[80 B4 1Z] drgający lewarek skrzyni biegów wraz z całą budą
[80 B4 1Z] drgający lewarek skrzyni biegów wraz z całą budą
Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy naszych ukochanych audików. Mam taki problem mianowicie podczas zmiany biegów przy malej prędkości tzn. wkładam trojke przy 30km/h i daje gazu to lewarek caly sie trzesie i wszystko drzy najgorzej jest na 4 i 5 dajmy na to 60km/h wkładam 4 i lewarek mało nie wypadnie to samo jest z 5 jak przy 80 ja wloze i bede powoli przyspieszal proszę o pomoc. Pozdrawiam 
			
			
									
									
						- Motostacja pl
 - Forum Audi 80

 - Posty: 6966
 - Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
 - Imię: Motostacja PL
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
- 
				
				piotrek7701
 - Forum Audi 80

 - Posty: 5
 - Rejestracja: 12 wrz 2010, 09:09
 
Witam, mam problem tego rodzaju. Przy zmianie biegów 3,4,5 przy rozpędzaniu samochodu na każdym z tych biegów czuje wibracje silnika i skrzyni biegów. Wibracje ustają przy większej predkości na każdym z tych biegów. Wymieniłem wszytkie tulejki wachaczy, poduszki pod skrzynią, a nawet tulejki w sankach oraz końcówki drążków kierowniczych. Nic to nie pomogło. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc
			
			
									
									
						- Motostacja pl
 - Forum Audi 80

 - Posty: 6966
 - Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
 - Imię: Motostacja PL
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
piotrek7701, o podobnym temacie słyszałem. Generalnie ciężko powiedzieć. Z problemem spotkałem się u nas na forum jak i na A4. U niektórych były to banały typu obluzowany tłumik, poduszka skrzyni itp. Inni wymieniali poduszki, przeguby a nawet czytałem o przypadku z wymianą skrzyni gdzie przez pierwszych kilkaset metrów było ok a potem problem powrócił. Podobnie miał też sąsiad tyle że w fordzie fokusie. Też wymieniał poduchy i nic nie pomogło. Nie wiem czy w końcu rozwiązał ten problem. 
Z twojego opisu jak i innych wynika że wibracje pojawiają się w momencie największego obciążenia, czyli przy niższych obrotach silnika gdzie Nm rosną najszybciej.
A może przegub wewnętrzny? Tyle że tu wibracje najbardziej byłby odczuwalne chyba na kierownicy :roll:
			
			
									
									
						Z twojego opisu jak i innych wynika że wibracje pojawiają się w momencie największego obciążenia, czyli przy niższych obrotach silnika gdzie Nm rosną najszybciej.
A może przegub wewnętrzny? Tyle że tu wibracje najbardziej byłby odczuwalne chyba na kierownicy :roll:
- 
				
				piotrek7701
 - Forum Audi 80

 - Posty: 5
 - Rejestracja: 12 wrz 2010, 09:09
 
Dzięki za informacje, fakt jest faktem ale niestety wibracji na kierownicy nie odczuwam. Raczej tak jak napisałem wcześniej wibracje czuć na silniku i skrzyni. Niestety mam pecha zawsze trafiały mi się nietypowe awarie 
 . Może jednak komuś się coś takiego przytrafiło i mi pomoże. Zastanawiam się nad dociskiem sprzęgła, czy w przypadku gdyby nie brało równo tarczy cz takie objawy nie mogły by wystąpić, pomimo to że sprzęgło mi się nie ślizga.
			
			
									
									
						- Motostacja pl
 - Forum Audi 80

 - Posty: 6966
 - Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
 - Imię: Motostacja PL
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Na jakie poduszki wymieniałeś? Ori czy jakieś zamienniki i jak wyglądały stare poduszki? Najbardziej pasuje to właśnie do poduszek skrzyni bądź silnika, ale ludzie wymieniają i nie pomaga  
 Z drugiej strony może coś na przykład wibruje w samej skrzyni w takim stopniu iż mimo sprawnych poduszek drgania przenoszone są na karoserię.
			
			
									
									
						- 
				
				piotrek7701
 - Forum Audi 80

 - Posty: 5
 - Rejestracja: 12 wrz 2010, 09:09
 
Stare poduszki pod skrzynią miałem naderwane. Wymieniłem na zamienniki ale nawet przed wymianą na nowe miałem te same objawy także to raczej nie poduszki. Gdyby coś działo się w szkrzyni to by prawdopodobnie nie chciały wchodzić biegi, ponieważ 3,4 i 5 są na jednym wałku w skrzyni i przypuśmy że poszłyby łożyska na tym wałku luz sprawiłby że biegi nie chcieły by wchodzić. Także prawdopodobnie nie jest to skrzynia
			
			
									
									
						- Motostacja pl
 - Forum Audi 80

 - Posty: 6966
 - Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
 - Imię: Motostacja PL
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan quattro
 - Silnik: 2.8 AAH
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Kurcze, to już nie wiem. Nie daje mi to spać bo musi być tego jakaś przyczyna. Tylko jaka  :roll:
Na myśl przychodzi mi jeszcze sprzęgło, ale gdyby coś było z nim nie tak to drgania na pewno byłby wyczuwalne przede wszystkim na pedale, i objawy byłby głównie przy zmianie biegów a nie podczas przyśpieszania. Podczas przyśpieszania to może co najwyżej się ślizgać, ale nie powinno to wywoływać drgań tak bynajmniej było u mnie w B3 jak podlałem do piecyka. Po za tym ślizganie na pewno byś wyczuł. Nigdzie też nie przewinęło się to w wątkach.
			
			
									
									
						Na myśl przychodzi mi jeszcze sprzęgło, ale gdyby coś było z nim nie tak to drgania na pewno byłby wyczuwalne przede wszystkim na pedale, i objawy byłby głównie przy zmianie biegów a nie podczas przyśpieszania. Podczas przyśpieszania to może co najwyżej się ślizgać, ale nie powinno to wywoływać drgań tak bynajmniej było u mnie w B3 jak podlałem do piecyka. Po za tym ślizganie na pewno byś wyczuł. Nigdzie też nie przewinęło się to w wątkach.
- 
				
				piotrek7701
 - Forum Audi 80

 - Posty: 5
 - Rejestracja: 12 wrz 2010, 09:09
 
- darecki2010
 - Forum Audi 80

 - Posty: 46
 - Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
 - Lokalizacja: LCH
 
							











