Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] drgający lewarek skrzyni biegów wraz z całą budą

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

[80 B4 1Z] drgający lewarek skrzyni biegów wraz z całą budą

Post autor: patryk891 » 27 wrz 2010, 09:59

Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy naszych ukochanych audików. Mam taki problem mianowicie podczas zmiany biegów przy malej prędkości tzn. wkładam trojke przy 30km/h i daje gazu to lewarek caly sie trzesie i wszystko drzy najgorzej jest na 4 i 5 dajmy na to 60km/h wkładam 4 i lewarek mało nie wypadnie to samo jest z 5 jak przy 80 ja wloze i bede powoli przyspieszal proszę o pomoc. Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 27 wrz 2010, 10:25

sprawdz poduszki pod skrzynią i silnikiem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2010, 10:30

ivaszko pisze:sprawdz poduszki pod skrzynią i silnikiem.
Popieram. Po za tym przyśpieszanie od 30km/h na trzecim biegu nie jest zbyt dobre dla silnika. Silnik jest wtedy mocno obciążany, stąd też te dodatkowe wibracje.

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 27 wrz 2010, 11:35

zgadzam się z kolegami, też tak miałem w swoim Audiku aż zmieniłem poduszki skrzyni to lewarek przestał drgać 8-)

swoją drogą to szkoda silnik zamulać taką jazda z mała predkością na poszczególnych biegach ;-)

patryk891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2008, 12:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: patryk891 » 29 wrz 2010, 22:29

koledzy a pod skrzynie ida dwie poduszki czy tylko jedna bo kupilem jedną i w etce wyszło ze to jest taka mała gumowo metalowa tuleja jakby ktoś miał zdjęcie jaka idzie poduszka pod skrzynie do 1Z

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 29 wrz 2010, 23:04

patryk891 pisze:koledzy a pod skrzynie ida dwie poduszki czy tylko jedna
Pod skrzynią są dwie poduszki, ponizej masz zdjęcia ;-)
Prawa
Obrazek
Lewa
Obrazek

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 29 wrz 2010, 23:56

mam pytanie odnośnie tych poduszek, czy te poduszki powinny przylegać górą do "podłogi" :?: bo w moim zetorku jest przerwa na ok 5 mm pomiędzy poduszką a podłogą do której jest przykręcona, czy taka poduszka kwalifikuje sie do wymiany? dodam że czuć lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów

piotrek7701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 wrz 2010, 09:09

Post autor: piotrek7701 » 19 lis 2010, 18:36

Witam, mam problem tego rodzaju. Przy zmianie biegów 3,4,5 przy rozpędzaniu samochodu na każdym z tych biegów czuje wibracje silnika i skrzyni biegów. Wibracje ustają przy większej predkości na każdym z tych biegów. Wymieniłem wszytkie tulejki wachaczy, poduszki pod skrzynią, a nawet tulejki w sankach oraz końcówki drążków kierowniczych. Nic to nie pomogło. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lis 2010, 23:10

piotrek7701, o podobnym temacie słyszałem. Generalnie ciężko powiedzieć. Z problemem spotkałem się u nas na forum jak i na A4. U niektórych były to banały typu obluzowany tłumik, poduszka skrzyni itp. Inni wymieniali poduszki, przeguby a nawet czytałem o przypadku z wymianą skrzyni gdzie przez pierwszych kilkaset metrów było ok a potem problem powrócił. Podobnie miał też sąsiad tyle że w fordzie fokusie. Też wymieniał poduchy i nic nie pomogło. Nie wiem czy w końcu rozwiązał ten problem.

Z twojego opisu jak i innych wynika że wibracje pojawiają się w momencie największego obciążenia, czyli przy niższych obrotach silnika gdzie Nm rosną najszybciej.

A może przegub wewnętrzny? Tyle że tu wibracje najbardziej byłby odczuwalne chyba na kierownicy :roll:

piotrek7701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 wrz 2010, 09:09

Post autor: piotrek7701 » 20 lis 2010, 12:27

Dzięki za informacje, fakt jest faktem ale niestety wibracji na kierownicy nie odczuwam. Raczej tak jak napisałem wcześniej wibracje czuć na silniku i skrzyni. Niestety mam pecha zawsze trafiały mi się nietypowe awarie :-/ . Może jednak komuś się coś takiego przytrafiło i mi pomoże. Zastanawiam się nad dociskiem sprzęgła, czy w przypadku gdyby nie brało równo tarczy cz takie objawy nie mogły by wystąpić, pomimo to że sprzęgło mi się nie ślizga.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 lis 2010, 12:36

Na jakie poduszki wymieniałeś? Ori czy jakieś zamienniki i jak wyglądały stare poduszki? Najbardziej pasuje to właśnie do poduszek skrzyni bądź silnika, ale ludzie wymieniają i nie pomaga :-/ Z drugiej strony może coś na przykład wibruje w samej skrzyni w takim stopniu iż mimo sprawnych poduszek drgania przenoszone są na karoserię.

piotrek7701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 wrz 2010, 09:09

Post autor: piotrek7701 » 20 lis 2010, 13:34

Stare poduszki pod skrzynią miałem naderwane. Wymieniłem na zamienniki ale nawet przed wymianą na nowe miałem te same objawy także to raczej nie poduszki. Gdyby coś działo się w szkrzyni to by prawdopodobnie nie chciały wchodzić biegi, ponieważ 3,4 i 5 są na jednym wałku w skrzyni i przypuśmy że poszłyby łożyska na tym wałku luz sprawiłby że biegi nie chcieły by wchodzić. Także prawdopodobnie nie jest to skrzynia

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 lis 2010, 13:50

Kurcze, to już nie wiem. Nie daje mi to spać bo musi być tego jakaś przyczyna. Tylko jaka :roll:

Na myśl przychodzi mi jeszcze sprzęgło, ale gdyby coś było z nim nie tak to drgania na pewno byłby wyczuwalne przede wszystkim na pedale, i objawy byłby głównie przy zmianie biegów a nie podczas przyśpieszania. Podczas przyśpieszania to może co najwyżej się ślizgać, ale nie powinno to wywoływać drgań tak bynajmniej było u mnie w B3 jak podlałem do piecyka. Po za tym ślizganie na pewno byś wyczuł. Nigdzie też nie przewinęło się to w wątkach.

piotrek7701
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 wrz 2010, 09:09

Post autor: piotrek7701 » 20 lis 2010, 15:21

Dzięki że próbowałeś rozwiązać mój problem wychodzi na to że bedę musiał jeździć aż sie coś rozwali

Awatar użytkownika
darecki2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
Lokalizacja: LCH

Post autor: darecki2010 » 20 lis 2010, 16:51

może to początki brudnego nastawnika w pompie paliwowej o ile masz motorek TDI.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl