Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2010, 22:39

Labiel pisze:Gdybym miał jeszcze B3 to już bym się nie szczypał i pakował gov moda bo nieźle mnie to wkurzało że użytek z ciśnienia i dawki miałem jedynie do 3,5tyś obr. Obrotek miałem zamontowany więc strachu by nie było.
Przy wyprzedzaniu też patrzysz na obrotek ? :mrgreen:

P.S. Trepek widze przyjął rolę moderatora <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 gru 2010, 22:44

pawelrybak15 pisze:Przy wyprzedzaniu też patrzysz na obrotek ?
A od czego są jeszcze uszy :lol:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2010, 22:45

A tak bardziej merytorycznie i na temat: czy to prawda, że Gov moda można zrobić tak, aby jednak zachować odcinkę, tylko przesunąć ją wyżej ? Czytałem coś że zamiast wywalania sprężynek można wstawić twardsze, wtedy nie będzie możliwe przekręcenie silnika.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 22:50

P.S. Trepek widze przyjął rolę moderatora
Starzeje się.
pawelrybak15 pisze:czy to prawda, że Gov moda można zrobić tak, aby jednak zachować odcinkę, tylko przesunąć ją wyżej
Można ale po co? Znasz twardości sprężynek? Z resztą bez sensu, 6000 rpm bez zmiany timmingu nie przekroczysz.
pawelrybak15 pisze:Czytałem coś że zamiast wywalania sprężynek można wstawić twardsze, wtedy nie będzie możliwe przekręcenie silnika.
Lub wywalić środkową i twardsza ostatnia.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2010, 23:02

Przy opcji wywalenia środowej i wstawienia twardszej ostatniej będzie odcinka w granicach tych 6000 obr/min ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2010, 23:04

Można zrobić sobie jakiś shift light żeby migał po oczach gdy trzeba zmienić bieg na wyższy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 23:17

Przy opcji wywalenia środowej i wstawienia twardszej ostatniej będzie odcinka w granicach tych 6000 obr/min ?
Popróbuj. Zrozumiesz i będziesz wiedział o co w tym gov modzie chodzi.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2010, 23:19

Jednak troche się boję takiego cudowania, dlatego dam sobie spokój :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 gru 2010, 23:20

A tak w ogóle to TD można przekroczyć 6tyś obr bo gdzieś kiedyś czytałem że jest to raczej trudne bo ogranicza to prędkość spalania ON.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 23:25

Labiel pisze:A tak w ogóle to TD można przekroczyć 6tyś obr
Robacz na rozbiegane diesle, wszystko się da. Tam to i w piku obrotów dochodzą do 10 tys rpm po czym łapiesz tłoki w powietrzu.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 30 gru 2010, 23:45

Moj 1.6td kreci do 6.5tys tylko zaczynaja sie wibracje. A co do doładowania jeździłem na K24 i miałem 1.7 bara i nic mi sie nie działo. A skrzynia AKM to porażka jak nie wiem 190 maks wiecej sie nie dało z niej wycisnać

alban09

Post autor: alban09 » 08 sty 2011, 20:35

Witam! Czy to prawda że wałek z 90tki TDi da się założyc do 1.6TD? da to jakieś rezultaty? Ma ktoś taki set-up?
Czy opłaca się go włożyc do mnie?>( 1.6TD Garett t3, 1,5b dawka w góre, przelotowy wydech serujnej średnicy, bostpin. )

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 21:56

alban09 pisze:Witam! Czy to prawda że wałek z 90tki TDi da się założyc do 1.6TD? da to jakieś rezultaty? Ma ktoś taki set-up?
Czy opłaca się go włożyc do mnie?>( 1.6TD Garett t3, 1,5b dawka w góre, przelotowy wydech serujnej średnicy, bostpin. )
Nie słyszałem o czymś takim, ale już prawie 2 lata zgłębiam tego tematu. Trzeba by zajrzeć na forum Golfa bo jeśli coś takiego jest możliwe to ci "wariaci" na pewno już to zrobili <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 01:06

alban09 pisze:Witam! Czy to prawda że wałek z 90tki TDi da się założyc do 1.6TD? da to jakieś rezultaty? Ma ktoś taki set-up?
Czy opłaca się go włożyc do mnie?>( 1.6TD Garett t3, 1,5b dawka w góre, przelotowy wydech serujnej średnicy, bostpin. )
Wałek w sensie ten, w głowicy? Lepiej całą gowicę założyć - trwalsza.

alban09

Post autor: alban09 » 09 sty 2011, 12:28

tak ten z głowicy. Kiedyś gdy dorabiałem na warsztacie, wpadła taka audica 1.6TD i koleś gadał że wałek zmienił i jest lepiej.. Mam w domu wałek z 90tki, i właśnie nie wiem czy warto grzebać, czy zostawić to w spokoju ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl