Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
fafigiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 14 gru 2010, 13:47
Lokalizacja: Leszno WLKP

Post autor: fafigiusz » 23 gru 2010, 02:00

klima jest. nie nabita aktualnie ale jest

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 gru 2010, 11:34

zamknięty obieg działa tylko przy włączonej klimie. chyba, że to przerobisz. było kiedyś o tym na forum więc poszukaj jeśli interesuje Cię ten temat.

Awatar użytkownika
fafigiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 14 gru 2010, 13:47
Lokalizacja: Leszno WLKP

Post autor: fafigiusz » 23 gru 2010, 17:11

ja szukam gdzie sie padlacza zeby mi wgl otwieralo. znaczy sie ten tloczek, mam jakis przewod powietrzny i nie wiem gdzie podłoczyc zeby dzialalo przewod odchodzi od tego co jest podobne od n75. Jeden podlaczony mam do tloczka, jedem odchodzi bez niczego i na trzecim dydku nie ma nic zadnego wezyka

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 gru 2010, 17:26

Ten zawór co wygląda jak n75 powinien być podłączony jeszcze do podciśnienia, powinna być gdzieś elektryczna vacuum pompa do tego albo powinno być podłączone do vacuum pompy serwa hamulców.

Awatar użytkownika
fafigiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 14 gru 2010, 13:47
Lokalizacja: Leszno WLKP

Post autor: fafigiusz » 23 gru 2010, 17:27

masz moze kolego zdjecia czego szukac?

[ Dodano: 2010-12-26, 11:57 ]
niestety nie mam gdzie tego podłaczyc

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 06 sty 2011, 15:12

Witam. Takie pytanie mam, po wymianie nagrzewnicy ciepłe powietrze ( słabo ciepłe) leci tylko podczas jazdy, na postoju nawet przy rozgrzanym silniku ( 90 stopni) leci zimne. Czy to może byc wina że nagrzewnica była taka dość tania marki NO NAME. Po wymianie zrobiłem jzu z 500km wiec układ powinien sie odpowietrzyć, te gąbki były w dośc dobrym stanie, poziom płynu jest ok

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 06 sty 2011, 15:51

Odkręć odpowietrznik i ściśnij wąż od chłodnicy ,jak z odpowietrznika nie wyleci płyn to jest nie odpowietrzony.

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 06 sty 2011, 20:37

A jeśli niema odpowietrznika? to którego Węża zdjąć? dopływ do nagrzewnicy czy odpływ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2011, 20:46

zibifree, masz LPG?
Jeśli tak i masz parownik podpięty równolegle (przy użyciu dwóch trójników) to spróbuj ścisnąć czymś wąż idący do parownika aby ograniczyć przepływ. Może przez parownik idzie cała ciepła woda.

Jeszcze jedna rzecz która może na to wpłynąć to niewydolna pompa, jeśli masz z plastikowym wirnikiem może się on kręcić na ośce.

W B3 nie ma fabrycznego odpowietrznika na wężach do nagrzewnicy.

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 06 sty 2011, 23:44

aldi pisze:zibifree, masz LPG?
Jeśli tak i masz parownik podpięty równolegle (przy użyciu dwóch trójników) to spróbuj ścisnąć czymś wąż idący do parownika aby ograniczyć przepływ. Może przez parownik idzie cała ciepła woda. .
Tak mam lpg.
rozumie że ścisnąć go na stałe? Bo chyba czegoś nie rozumie, skoro wcześniej z stara nagrzewnica było OK

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2011, 23:58

zibifree pisze:rozumie że ścisnąć go na stałe?
Tak na stałe aby był ściśnięty podczas jazdy, tylko nie przesadź żeby parownika nie zamrozić. Możesz ścisnąć go przy użyciu jakiego przedmiotu i trytrytki.
zibifree pisze:Bo chyba czegoś nie rozumie, skoro wcześniej z stara nagrzewnica było OK
Może ta stawia większy opór... Jeśli nie przekonuje Cie moja teoria nie musisz tego sprawdzać.

zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 07 sty 2011, 09:30

Spoko :)... większy opór to mnie przekonuje !

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 sty 2011, 14:11

Panowie a takie gupie pytanie; czy nagrzewnica moze byc nie wiem, w jakis sposob uszkodzona ze nie oddaje ciepla tak jak powinna i mimo iz jest szczelna ma dobra przepustowosc to ogrzewanie slabo dziala w sensie ze nie leci mocno gorace powietrze tylko cieple lekko :?: :roll:

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 sty 2011, 14:43

Słonik, a sprawdzałeś "klapki" (chyba tak to się nazywa) od sterowania powietrzem ciepło/zimno?? Jeśli klapka od zimnego powietrza w momencie gdy ja zamkniemy i otworzymy dopływ ciepłego powietrzna przepuszcza zimne powietrze to po wymieszaniu się ciepłego i zimnego powietrza (które mino naszej woli nadal leci) wymiesza się to z kratek będzie leciało ciepłe powietrze a nie gorące... ;-)
aldi, a może by tak lepiej podłączyć nagrzewnice i parownik szeregowo jedno po drugim?? Wtedy zakładając ze nagrzewnica jest drożna nie ma bata płyn poleci przez nagrzewnice - ogrzeje nas :mrgreen: i poleci przez parownik żeby ogrzać zimny gaz ;-) w 100% zgadzam się z twoją teorią o dwóch obiegach :mrgreen:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 07 sty 2011, 17:54

Arturo997, nie sprawdzalem bo nie bardzo wiem jak sie do tego dobrac, da sie bez sciagania deski?, pozatym nie mialem kiedy przy tym pogrzebac na spokojnie. Pospradzalem obieg, odpowietrzenie, przepustowosc przez nagrzewnice, termostat, linki przy regulacji, wszystko OK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl