Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 AAZ] Przerywa przy odpalaniu.

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

[1.9 AAZ] Przerywa przy odpalaniu.

Post autor: Bartoszo » 30 lis 2010, 21:59

Wczoraj spotkała mnie dość nieciekawa sytuacja. Po 3krotnym zagrzaniu świecy i odpaleniu samochodu przestraszyłem się. Samochodem, a właściwie silnikiem zaczęło strasznie trzepać. Przerywał i kopcił na szaro. Nie wiem czy to w czymś pomoże, ale od pewnego czasu silnik chodzi jak traktor, spod maski wydobywa się dziwny metaliczny klekot.

Ktoś miał podobne problemy ?

Wiem że TD to nie TDI, ale mój chodzi przerażająco głośno. Rano budzę cały blok.

Może ktoś poratuje dobrym jakościowo filmikiem jak powinien chodzić AAZ ?

Pomocy !

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 lis 2010, 22:27

Klin na wale poszedł się paść. Przyśpieszyło Ci kąt wtrysku.
Nie jeździj samochodem narazie, sprawdź ten klin, sprawdź czy koło zębate rozrządu na wale nie ma bicia. Jak ma najmniejsze bicie pod żadnym pozorem nie uruchamiaj silnika bo jak do końca pójdzie klin to masz po silniku. Zawory podadzą sobie łapki z tłokami a z silnika będziesz sobie mógł zrobić gustowną podstawkę pod nowoczesny, szklany blat stołu i umieścić to w salonie.

Czy naprawdę nie ma mechaników, którzy potrafią porządnie wymienić rozrząd? Ehh...

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 30 lis 2010, 22:31

Miałem nadzieje że to wina wtryskiwacza... A tu coś gorszego.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 lis 2010, 22:45

Owszem, lejący wtrysk metalicznie klepie. Silnik może nierówno pracować ale raczej nie będzie przerywał bo paliwo znajdzie się w komorze spalania, nierozpylone ale jednak.
Żeby przerywał, czyli chodził na 3 cylindry, musiałoby paliwo albo się nie dostać albo by kompresji musiało nie być.
Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy. Paliwo za wcześnie jest podawane do komór wirowych i właściwe spalanie następuje jak jeszcze tłok pędzi do góry.

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 30 lis 2010, 22:58

Dodam że to tylko przy odpalaniu, na ok 3-4 sec. Jak było ciepło to nie miałem takich przygód.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 lis 2010, 23:10

Sprawdź świecę żarowe, którąś masz padniętą i stąd przerywa.

Nie podoba mi się ten głośny klekot i metaliczny dźwięk.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 gru 2010, 01:10

a jakie paliwo lejesz :?: mi raz się trafiło kiepskie i też miałem podobnie i to w TDI, stanęły iglice we wszystkich wtryskach i silnik pracował dosłownie jak w czołgu aż całym samochodem telepało :-( ale diagnozę zacząłem od sprawdzenia rozrządu i radzę zrobić tak samo tak jak pisze trepek

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 01 gru 2010, 08:56

Verve orlenowską leje.

Silnik chodzi tak jak tu, nie ma takiego głuchego klekotu tylko taki jakby metaliczny. Głośność to tam kij... Najbardziej martwi mnie te przerywanie. Co prawda, mój ma już 211tys. przebiegu

Mam u siebie specjaliste od Audi i VW. Podjadę i sprawdzimy.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 01 gru 2010, 13:09

a filtr paliwa kiedy zmieniałeś??

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 01 gru 2010, 14:54

Wymieniany był w lipcu bo z górnej części brał powietrze.

Ale tak jak mówie, zdarzyło się to przy niskiej temperaturze. Wcześniej nie było z nim problemów. Jest jakaś możliwość że ma za dużą dawkę ? Bo była regulowana jak ciągnął powietrze. Teraz idzie sama ropa i wydaje mi się że dawka jest za duża. Co prawda nie kopci przy normalnej jeździe ale jak wcisnie się gaz do końca to potrafi zakopcić na czarno.

Samochód zapalałem na pełnym ssaniu.

Wracając do głośno pracującego silnika, nie miałem niestety okazji spotkać na drodze AAZeta i nie wiem jak powinien chodzić ten silnik. Klekot jest potwornie głośny, a po podniesieniu maski nie ma mowy o normalnej rozmowie. Wygłuszenia maski brak, osłony pod silnikiem brak.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 gru 2010, 22:36

[quote="Bartoszo" Co prawda, mój ma już 211tys. przebiegu
[/quote]

Ledwo dotarty.

Głośna praca jest winą wczesnego kąta wtrysku. Sprawdź kąt.

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 02 gru 2010, 12:13

Dzisiaj postaram się umówić z mechanikiem.

Co do tego telepania, mam problemy tylko rano jak stał noc na dworze. Zostawiłem go w garażu i zapalił bez problemu.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 02 gru 2010, 20:58

niech sprawdzi świece, najlepiej je wykręcić i na krótko do akumulatora, to najpewniejszy sposób.

major222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 gru 2010, 13:15

Post autor: major222 » 04 gru 2010, 13:23

Podczepię się pod temat jeśli można, bo nie znalazłem bardziej trafnego.
Mam problem z nie samym odpaleniem, ale z ruszeniem.
Autko odpala na przestawionym ręcznie kącie, zanim odśnieżę i obdrapię szyby mija chwila czasu, ruszam autem, robi kilka metrów i zdycha. Odpalam ponownie bez problemów i dzieje się to samo.
Dodam że filtr paliwa wymieniony kilka dni temu, paliwo teoretycznie zimowe z Orlenu, dodatkowo dolałem dodatku wedle wskazań z opakowania.
Ktoś może coś poradzić co to może być.

[ Dodano: 2010-12-04, 13:24 ]
zapomniałem dodac.
Autko to B3 z silnikiem 1.6 TD 80KM bodajże

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 gru 2010, 14:19

nie ma w przewodach powietrza?patrzyłeś?lepiej dolej benzyny do ropy bo te dodatki to o kant d.. wytłuc :-/ kiedyś kupiłem, postawiłem na dworze i zrobiła się kasza :evil: także ja dolewam benzyny ok.3l na cały zbiornik i jest ok <ok> wydaje mi się że się zapowietrza gdzieś i dlatego gaśnie :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl