om
1-4 wartośc stała do 1/4 otwarcia potem zmienna norma 600-6600om.
pinologia 1-2 przerwa 4-5
A po drugie nie silnik krokowy a nastawnik przepustnicy.
ABT ma tps cztero bolcowy. I te parametry co podałeś to nie to tam jest całkiem inaczaej.
1-5 oporność stała norma od 550-1300om
1-2 wartość zmienna do 1/4 otwarcia potem stała norma od 600-3500om
1-4 wartośc stała do 1/4 otwarcia potem zmienna norma 600-6600om.
pinologia 1-2 przerwa 4-5
A po drugie nie silnik krokowy a nastawnik przepustnicy.
pomiar
1-5 oporność stała (900 Ohm)
1-2 oporność zamkniętej przepustnicy 1830 Ohm rośnie do 2220 Ohm potem spada do 1320Ohm
1-4 Oporność stała do 1/4 otwarcia (1730 Ohm) potem spada do 930 Ohm
nadaje się do wymiany :?:
poniżej zdjęcia Silnika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a598294c52f4c78.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4089395c03ee1604.html
1-5 oporność stała (900 Ohm)
1-2 oporność zamkniętej przepustnicy 1830 Ohm rośnie do 2220 Ohm potem spada do 1320Ohm
1-4 Oporność stała do 1/4 otwarcia (1730 Ohm) potem spada do 930 Ohm
nadaje się do wymiany :?:
poniżej zdjęcia Silnika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a598294c52f4c78.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4089395c03ee1604.html